Gäst Logfan Skrivet 13 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2008 Ska man göra det i Notepad? Lite noob men ska försöka att inte ställa fler frågor, ställer dem så fall i denna tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nafrali Skrivet 13 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2008 Gör det vart du vill, bara du kan skriva in text och spara det som filnamn.php. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Logfan Skrivet 13 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2008 Tack Hade ochså tänkt fråga vad man skulle spara den som men nu behöver jag inte det Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 13 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2008 Ett bra program är Notepad++. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Logfan Skrivet 13 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2008 Är det bättre än vanliga notepad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Njugen Skrivet 13 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2008 Är det bättre än vanliga notepad? Jodå, Notepad++ är 100 gånger bättre än Notepad. Programmet lämpar sig till personer som sysslar med alltmöjligt som har med kodning att göra (bl.a. webbdesign). Det står en hel del kring programmet här, ta också och ladda ned den för att själv jämföra skillnader: http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/site.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Logfan Skrivet 13 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2008 Nej, Tror jag håller mig till vanliga Notepad pallar inte ladda ner mer :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 13 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2008 Nej, Tror jag håller mig till vanliga Notepad pallar inte ladda ner mer :)Du går verkligen miste om någonting stort! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 13 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2008 Em Logfan ska säga dig att det inte kommer att funka att spara som .php i notepad för det blir en okänd fil däremot kan du spara som .html ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Logfan Skrivet 13 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2008 Står att man ska göra det :P jag får väl lita på dig vitdom och ladda ner det istället så går jag inte miste om något stort :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nafrali Skrivet 13 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2008 Em Logfan ska säga dig att det inte kommer att funka att spara som .php i notepad för det blir en okänd fil däremot kan du spara som .html ;)Windows känner inte igen .php filer automatisk möjligtvis, men det funkar ändå med webbservrar om de har stöd för php. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 14 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2008 Enda fördelen man kan få med tredjepartsprogram är t.ex. färgkodning och automatiska förslag på vad du tänker skriva, vilket faktiskt är väldigt bra att ha när man börjar komma in i själva kodandet och börjar försöka sig på lite mer avancerade saker och större projekt. Men funktionen är densamma :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.