Hoppa till innehåll

Liseberg - Rainbow !?!


xSaaamii
 Dela

Rekommendera inlägg

Bilresan till Liseberg är extremt mycket farligare, mina vänner. När vi ändå pratar om karusellproblem så reparerades till min förfäran Demonen under halva dan för några dagar sen när jag var på Tivoli. För någon vecka sen hade Gröna Lund problem med en av deras bergochdalbanor, det hade tydligen fastnat en tröja på spåret.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 65
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Olyckor händer, så är det. Ni förväntar er väl inte att allt ska vara toppsäkert när ni åker?

Om ni tror det är ni bara dumma.

Precis vad jag tycker, olyckor händer jämt och ingen kan rå för det. Visst det är upp till de som arbetar på tivolit att se över sina åkattraktioner om dom gör det och det ändå händer olycker så är det oundvikligt och inte riktigt deras fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Karusellens axel pajade. Karusellen slog i marken. Halva parken avstängd." Så hörde jag det på nyheterna. Tur att ingen dog. Då hade hela parken varit avstängd i några månader.

Nått sånt var det.

Min IRL kompis var där, hon var vid flumrider(Stavning?) när det hände, så gick dem bort dit och kollade... då satt den fast i marken på snedden... som den slog i.

 

Salzalada : Kunde inte sagt det bättre själv...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst InTech

Liseberg

– Vi har dagliga kontroller. Vi mäter slitage och smörjer maskiner efter leverantörens krav. Vi provkör med provlast för att få korrekta resultat, säger Ulf Johansson, teknisk säkerhetschef.

 

alltså dagliga :o?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Liseberg

– Vi har dagliga kontroller. Vi mäter slitage och smörjer maskiner efter leverantörens krav. Vi provkör med provlast för att få korrekta resultat, säger Ulf Johansson, teknisk säkerhetschef.

 

alltså dagliga :o?

Olyckor kan fortfarande hända...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dem kommer inte stänga något... inte nu när det är gothia. Har en hel del polare som är där och spelar nu, dem sa att det var fett kaos på liseberg osv. .

 

jag fattar inte så fort det en olycka händer i sånna här sammanhang blir alla helt crazy och säger att dem aldrig mer ska åka. Flyger ni inte flygplan heller då. För dem krachar ju ibland.

Det är mycket större chans att krasha med en bil än med flygplan, chansen att krasha ett flygplan (om det nu inte är några kapare eller mord bombare som är på planet) så är chansen att krasha en mot elva miljoner. Ett flygplan kan köra av sig själv utan att någon styr det från start och landing, piloterna behövs ytterst lite.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och dom har fortfarande öppet parken , skitdumt ..

Vd:n för liseberg gjorde ett utalande i tv4 nyheterna igår han sa att de har öppet parken för att alla andra skall fortsätta ha kul. Men tänk om samma olycka hadde hänt på t.ex. Uppsvinget då hadde ju folk dött !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst InTech

Dem kommer inte stänga något... inte nu när det är gothia. Har en hel del polare som är där och spelar nu, dem sa att det var fett kaos på liseberg osv. .

 

jag fattar inte så fort det en olycka händer i sånna här sammanhang blir alla helt crazy och säger att dem aldrig mer ska åka. Flyger ni inte flygplan heller då. För dem krachar ju ibland.

Det är mycket större chans att krasha med en bil än med flygplan, chansen att krasha ett flygplan (om det nu inte är några kapare eller mord bombare som är på planet) så är chansen att krasha en mot elva miljoner. Ett flygplan kan köra av sig själv utan att någon styr det från start och landing, piloterna behövs ytterst lite.

 

när flygolyckorna kommer är det vid start eller landning oftast.

 

9400 - jo, men man kan aldrig vara 100 % säker ;D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

jag fattar inte så fort det en olycka händer i sånna här sammanhang blir alla helt crazy och säger att dem aldrig mer ska åka. Flyger ni inte flygplan heller då. För dem krachar ju ibland.

Det är mycket större chans att krasha med en bil än med flygplan, chansen att krasha ett flygplan (om det nu inte är några kapare eller mord bombare som är på planet) så är chansen att krasha en mot elva miljoner. Ett flygplan kan köra av sig själv utan att någon styr det från start och landing, piloterna behövs ytterst lite.

 

när flygolyckorna kommer är det vid start eller landning oftast.

 

9400 - jo, men man kan aldrig vara 100 % säker ;D

 

Ne, Det hadde inte ans varit kul och åka om man inte var rädd. Men såna här olyckor skall ändå inte kunna inträffa tycker jag.

Redigerat av 9400
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför har den här j*vla attraktionen fått så mycket uppmärksamhet för en olycka?

Är man rädd för sånt ska man inte åka till ett nöjesfält, jag känner många som är grymt rädda att Fritt Fall ska typ lossna av och rammla när den störtar ner.

 

Glöm det, hänt är hänt, Liseberg är tvugna och stänga ner Rainbow för gott, varsågod Göteborgare!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...