Hoppa till innehåll

Byta Ut Xbox 360 Mot Ett Playstation 3?


Sidney
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 127
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Vet 4 spel som verkar grymma och som är exlusiva till PS3, har dock inte spelat nåt av dom.

Motorstorm.

Uncharted: Drake's Fortune.

Metal Gear Solid 4.

Ratchet and Clank: ToD.

Smaksak är allt jag kan säga. Själv gillar jag bara Uncharted av de fyra du rabblade upp.

 

De som sade att Xbox 360 var ute bara för att ni gillade de här 4 spelen: anser ni er ha bättre spelsmak?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej det är inte värt det. Varför köpa ett dyrt PS3 när du redan har en massa spel till ditt 360? Det finns ungefär samma spel till PS3 och xbox 360. Dessutom måste du spara en massa (även fast du solt ditt 360) Innan du kan köpa en PS3. Och sen ännu mer innan du kan köpa nåt spel till det.

Om jag var du skulle jag behålla mitt 360.

 

Det handlar ju helt enkelt vad du vill.

 

Jag hade sålt alla saker med xbox 360 eftersom det har varit ute ganska länge och kommer säkert komma ett nytt om ett år.

 

Köper du playstation 3 så kan du ju ha det i flera år för att det ska vara "inne" grejen.

 

Visst finns det fler spel till xbox 360 men vänta till hösten så ska du få se vad många spel det finns då! :)

 

 

 

Självklart så säger ju alla xbox f*n att du ska ha kvar det medan alla playstation 3 fans säger att du inte ska ha.

 

Så jag tycker du ska bestämma själv och tänk efter innan du köper ett PS3 eller har kvar xbox!

 

 

Med vänliga hälsningar, Smcky!

 

360? Ute? Lol.

 

 

Playstation 3 är ju mer inne än 360, sen kommer det säkert en ny 360 snart.

 

 

/Smacky ak.a Smcky

 

Så om en sak är inne måste allt annat vara ute?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Får 3200:- för allt på EbGames. Mer än man får privat i alla fall.

 

Men som sagt, jag fyllerår om 3 månader. Då kommer jag ju önska mig 3 saker.

 

1. Barnbidraget (kommer inte få det men man kan jämt testa)

2. Playstation 3 (Om jag får det är det typ det ända)

3. Pengar (Om jag inte får Ps3. Får 2000-2500:- isåfall.)

 

-----

 

Om jag köper ett Ps3. tycker ni att jag ska ha kvar mitt Ps2 med spelen R&C (1), Pes6 och MGS3: Subsistence? Om jag in det på EbGames så får jag: Ps2 - 500:-, R&C - ca 70:-, Pes6 - ca 80:-, MGS3: Subsistence - ca 259:- (har fortfarande öppet köp) . Är det värt det?

 

500+70+80+259 = 909

Xbox 360 + blablabla = 3100

Pengar nu = 450

-:909+3100+450=4459:-

 

Lägg till lite pengar för en till Ps2 handkontroll, ett Ps2 minneskort och två Ps1 minnskort (80:-?). Köpte Ps2 konsollen för 300:- med två handkontroller och fyra spel. Bytte två av spelen mot R&C med en kompis. Köpte Pes6 för 169:-. MGS3: Subsistence har jag öppet köp på (259:- då). Så jag har lagt ut (300+169+259=) 728:- på mit Ps2, får 900:-.

 

Har lagt ut ca 6500:- på mitt Xbox 360, får 3100:-.

 

Om jag gör det går jag back 3000:-. Alltså jag har lagt ut (6500+700=) 7400:- (+800 (för att ha råd med Ps3) ) 8200:- på mina tv-spel och jag får saker för 5000:-. Värt det?

Redigerat av tyresö
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Läs det jag redigerade nyss, om du missat det.

 

 

-----

 

Jag tror man bara har garanti i ett år på Xbox 360. Så ifall det går sönder efter November i år måste jag pröjsa 800:- för att få det lagat. Jag vill ju ha ett Ps3 men det känns tråkigt att bli av med mitt trogna Xbox 360. Undra om mina kompisar undrar varför jag byter konsoll (om jag gör det) när alla har Xbox 360, förutom en som bara är avundsjuk på att jag har MGS4 då :P .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

låter som en bra idé och sälja det om du är trött på och skicka in det på lagning jämt o ständigt.. det kommer förmodligen inträffa igen. Men för f*n, det ska inte jag bestämma ju..xd

Varför skulle det inträffa igen? Jag har haft mitt Xbox i 2 år eller mer och det har aldrig gått sönder. ( Förutom en dosa som slutade och funka en gång. )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Lämnade tillbaka MGS3 nyss, där fick man 259:-. Tror jag ska lämna in mitt Ps2. Handkontrollerna är lite skumma ibland, så man får hoppas att det går bra när jag byter in det.

 

----

 

Frågade vilka Ps3 paket de hade på EbGames när jag ändå var där. Han sa att de bara hade standard (bara Ps3 och en handkontroll) och Ps3 med GT5: Prolouge. Han sa också att det troligen skulle komma ett nytt sånt där paket med två spel och så. Ni vet som det var med Ucharted förut typ.

Redigerat av tyresö
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...