Hoppa till innehåll

Liseberg - Rainbow !?!


xSaaamii
 Dela

Rekommendera inlägg

Varför har den här j*vla attraktionen fått så mycket uppmärksamhet för en olycka?

Är man rädd för sånt ska man inte åka till ett nöjesfält, jag känner många som är grymt rädda att Fritt Fall ska typ lossna av och rammla när den störtar ner.

Glöm det, hänt är hänt, Liseberg är tvugna och stänga ner Rainbow för gott, varsågod Göteborgare!

Vem kan vara ärlig och säga att man inte är det när man hänger där uppe ?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 65
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Man får skylla sig själv om man åker den och den går sönder så att man skadas, de hade säkert dåligt säkerhetskontroll på den attraktionen. Då får man ju först ta reda på vilken kontroll de som har ansvar för attraktionen har. Jag tvivlar på att de ens hade en rutinkontroll på en intervall så kort som två dagar. Och en nöjesattraktion som den, som inte byggts om sedan 1983... :bah:

 

Jag åker själv aldrig nöjesåkattraktioner.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lol, Idag hadde det stora lisebergstornet stannat på 47 meters höjd folk satt fast där 2 h, Vad ahr de för säkerhet ? :huh:

Det var ju inte så att folk satt fastspända eller något. Det finns toalett och mat/dricka där.

Det var ett helt vanligt tekniskt fel, precis som kan hända i tunnelbanor, pendeltåg etc.

 

Det är som flera har nämnt förut, är man rädd för att något ska hända ska man bara sitta inne och akta sig så man inte bränner sig på spisen.

Olyckor händer.

 

Det finns folk som gjort sig illa på farfars bilar med. Folk har lyckats slå i skallen i taket när dom ska in.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lol, Idag hadde det stora lisebergstornet stannat på 47 meters höjd folk satt fast där 2 h, Vad ahr de för säkerhet ? :huh:

Det var ju inte så att folk satt fastspända eller något. Det finns toalett och mat/dricka där.

Det var ett helt vanligt tekniskt fel, precis som kan hända i tunnelbanor, pendeltåg etc.

 

Det är som flera har nämnt förut, är man rädd för att något ska hända ska man bara sitta inne och akta sig så man inte bränner sig på spisen.

Olyckor händer.

 

Det finns folk som gjort sig illa på farfars bilar med. Folk har lyckats slå i skallen i taket när dom ska in.

 

Aa, Jag vet. Hur mycket i ersättning tror ni dem som var med om rainbow olyckan kmr få ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...