Pedemaster Skrivet 1 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2008 Hej jag kör på Windows Vista. Jag hade fått några virus som jag fixade som t.ex reklam virus och lite annat. Men efter att ja tog bort virusen så kom en ny från ingen stans! Varje gång ja öppnar något från den här datorn eller när ja söker och skriver en bokstav så kommer det upp en ruta där det står att ja har fått trojan fast datorn hittar inget och det här viruset har datorn inte hittat. Jag har sökt med Norton, NOD32, Ad-Aware och Uniblue. Men datorn hittar inget. Kan ni hjälpa mig? Och efter att ja tar bort rutan så kommer en internet sida upp. Där det står lite saker. Här är bilden: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HUHEUEHEUEHUH Skrivet 1 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2008 Det kan vara ett virus som försöker lura dig. Exempel, att det kan vara ett virus fast den gör inget utan den försöker få dig att ladda ner ett program, d.v.s ett virus som den säger är ett virus skydd. Så ladda inte ner några program. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pedemaster Skrivet 1 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2008 Detta kommer upp efter att ja tar bort rutan: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 1 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2008 DU NOOBEN DÄR JAG BRYR MIG SÅ HÄR MKT :P Skaffa dig ett liv. Du kanske borde omformatera den, eller lämna in den till support så de kan rensa den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desajn Skrivet 1 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2008 (redigerat) Har du några skumma filer på skrivbordet? typ antispyware m.m? Kolla också om du har dom här i din processlista: (ctrl + alt + delete) agtcesdo.exe 1696513598.exe scan[1].exe Om så är fallet eller ej. Så tror jag du åkt på vundo Ett råd till dig, och även fler som kanske läser här. Använd någon form utav adblocker. Som blockar reklam som poppar upp. Och även något som blockar java på alla sidor man besöker. Men man kan även sätta på det permanent på dom sidor man litar på. Ett litet tips. Ladda ned firefox. Skaffa tillägen adblock plus och noscript. Redigerat 1 Juli 2008 av Desajn Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
garkan Skrivet 1 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2008 Det här är inget virus .. det är bara popups.. För att ta bort dom så använder du Ad-aware. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desajn Skrivet 2 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2008 (redigerat) Jag tolkar den första bilden som ett virus. Man får inte bara popups rakt upp och ned när man sitter i C:\. Det liknar mer som vundo. Bild2 ser man ju klart och tydligt att det är popups från sidan. Eftersom den visar xp-temat på popupen. Redigerat 2 Juli 2008 av Desajn Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apex Skrivet 2 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2008 Och popups kommer ju väldigt sällan om man inte är ute på webbsidor. Och vad jag kan se har han inte ens internet uppe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ADRIAN_93 Skrivet 2 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2008 Så där skriver väll inte windows attention pedram! Har haft något liknande skit asjobbigt! Nästan omöjligt att ta bort! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 2 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2008 Är du säker på att det inte är ett fakevirus? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pedemaster Skrivet 2 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2008 Det här är inget virus .. det är bara popups.. För att ta bort dom så använder du Ad-aware. Jag har redan Ad Aware men den fastnar i mitten. Viruset har typ hackat sig in i mitt Ad Aware. Och jag skulle också vilja svara på vad Desajn har skrivit. Jag har redan Firefox och man kan se det på bild 2. Men jag ska se om det funkar att fixa det med det ni har skrivit. Och Garone, det är helt onödigt att omformatera datorn på ett sådant tillfälle. Men jag ska se om det går att fixa med det ni har tipsat om. Tack :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fanofaik Skrivet 2 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2008 jobbigt tur att jag inte har det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.