Hoppa till innehåll

Barnterrorist


Gäst newnameguy
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Mindtwistah

Som sagt, det finns många pistoler som är sådär långa. Det är ju vanligt av terrorister att använda barn. Pappan kan ha gett barnet pistolen för att få det att se ut som att barnet bara leker med sina låtsasvapen, men sen tar pappan pistolen och kapar planet.

Vakterna hade all rätt att ta ifrån honom leksakspistolen, man kan aldrig vara för försiktig. T.ex, chansen att flygplansinstrumenten påverkas av mobiltelefoner är minimal, faktiskt mindre än 1%, fast dem förbjuder ändå att man ska ha mobilen på. Varför? Därför att man aldrig kan vara för försiktig, särskilt när det kan handla om 1000+ personers liv.

Hmm, så han ska alltså kunna skjuta mer än 1000personer med en leksakspistol? LOL

 

Dessutom skulle det inte vara svårt för vakten att inspektera den och på en gång se att det är en helt vanlig leksakspistol. Men då du tycker att det är så viktigt att ta ifrån barn deras leksakspistoler, varför får dom då ha knivar och saxar på flygplanet?

 

Lol, sa jag något om att han skulle skjuta 1000 pers? Jag sa att han kunde kapa planet. Det är bara ta pistolen från barnet, gå in i cockpiten, ingen märker pistolen eftersom den är så liten, skjuta ner piloterna och krasha planet vart han ville.

Leksakspistoler kan se väldigt äkta ut. Och äkta pistoler kan vara designade till att se fake ut. Så nej, vakten skulle inte kunna med säkerhet se att det är en leksakspistol.

Och det där med att man får ha in saxar, har jag aldrig hört talas om. Tvärtom, när min familj skulle åka till Cuba, så tog dem morsans manikyrlåda eller vad det nu var hon hade i handbagaget, för den innehöll en cirka 2 cm lång sax man klipper naglarna med.

Här: http://www.flybulgarien.dk/se/flygresan står det också att skarpa föremål som kniv eller sax inte är tillåtet i handbaget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt, det finns många pistoler som är sådär långa. Det är ju vanligt av terrorister att använda barn. Pappan kan ha gett barnet pistolen för att få det att se ut som att barnet bara leker med sina låtsasvapen, men sen tar pappan pistolen och kapar planet.

Vakterna hade all rätt att ta ifrån honom leksakspistolen, man kan aldrig vara för försiktig. T.ex, chansen att flygplansinstrumenten påverkas av mobiltelefoner är minimal, faktiskt mindre än 1%, fast dem förbjuder ändå att man ska ha mobilen på. Varför? Därför att man aldrig kan vara för försiktig, särskilt när det kan handla om 1000+ personers liv.

Ok, det blir löjligt om du vill begå ett terror dåd i låt oss säga Sverige, varför inte köpa ttvå gamla bilar (paketbilar) fylla till bredden med något högexplosivt material, och köra om bord på Viking eller Silja och spränga mitt på östersjön? Vem kollar vad man har i bilarna, eller tåg plasera en sprängladning på en bro mitt i natten och spräng bron precis inan tåget kommer så är saken biff.

 

Min poäng är att det är lätt att terorisera om man vill, men att ha en sådan bevakning på flygplatserna som det är nu är bara löjligt, om terorristerna vill terorisera något eller någon i Sverige så byter de bara mål till något mindre bevakat.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...