Hoppa till innehåll

Jag Har Virus!


Pedemaster
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej jag kör på Windows Vista. Jag hade fått några virus som jag fixade som t.ex reklam virus och lite annat. Men efter att ja tog bort virusen så kom en ny från ingen stans! Varje gång ja öppnar något från den här datorn eller när ja söker och skriver en bokstav så kommer det upp en ruta där det står att ja har fått trojan fast datorn hittar inget och det här viruset har datorn inte hittat. Jag har sökt med Norton, NOD32, Ad-Aware och Uniblue. Men datorn hittar inget. Kan ni hjälpa mig?

Och efter att ja tar bort rutan så kommer en internet sida upp. Där det står lite saker. Här är bilden:

post-52883-1214911428_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du några skumma filer på skrivbordet? typ antispyware m.m?

 

Kolla också om du har dom här i din processlista: (ctrl + alt + delete)

 

agtcesdo.exe

1696513598.exe

scan[1].exe

 

Om så är fallet eller ej. Så tror jag du åkt på vundo

 

Ett råd till dig, och även fler som kanske läser här. Använd någon form utav adblocker. Som blockar reklam som poppar upp. Och även något som blockar java på alla sidor man besöker. Men man kan även sätta på det permanent på dom sidor man litar på.

 

Ett litet tips. Ladda ned firefox. Skaffa tillägen adblock plus och noscript.

Redigerat av Desajn
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tolkar den första bilden som ett virus. Man får inte bara popups rakt upp och ned när man sitter i C:\. Det liknar mer som vundo.

 

Bild2 ser man ju klart och tydligt att det är popups från sidan. Eftersom den visar xp-temat på popupen.

Redigerat av Desajn
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här är inget virus .. det är bara popups..

För att ta bort dom så använder du Ad-aware.

Jag har redan Ad Aware men den fastnar i mitten. Viruset har typ hackat sig in i mitt Ad Aware. Och jag skulle också vilja svara på vad Desajn har skrivit. Jag har redan Firefox och man kan se det på bild 2. Men jag ska se om det funkar att fixa det med det ni har skrivit. Och Garone, det är helt onödigt att omformatera datorn på ett sådant tillfälle. Men jag ska se om det går att fixa med det ni har tipsat om. Tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...