Hoppa till innehåll

Ps3 Eller Xbox 360? Rösta! Nuu


Plankan
 Dela

Playstation 3 eller Xbox 360?  

118 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

1. Ni some tycker PS3 är för dyrt, har ni tänkt på att 360 kostade nästan lika mycket när det kom ut?

2. Har ni tänkt på att det är Microsoft som skapat 360, och att Microsoft suger.

3. Sony är 1000x bättre en Microsoft vilket gör PS3 en mycket bättre konsol.

NUMMER 1 ÄR FALSKT!!!!

 

Ps3 kostade f*n 7000 spänn när de släpptes!!!!!

360 kostade max 4000 när det släpptes.

=3000 kr skillnad, om du inte tycker att det är nån skillnad så tänk om

 

Nummer 2:

Varför suger microsoft? Dom gör datoren m.m.

 

Nummer 3:

Kolla nummer 2

 

 

Jag tycket 360 är bättre för de har bättre ljus, de har achievements och gamescore och det är roligare att spela på live

Microsoft gör inte datorer.. dom gör mjukvara!

Sen så suger Microsoft för att Bill Gates suger, den jäkeln sitter inne på tekniken till vattenhårddiskar.

 

Ifall back to topic!

PS3 ftw

 

ja, men du ska inte klaga på att 360 va dyrt i alla fall

 

Men har jag ens gjort det eller?

Sa absolut ingenting om priset på Xbox 360.

Learn 2 read.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 115
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

1. Ni some tycker PS3 är för dyrt, har ni tänkt på att 360 kostade nästan lika mycket när det kom ut?

2. Har ni tänkt på att det är Microsoft som skapat 360, och att Microsoft suger.

3. Sony är 1000x bättre en Microsoft vilket gör PS3 en mycket bättre konsol.

1. Nej det gjorde det inte.

2. 360 suger inte, microsoft suger inte.

3. Nej så måste det inte vara, dessutom gör ju microsoft mjukvaror och sony tv/skärmar och sånt och det kan man väl inte jämnföra?

 

Jag väljer i alla fall 360 före PS3..

 

Jag tog hatar båda, för jag har dem inte och jag gillar dem inte. Men hatar kanske inte är rätt ord.
Lugn, du lär det gilla dom mer än nintendo med åldern antar jag.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kolla man märker inte grafik skillnaden så värst på "ej" exklusiva spel, därför att de gör de jämnlika och inte ena bättre än den andra.

Om man ska jämnföra grafik, pyshics och allt då ska man jämnföra exklusiva spel bara, för då försöker de oftast göra så bra grafik som de möjligt kan. T.ex. Gears of War 2 (Xbox360), Killzone 2 (Playstation 3).

 

Lövet_91: "Xbox har ensamrätt på en hel del speltitlar såsom Halo, Fable, Mass Effect, Gears OF War ochj många fler."

Svar: Hm, har inte PC visa av dessa titlar som t.ex. Halo 1och2, Gears of War (PC har t.o.m en exklusiv fight) och Mass Effect? Jo de är ju konsol exklusiva men ändå :P de gör de inkorrekt att kalla de ensamrätt för Xbox.

Många företag vill ju göra spel för PS3 nu också, menas med att inom en tid kommer Xbox 360 långsamt tappa sina exklusiva.. Så fort PS3 sjunker i pris, kommer fler köpa, och då kommer de säljas mer spel exemplar och företagen får mer cash money. Vilket de inte gör just nu, Resistance 2 sålde inte nära så mycke folk trodde det skulle, eller LBP.

 

Och de som säger att de inte vill köpa ps3 och att blu-ray inte är värt de, kommer behöva tänka om efter något år, när spelen kräver mer plats på skivan och ja redan nu har PS3 spel använt hela 50gb av Blu-Ray skivan (MGS4) de är ett par dussin xbox skivor.

Man slipper RROD och det låter mycket mindre, och inbyggt trådlöst internet m.m. allt de gör att PS3an höjer i värde och blir dyrare, Sony skulle ha sålt dessa grejen som Microsoft gjorde (separat) och PS3an skulle sjunkit i pris och då hade mer folk köpt PS3.

Nu väntar alla Xbox 360 spelare och PC spelare på att den sjunker i pris och sedan köpa PS3an enbart för dess kickass exklusiva titlar. (nej ni måste inte svara, jag har xbox och jag tänker inte köpa ps3 blabla)

 

Fast måste säga Xbox 360 var en av de grymmaste upplevelserna online, och hade så kul med Gears of War med kompisar, vi kan säga så här "Xbox 360 had a nice run".

Jaja, låt oss säga Microsoft-exklusiva spel då. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ps3 har blueray och många bra exklusiva titlar som kill zone 2, resistance 2,resistance fall of man, motorstorm, motorstorm pacific rift, Home, ratchet and clank och många fler. ps3 kontrollen är lätt att hantera om man väljer sixaxis så är kontrollen otroligt lätt om man väljer dualshock 3/sixaxis så är den som en ps2 kontroll. man behöver ej betala för att spela online vilket man får göra på 360 599kr om året. på 360 måste man köpa massor av tillbehör. håller med lite grann om ljusättningen om man jämför med ps3 och 360, 360 har lite bättre skuggor och så i spelen. 360 hörs väldigt MYCKE :wacko: när man startar sitt ps3 för första gången så blir den väldigt varm men efter ett tag när man typ spelat 3-4 timmar så är den inte lika varm längre och den blir inte lika igen heller, ps3 är tyst som en mus :) . man kan kontakta sin ps3 och innehållet i den var man än är i världen om man har psp och tillgång till internet. Priset är en aning högt kanske 3999kr men det smakar vad det kostar oftast. och om ni tycker ps3 är så stor och klumpig så har ni fel, igenkligen är det samma storlek både ps3 och 360 det är bara det att ps3 har adaptern inbyggd i maskinen men det har ej 360. en sak som är bra med 360 är att nästan alla hardcore gamers sitter vid en 360.

 

 

ni får järna kommentera mitt svar, och rätta mig men jag är nästan helt säker att allting ska stämma.

Redigerat av laxan96
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Ni some tycker PS3 är för dyrt, har ni tänkt på att 360 kostade nästan lika mycket när det kom ut?

2. Har ni tänkt på att det är Microsoft som skapat 360, och att Microsoft suger.

3. Sony är 1000x bättre en Microsoft vilket gör PS3 en mycket bättre konsol.

NUMMER 1 ÄR FALSKT!!!!

 

Ps3 kostade f*n 7000 spänn när de släpptes!!!!!

360 kostade max 4000 när det släpptes.

=3000 kr skillnad, om du inte tycker att det är nån skillnad så tänk om

 

Nummer 2:

Varför suger microsoft? Dom gör datoren m.m.

 

Nummer 3:

Kolla nummer 2

 

 

Jag tycket 360 är bättre för de har bättre ljus, de har achievements och gamescore och det är roligare att spela på live

Microsoft gör inte datorer.. dom gör mjukvara!

Sen så suger Microsoft för att Bill Gates suger, den jäkeln sitter inne på tekniken till vattenhårddiskar.

 

Ifall back to topic!

PS3 ftw

ja, men du ska inte klaga på att 360 va dyrt i alla fall

 

Men har jag ens gjort det eller?

Sa absolut ingenting om priset på Xbox 360.

Learn 2 read.

 

Jag menar "ja" att jag håller med dej ;)

Sen menar jag att Wico inte ska klaga om priset

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...