Gäst Logfan Skrivet 20 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2008 (redigerat) Ja, vilka är dina favorit metal sångare? Så här tycker iallafall jag. 1. Randy Blythe (Lamb of god) SÅ jäkla bra röst! 2. Corey Taylor (Slipknot) Han har ochså en grym röst. 3. Bruce Dickinson (Iron Maiden) Mäktig röst! Redigerat 25 Juli 2008 av Logfan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 20 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2008 Jag tycker inte det finns några metalsångare som sjunger sådär märkvärdigt bra. Om AC/DC räknas skulle det var deras första sångare i så fall, vet inte vad han heter... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 20 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2008 1. Zakk Wylde (Black Label Society) Inget slår sig emot hans röst, tbh. Även fast jag inte gillar bandet så mycket. 2. Mark Greenway (Napalm Death) Growlar sjukt bra. 3. Luke Kenny (Led-sångare i The Berzerker) Growlar också väldigt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 21 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2008 Jag gör två olika listor, en för "cleansångare" och en för "growlare". I detta fallet blir "growl" en relativt lös term. Sen så är det ju så att en hel del både sjunger "cleansång" och growlar, och en del kör något mellanting, dessa kommer katigoriseras underf "growlare" Clean: 1.Joakim Brodén, Sabaton, så j*vla mäktig röst så det finns inte! 2.Becko, Hopes Die Last, älskar killens röst av någon anledning! 3.Serj Tankian, System of a Down/Solo, hans röst låter så avslappnad och skön när han sjunger. SoaD=Alt. Metal? Growl: 1.Philip Labonte, All That Remains, älskar rösten, finns inget mer att säga. 2.Shane Told, Silverstein, inte riktigt growl, men riktigt, riktigt skön röst har snubben! 3.Anders Fridén, In Flames, inte riktigt growl här heller kanske, men grym skön röst iaf! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 21 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2008 Jag gör två olika listor, en för "cleansångare" och en för "growlare". I detta fallet blir "growl" en relativt lös term. Sen så är det ju så att en hel del både sjunger "cleansång" och growlar, och en del kör något mellanting, dessa kommer katigoriseras underf "growlare" Clean: 1.Joakim Brodén, Sabaton, så j*vla mäktig röst så det finns inte! 2.Becko, Hopes Die Last, älskar killens röst av någon anledning! 3.Serj Tankian, System of a Down/Solo, hans röst låter så avslappnad och skön när han sjunger. SoaD=Alt. Metal? Growl: 1.Philip Labonte, All That Remains, älskar rösten, finns inget mer att säga. 2.Shane Told, Silverstein, inte riktigt growl, men riktigt, riktigt skön röst har snubben! 3.Anders Fridén, In Flames, inte riktigt growl här heller kanske, men grym skön röst iaf! SoaD = NU Metal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Signify Skrivet 25 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2008 1. Mikael Åkerfeldt (Opeth) - bra growl, bra clean röst).. helt perfekt bara tbh 2. Cristina Scabbia (Lacuna Coil) - bästa sångerskan som finns imo 3. Bruce Dickinson (Iron Maiden) - gillar man Maiden, så gillar man Bruce Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Logfan Skrivet 25 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2008 Hur f*n kunde jag glömma bort Bruce? Han äger ju! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 25 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2008 1. Bruce Springsteen. (4 juli gbg) 2. Disturbeds Sångare 3. Metallicas Sångare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zhark Skrivet 25 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2008 Jag tycker inte det finns några metalsångare som sjunger sådär märkvärdigt bra. Om AC/DC räknas skulle det var deras första sångare i så fall, vet inte vad han heter... Har för mig att han hette Bon Scott OnT Layne Staley (Alice In Chains) - Var en av världens bästa sångare, hade en mycket speciell röst. Och starka lungor kan man lugnt säga. Lyssna på denna låt: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Legenden Skrivet 26 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2008 Joackim Cans (Hammerfall) Fantastisk Röst Sångaren i In Flames (vet ej namnet) Hans stil och röst får en att brar falla på knän :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xSaaamii Skrivet 26 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2008 1. In flames sångare Anders growlar jävligt bra och kan ändå sjunga melodiskt :). 2. Slipknots sångare Corey Taylor Growlar bra :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mintplanta Skrivet 27 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2008 Joackim Cans (Hammerfall) Fantastisk RöstW0rd på det. Annars tycker jag att Chester Bennington (Linkin park) och Bruce Dickinson (Maiden) är väldigt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.