Hoppa till innehåll

Vad Tror Ni Om Spöken?

Moviemaker

Rekommendera inlägg

en ödla som var stor som f*n, hade en flinta sten i munnen så den kunnde få gnistror, skapade vete gas i magen (gas+gnistor=eldkastare) orkar inte leta upp artikeln men om ni inte tror på en ödla som rapar så tror jag inte på 70 åriga haggor heller >_>

men vad hindrar allt dätta från att ha funnits? lita på dom som också upptäckt att universum var en microskopisk liten sak som blev träffad av en giggantisk metior och sen exploderade och skappa några galaxer 7_7 men det e ju vetenskap, de upptäckte att allt det hände med hjärnan och deras IQ e ju högre en 200 så det måste ju vara sant =/.

Skojar du? En ödla med flintasten i munnen och gas I magen? Det var det löjligaste jag hört på länge.

Drakar är fantasivarelser.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 83
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

• 2 veckor senare...

Vill man se något löjligt falskt istället får man kolla på TV4+, de har väl 3-4 program med sånt där "tala med andar" strunt

"Weuuuw jag kan förställa rösten" *gasp*

"Jag känner en närvaro här." *inget händer*

"En man dog här förr." *brukar vara så i gamla hus*

"Er micro är väldigt fin."

"Så nu är spöket borta."

Och det ENDA "övernaturliga" de kommer med är fåniga tanter som säger att något rörde dem på axeln, hjälp jag dör av skräck

:>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De hitta ju för nått år sen en fosil av en äkta drake i Ryssland =/

"fossil" av en "äkta drake", ja.. säkert.

så du tror inte att det kan ha varit en dinosaurie?

Gaser och eld e explosivt, samma sak som med eld och en stor fjärt. Det e inte säkert att den kunde spruta med flit, den kanske behövde rapa för att det skulle kunna komma gas (människor e inte det ända som kan rapa).

Å det e inte säkert heller att de fanns på medeltiden, den kan kanske ha blivit utrotad eller att de kallas en gecko ödla i dagens sammhelle.=/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gaser och eld e explosivt, samma sak som med eld och en stor fjärt. Det e inte säkert att den kunde spruta med flit, den kanske behövde rapa för att det skulle kunna komma gas (människor e inte det ända som kan rapa).

Å det e inte säkert heller att de fanns på medeltiden, den kan kanske ha blivit utrotad eller att de kallas en gecko ödla i dagens sammhelle.=/

Geckoödlor stämmer inte in på någon beskrivning av drake som jag känner till. Sure, djur producerar gas, men få den att brinna? Varför skulle temperaturen i en drakmun vara enormt hög?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Drake =/= Dinosaurie, fattar inte hur du relaterade till dinosaurier i detta fall.

Förklara hur tillräcklig värme för att antända gas skulle kunna bildas i en ödlas mun. I DARE you.

GECKO-ÖDLA?! http://repti.net/repti2/modules/Images/Images/55676.gif sannerligen ett eldsprutande vidunder.

Snälla, låt hela din post vara ett sarkastiskt skämt annars har du fått mig att tappa ytterliggare en bit av tron på mänskligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Drake =/= Dinosaurie, fattar inte hur du relaterade till dinosaurier i detta fall.

Förklara hur tillräcklig värme för att antända gas skulle kunna bildas i en ödlas mun. I DARE you.

GECKO-ÖDLA?! http://repti.net/repti2/modules/Images/Images/55676.gif sannerligen ett eldsprutande vidunder.

Snälla, låt hela din post vara ett sarkastiskt skämt annars har du fått mig att tappa ytterliggare en bit av tron på mänskligheten.

du borde kolla på "drakar - en sann saga". mycket intressant faktiskt. den visar hur det hade sett ut OM drakar hade funnits förr. de förklarar att drakar hade en extra "lunga", precis som fiskar har simblåsa, och i denna lunga förvarar de väte som bildas vid matsmältningen. och de tungar platina för att det fastnar mellan tänderna. när de ska spruta eld skjuter de upp vätgasen och den antänds av platinat. (kommer inte ihåg om det är med kemisk reaktion eller att de gör en gnista i munnen med det). och vi alla vet ju att väte antänder/exploderar i luft/syre. vätgasen de har i "lugnan" gör även dem så pass lätta att de klarar att lyfta och flyga. väldigt intressan, men fortfarande en saga.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

för mig känns det ganska självklart varför man har kommit på drakar. de var för att komma på den ultimata hemskheten i sagor såklart. man tog reptilernas hårda och skrämande utseende och la ihop det med det vapen som bara männsikan kontrolerade: elden. för att göra den ännu mer oövervinnlig så gav man den det som för människan verkade som en omöjlig dröm, konsten att flyga. det är ungefär som om vi skulle komma på ett maskin med den bästa pansarplåten, kan sjkuta massförstörelsebomber och förflyta sig nära ljusets hastighet, så skrämmande var antagligen drakar för folk under medeltiden och innan dess.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...