Hoppa till innehåll

Björn Gustavsson


Blitzcat

Rekommendera inlägg

Jag måste fullständigt ha missat alla småtjejer som älskar björn Gustavsson. Kanske inte umgås med sådana personer. :rolleyes:

 

 

Det ni inte verkar förstå är att alla TV- komiker spelar på sitt utseende på ett eller annat sätt. Magnus Betnér t.ex. ser och pratar allmänt väldigt sarkastiskt, samtidigt som han ser väldigt ointresserad ut. Johan Glantz och alla de andra har sin utstålning...

Om nu björn väljer att se söt och oförstående ut tycker jag att han kan få göra det, det är den del i komiken. Karl Ejnar Heckner (ingen aning om hur det stavas) spelade också mycket på det när han var yngre och även fortfarande, även om det kanske inte lyckas lika bra när han är 40+...

 

Om pineapple letar efter komik som fungerar lika bra i radio kan han läsa en bok eller någon rolig blogg.

Efterlyste jag det? -.-'

Nej, det var bara ett praktexempel. Jag är heller inte svartsjuk, däremot så tycker jg att det luktar lite fanboy här.. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 41
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

lol, jag minns under melodifestivalen här på fuska.se...

 

"Melodifestivalen suger, fast jag kollar ändå för att Björn Gustavsson är så rolig"

"HAHA HAN E JETE BRA HANN E RÅLIG PRALEMENT VOVV"

 

Så nu hatar alla han, skumt.

 

Fast jag har aldrig gillat han och hans skämt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är inte så lättpåverkad. Även fast det är inne på något sätt att hata Björn Gustavsson (om man är kille) tänke inte jag börja bara för det. Jag gillade honom förut och har inte hittat någon anledning att sluta. Om man kan definera det som att jag är en fanboy, så visst. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med Mumutio i den här diskussionen, det luktar väldigt mycket svartsjuka här inne. "Alla av Björns fans är fjortisar!!!!!!!" - bullshit, till praktexempel så tycker både mina och alla mina polares mammor och pappor väldigt gott om björn och de ska inte kallas fjortisar när de är 40-50+.

 

Och såhär kommer det alltid att vara, man gillar vad som än kommer upp i början, (ex. Darin) men när de får alla tjejer så blir ni avundsjuka och hatar honom/dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta är nästan helt värdelöst att debattera om eftersom folk har olika smak när det gäller humor. Många gillar sexistiska skämt, och många gillar negerskämt. Man kan ju inte påverka någon annans åsikt, eller, jo man kan (lättpåverkade p12or), men varför skulle det vara bra?

Aja, jag lämnar denna tråd med att säga att jag tror att Björn har haft sin guldålder.

 

ggthxbye

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och såhär kommer det alltid att vara, man gillar vad som än kommer upp i början, (ex. Darin) men när de får alla tjejer så blir ni avundsjuka och hatar honom/dem.

Jo, så är det faktiskt. Jag har fortfarande inget emot Darin (förutom att han har skitdåliga låtar :P ).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min egen åsikt om Björn är att han var rolig, kanske tillochmed mycket rolig, när jag först såg honom och jag tänkte att han borde kunna gå långt. När han sedan framträdde på Melodifestivalen tyckte jag att han gjorde tämligen bra ifrån sig också, även fast det kändes som om idéerna sinade mot de sista programmen. Efter det har jag dock varit rätt besviken på honom, att han inte riktigt levt upp till mina förväntningar och att hans skämt känns som om man sett dem förut.

 

Detta är min åsikt, jag säger inte att alla måste följa den, alla får ha sin egen uppfattning och de som inte kan acceptera att alla tycker olika kan lika gärna hålla tyst om det för det leder ingen vart. Tack för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst wAcko

Och såhär kommer det alltid att vara, man gillar vad som än kommer upp i början, (ex. Darin) men när de får alla tjejer så blir ni avundsjuka och hatar honom/dem.

Jo, så är det faktiskt. Jag har fortfarande inget emot Darin (förutom att han har skitdåliga låtar :P ).

 

Släng dig i väggen, Darin är tortyr.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känns inte så roligt att debattera när alla inlägg man gör indirekt konstateras vara skit, Zwailon. Du får gärna argumentera emot, men att säga att alla mina argument är dåliga är inte bra debattering, oavsett vad du tycker om mina inlägg.

Bara för att du inte du låter grubbtrycket påverka dig betyder det inte att ingen annan heller gör det. Jag vet själv när jag var yngre och mer osäker, jag lät ofta andras åsikter ha inverkan på vad jag tyckte, mer eller mindre. Kan mycket väl tänka mig att andra här också gör det, och det säger jag utan avsikt att hoppa på någon. Det är inte onormalt. Jag försökte inte undvika era argument när jag sade att det verkade vara många som blev påverkade av grupptryck, utan syftade mest på alla de efteråt som sade att Björn Gustavsson sög osv. utan att ha några argument för det.

 

Och jo, alla duktiga komiker spelar på sitt utseende, oavsett om de är snygga eller inte. Om Robert Gustavsson sett mindre löjlig ut skulle man inte tycka att han var lika rolig. Jag förstår inte rikigt, ska Björn räknas som en sämre komiker för att tjejerna tycker att han ser bra ut? Tycker man det är roligt tycker man ju det, oavsett hur mycket han spelar på sitt utseende osv. Smaken är ju som baken, så jag ser inte heller någon större vits i att fortsätta disktera det här...

 

Angående det i globen och allt det där; har Robert Gustafsson eller någon av de andra "legenderna" någonsin satts under så hård press? Jag har iaf aldrig sett det. Jag håller med om att finalen var riktigt dålig (tror jag att nästan alla gör), precis som något program innan, men folk krävde ju att han skulle fortsätta, även om han egentligen inte hade några bra idéer kvar. Man klämde ju ur Björn totalt, inte lätt att fortsätta prestera bra under sådan press. Varenda gång någon av de andra komikerna ska framföra något så har de en bra idé som de haft gott om tid på sig att tänka igenom och planera.

 

Därför tycker inte jag att man kan jämföra Björn med "legenderna". Längre fram får vi se, om han fortsätter med komiken, i sin egen takt...

 

@wAcko:

Smaken är ju som baken
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...