Hoppa till innehåll

Vad Tror Ni Om Spöken?


Moviemaker
 Dela

Rekommendera inlägg

Tror ni på spöken? Har själv funderat lite runt det där. Så jag undrar om ni tror på spöken, eller vad ni tror om spöken. Tycker ni att det är onödigt med program som t. ex. "Det okända"? Vad tycker ni om bildspel med bilder på spöken som finns på olika sajter? Vill gärna höra er åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 83
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Mindtwistah

Finns absolut inget logiskt i spöken, då vi säger att dem är "levande-döda medvetanden" men hjärnan sitter fortfarande kvar i kroppen efter döden, och är helt inaktiv, och det är hjärnan som är medvetandet, inte någon j*vla själ/ande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns absolut inget logiskt i spöken, då vi säger att dem är "levande-döda medvetanden" men hjärnan sitter fortfarande kvar i kroppen efter döden, och är helt inaktiv, och det är hjärnan som är medvetandet, inte någon j*vla själ/ande.

"Vem vet?"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

All möjlig media som jag sett på det är uppenbara förfalskningar som vem som helst borde kunna genomskåda.

 

Och de "spökliga" händelserna i min vardag som "måste ha skett med spökens hjälp" har jag helt enkelt gått till botten med och hittat logiska förklaringar som är så otroligt uppenbara när man hittat dem att man tycker att man är en idiot som inte upptäckte det från början. Till skillnad från vissa andra som omedelbart tror att spöken gjorde det så gick jag till botten med det.

 

Radio som börjar spela av sig själva, lampor som tänds och släcks, dörrar som öppnas trots att ingen är där. Alla har varit enkla att förklara om man bara tänker efter lite.

 

Finns absolut inget logiskt i spöken, då vi säger att dem är "levande-döda medvetanden" men hjärnan sitter fortfarande kvar i kroppen efter döden, och är helt inaktiv, och det är hjärnan som är medvetandet, inte någon j*vla själ/ande.

"Vem vet?"

 

Jag. :P

 

Men det är rätt uppenbart att våra tankar sitter i hjärnan. Om du inte tror på det så lär du inte hängt med något vidare i biologin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att andar existerar. Men saker som 'Det Okända' och bildspel är bullshit.

kan du precisera dig? vad är en ande för dig?

 

Har alltid trott på spöken och kommer nog alltid tro på det.
varför?

 

själv tror jag inte på spöken för en sekund. mest eftersom de är ologiska, de fyller ingen funktion och har alrdig sett nått tecken på dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

All möjlig media som jag sett på det är uppenbara förfalskningar som vem som helst borde kunna genomskåda.

 

Och de "spökliga" händelserna i min vardag som "måste ha skett med spökens hjälp" har jag helt enkelt gått till botten med och hittat logiska förklaringar som är så otroligt uppenbara när man hittat dem att man tycker att man är en idiot som inte upptäckte det från början. Till skillnad från vissa andra som omedelbart tror att spöken gjorde det så gick jag till botten med det.

 

Radio som börjar spela av sig själva, lampor som tänds och släcks, dörrar som öppnas trots att ingen är där. Alla har varit enkla att förklara om man bara tänker efter lite.

 

Finns absolut inget logiskt i spöken, då vi säger att dem är "levande-döda medvetanden" men hjärnan sitter fortfarande kvar i kroppen efter döden, och är helt inaktiv, och det är hjärnan som är medvetandet, inte någon j*vla själ/ande.

 

"Vem vet?"

Jag. :P

 

Men det är rätt uppenbart att våra tankar sitter i hjärnan. Om du inte tror på det så lär du inte hängt med något vidare i biologin.

 

Du tror uppenbarligen att jag är korkad. Det finns inga bevis på att de inte existerar heller.

 

vad är en ande för dig?

Någon som har något ogjort i världen. Många säger sig ju ha haft 'andliga möten', och jag tror på vissa av dessa. ( Nu tänker jag inte på bullshit programmen, utan inviduella berättelser.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns absolut inget logiskt i spöken, då vi säger att dem är "levande-döda medvetanden" men hjärnan sitter fortfarande kvar i kroppen efter döden, och är helt inaktiv, och det är hjärnan som är medvetandet, inte någon j*vla själ/ande.

 

"Vem vet?"

Jag. :P

 

Men det är rätt uppenbart att våra tankar sitter i hjärnan. Om du inte tror på det så lär du inte hängt med något vidare i biologin.

 

Du tror uppenbarligen att jag är korkad. Det finns inga bevis på att de inte existerar heller.

 

Ursäkta. Vad jag menar är att du borde veta att vårt tänkande sitter i hjärnan. Du får gärna tro på andar om du vill, ingen vet säkert. Men tror du att vi tänker med ngn slags själ och inte alls med hjärnan så har du helt fel.

 

Vi kanske missförstod varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns absolut inget logiskt i spöken, då vi säger att dem är "levande-döda medvetanden" men hjärnan sitter fortfarande kvar i kroppen efter döden, och är helt inaktiv, och det är hjärnan som är medvetandet, inte någon j*vla själ/ande.

 

"Vem vet?"

Jag. :P

 

Men det är rätt uppenbart att våra tankar sitter i hjärnan. Om du inte tror på det så lär du inte hängt med något vidare i biologin.

 

Du tror uppenbarligen att jag är korkad. Det finns inga bevis på att de inte existerar heller.

 

Ursäkta. Vad jag menar är att du borde veta att vårt tänkande sitter i hjärnan. Du får gärna tro på andar om du vill, ingen vet säkert. Men tror du att vi tänker med ngn slags själ och inte alls med hjärnan så har du helt fel.

 

Vi kanske missförstod varandra.

 

Sa jag någonsin att jag trodde att vi tänkte med själen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...