Lynott Skrivet 17 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Juli 2008 Varför har den här j*vla attraktionen fått så mycket uppmärksamhet för en olycka? Är man rädd för sånt ska man inte åka till ett nöjesfält, jag känner många som är grymt rädda att Fritt Fall ska typ lossna av och rammla när den störtar ner. Glöm det, hänt är hänt, Liseberg är tvugna och stänga ner Rainbow för gott, varsågod Göteborgare! Vem kan vara ärlig och säga att man inte är det när man hänger där uppe ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eeewwhh Skrivet 17 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Juli 2008 jag fattar inte så fort det en olycka händer i sånna här sammanhang blir alla helt crazy och säger att dem aldrig mer ska åka. Flyger ni inte flygplan heller då. För dem krachar ju ibland.Precis, cycklar ni inte längre? Åker aldrig bil? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knipan64 Skrivet 18 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 Med om du nu inte vill åka attraktioner som det hänt olyckor i så kan du ju inte åka balder, flumrider, frittfall, radiobilarna m.m och utan dom på liseberg så e det nog inte lika kul =l Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 18 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 Alla åkattraktioner kommer krascha nån gång , kanske inte Farfarsbilar. Nästa på tur är flumride.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 18 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 Alla åkattraktioner kommer krascha nån gång , kanske inte Farfarsbilar. Nästa på tur är flumride.. Och det vet du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 18 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 (redigerat) Man får skylla sig själv om man åker den och den går sönder så att man skadas, de hade säkert dåligt säkerhetskontroll på den attraktionen. Då får man ju först ta reda på vilken kontroll de som har ansvar för attraktionen har. Jag tvivlar på att de ens hade en rutinkontroll på en intervall så kort som två dagar. Och en nöjesattraktion som den, som inte byggts om sedan 1983... :bah: Jag åker själv aldrig nöjesåkattraktioner. Redigerat 18 Juli 2008 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 18 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 Jag åker aldrig Berg och dalbanor. Det är bara Flumride som är ett undantag.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xSaaamii Skrivet 18 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 Lol, Idag hadde det stora lisebergstornet stannat på 47 meters höjd folk satt fast där 2 h, Vad ahr de för säkerhet ? :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 18 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 Det händer alltid sånt utan att nån får reda på det .. ;P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 18 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 Lol, Idag hadde det stora lisebergstornet stannat på 47 meters höjd folk satt fast där 2 h, Vad ahr de för säkerhet ? :huh:Det var ju inte så att folk satt fastspända eller något. Det finns toalett och mat/dricka där.Det var ett helt vanligt tekniskt fel, precis som kan hända i tunnelbanor, pendeltåg etc. Det är som flera har nämnt förut, är man rädd för att något ska hända ska man bara sitta inne och akta sig så man inte bränner sig på spisen. Olyckor händer. Det finns folk som gjort sig illa på farfars bilar med. Folk har lyckats slå i skallen i taket när dom ska in. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 18 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 Lol, Idag hadde det stora lisebergstornet stannat på 47 meters höjd folk satt fast där 2 h, Vad ahr de för säkerhet ? :huh: Det finns folk som gjort sig illa på farfars bilar med. Folk har lyckats slå i skallen i taket när dom ska in. Haha , det msåte jag se XD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xSaaamii Skrivet 18 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 Lol, Idag hadde det stora lisebergstornet stannat på 47 meters höjd folk satt fast där 2 h, Vad ahr de för säkerhet ? :huh:Det var ju inte så att folk satt fastspända eller något. Det finns toalett och mat/dricka där.Det var ett helt vanligt tekniskt fel, precis som kan hända i tunnelbanor, pendeltåg etc. Det är som flera har nämnt förut, är man rädd för att något ska hända ska man bara sitta inne och akta sig så man inte bränner sig på spisen. Olyckor händer. Det finns folk som gjort sig illa på farfars bilar med. Folk har lyckats slå i skallen i taket när dom ska in. Aa, Jag vet. Hur mycket i ersättning tror ni dem som var med om rainbow olyckan kmr få ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.