KuroKaktus Skrivet 14 Juni 2008 Rapport Skrivet 14 Juni 2008 Hej! Jag har laggt över allt på datorn jag vill ha kvar på ett usb minne. Men nu undrar jag hur jag ska starta om datorn så allt försviner? Vet nån hur man gör? Citera
Ceto Skrivet 14 Juni 2008 Rapport Skrivet 14 Juni 2008 (redigerat) Om du vill få bort allt från datan så måste du formatera den ;) det gör du genom att när du startar datan sätter in operatörs skivan xp eller vista eller vad du har och instalerar om allt ;) :) det är ganska lätt att göra menar att det är lätt :) Redigerat 14 Juni 2008 av Ceto Citera
Firecracker Skrivet 14 Juni 2008 Rapport Skrivet 14 Juni 2008 Om du vill få bort allt från datan så måste du formatera den ;) det gör du genom att när du startar datan sätter in operatörs skivan xp eller vista eller vad du har och instalerar om allt ;) :) det är ganska lätt att göra menar att det är lätt :) kanske inte bästa förklaringen för en som inte har någon aning... Men jag hittade en guide här(om du har XP): http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=81935 Citera
Garone Skrivet 14 Juni 2008 Rapport Skrivet 14 Juni 2008 (redigerat) Borttaget. Redigerat 14 Juni 2008 av Garone Citera
Viruz256 Skrivet 15 Juni 2008 Rapport Skrivet 15 Juni 2008 Om du vill få bort allt från datan så måste du formatera den ;) det gör du genom att när du startar datan sätter in operatörs skivan xp eller vista eller vad du har och instalerar om allt ;) :) det är ganska lätt att göra menar att det är lätt :) eller högerklickar man på hårddisken man ska formatera och trycker 'formatera...' Citera
ThaNooB Skrivet 16 Juni 2008 Rapport Skrivet 16 Juni 2008 Okej, men då tar du bara bort allt på den tror jag. Någon som vet? Citera
Median Skrivet 16 Juni 2008 Rapport Skrivet 16 Juni 2008 Om du vill få bort allt från datan så måste du formatera den ;) det gör du genom att när du startar datan sätter in operatörs skivan xp eller vista eller vad du har och instalerar om allt ;) :) det är ganska lätt att göra menar att det är lätt :) eller högerklickar man på hårddisken man ska formatera och trycker 'formatera...' Det fungerar inte, eftersom om man ska formatera C: så går det ju inte eftersom man använder operativsystemet.. Man måste stoppa in i XP skivan eller dylikt och sen formatera när man installerar. Citera
Viruz256 Skrivet 16 Juni 2008 Rapport Skrivet 16 Juni 2008 Om du vill få bort allt från datan så måste du formatera den ;) det gör du genom att när du startar datan sätter in operatörs skivan xp eller vista eller vad du har och instalerar om allt ;) :) det är ganska lätt att göra menar att det är lätt :) eller högerklickar man på hårddisken man ska formatera och trycker 'formatera...' Det fungerar inte, eftersom om man ska formatera C: så går det ju inte eftersom man använder operativsystemet.. Man måste stoppa in i XP skivan eller dylikt och sen formatera när man installerar. eller så har man 2(eller en delad) hårdiskar och instalerar oprativprogramet på E: så går det Citera
Firecracker Skrivet 16 Juni 2008 Rapport Skrivet 16 Juni 2008 Om du vill få bort allt från datan så måste du formatera den ;) det gör du genom att när du startar datan sätter in operatörs skivan xp eller vista eller vad du har och instalerar om allt ;) :) det är ganska lätt att göra menar att det är lätt :) eller högerklickar man på hårddisken man ska formatera och trycker 'formatera...' Det fungerar inte, eftersom om man ska formatera C: så går det ju inte eftersom man använder operativsystemet.. Man måste stoppa in i XP skivan eller dylikt och sen formatera när man installerar. eller så har man 2(eller en delad) hårdiskar och instalerar oprativprogramet på E: så går det ja, men vi utgår från att han bara har en hårddisk. För jag antar att han inte har lust att installera operativsystemet på den andra hårdisken också. Citera
Gäst wAcko Skrivet 17 Juni 2008 Rapport Skrivet 17 Juni 2008 Starta med en windows installationsskiva, när du kommer till installationen trycker du på R. när du kommer fram till den svarta skärmen så skriver du format c: (eller vad det är för bokstav) Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.