MentalogisT Skrivet 12 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2008 Jag har tänkt på att köpa en ny dator men jag kan inte bestämma om jag skaffa Linux eller Vista.. Jag vill veta vad det är fördelar med dom olika operativsystemen osv .. Tack på förhand Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 12 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2008 Windows XP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 12 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2008 Linux är bättre än Windows, det enda negativa med Linux är att det inte går att köra windows program(utan wine), enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viruz256 Skrivet 12 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2008 Linux för Vista suger!!!! du ska ha Windows Xp! Men det bros ju på vad du ska göra... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 12 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2008 + Linux äger Windows då det är gratis. Det går att använda många Windows LIKNANDE program. Jag upprepar det en gång till. Windows LIKNANDE program (alltså inte program för Windows). Sen är det väldigt svårt att skapa virus som kan sprida sig till flera Linux användare då det finns så många olika Linux distar, så inget skydd behövs. - Det enda som får mig att hålla mig till Windows är att spel VÄLDIGT sällan utvecklas till Linux. Så jag säger bara. Ska du inte ha den som en speldator så ska du absolut ladda hem Linux. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Overkill Skrivet 12 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2008 Om du är den som spelar ska du köpa vista. Men du borde köpa Windows XP. Vista har mycket nersegande säkerhets spärrar. Inte support för vissa spel. XP är lättare att hitta på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 13 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Juli 2008 Köp vista om man nu ska köpa :visslar:, det blir bättre och bättre. Om du har tillgång till en Windows XP installations skiva så tycker jag att du borde installera Windows XP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 13 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Juli 2008 Jag tänkte ha en serverdator , passar Linux för det då? Lixom klarar Linux såna serverprogram? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 13 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Juli 2008 (redigerat) Vista suger inte, de som har skrivit det är efter. OnT: Kör dualboot! :D Redigerat 13 Juli 2008 av Garone Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 13 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Juli 2008 Jacquot: Linux disten Debian borde passa om du ska ha en server dator, som du inte ska använda ASP på. Linux har både mer uptime och blir inte så mycket instabilare om du har på den 24/7 i flera veckor som Windows 2000 blir. För serverdatorer så ska du iallafall inte ha Vista eller XP. Windows 2000 eller Linux, välj själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viruz256 Skrivet 13 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Juli 2008 Vista suger inte, de som har skrivit det är efter. OnT: Kör dualboot! :D Vista suger det ända som är bra är direktX 10!!! Du kan inte spela några bra spela.... Om 2 år ska jag skaffa vista för då borde det vara färdigutveklat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 13 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Juli 2008 hmm om man ska höra min åsikt kommer tråden spåra ur så många svordomar är det för jag köpte en hp med amd 3600+ och med 512 i ram mine och den hadde vista till slut krashade den så nu kör jag windows xp profissonel Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.