jero1 Skrivet 5 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2008 Hej flytta tråd om den är fel Jo mina föreldrar vill att jag ska ha windows vistas inbyggda föreldrakontroll och jag HATAR DET kan någon av er snälla komma på/förklara hur jag kan slippa/komma förbi förklara lätt lr på ett bra sätt tack! TACK ger 50 FM till den som bärettar bäst STAVNIG Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DonaldDuck Skrivet 5 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2008 du behöver bara det första lösenordet till adminanvändaren, fråga vad det var och säg att det kan ju inte skada, du vill bara ha en liten ledtråd men det är ju omöjligt att du faktiskt kommer på det nya, skriv in det gamla lösenordet i föräldrakontroll så kommer du igenom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jero1 Skrivet 5 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2008 Tack men dom har inte bytt lösenord så det finns bara 1 lösenord Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 5 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2008 Du kan förklara för dina föräldrar varför dom ska ta bort det, visa en grej du får göra som du inte kan bara för att dom har säkerhet och be dom förklara varför dom måste ha det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 6 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2008 Starta om datorn, tryck F10 när datorn startar tills det kommer fram en meny. Välj Starta Windows i felsäkert läge, logga in med kontot Administratör som nu visas när Windows startas och ändra inställningarna för föräldrarkontroll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 7 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2008 Starta om datorn, tryck F10 när datorn startar tills det kommer fram en meny. Välj Starta Windows i felsäkert läge, logga in med kontot Administratör som nu visas när Windows startas och ändra inställningarna för föräldrarkontroll.Kan vara F8 också, som på min dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 8 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2008 det är som nico säger gör så tänkte skriva som han men det är inte F10 på xp på xp är det F9 eller F8 vista tror jag det är F10 eller om du går in i cmd och skapar ny konto adminastratör konto och pajar allt me den :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 8 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2008 Om det är F10, F9 eller F8 kan väl knappast ha med operativsystemet att göra, man skriver ju det i BIOS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 8 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2008 (redigerat) Nej standarten alltså joo det är inte samma på operativ systemen :P EDIT: 500 i Fuska rank !!! detta inlägg ( fuskare ) :) Redigerat 8 Augusti 2008 av Ceto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 8 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2008 Men hur sjutton kan operativsystemen spela någon roll? Man trycker ju in F8, F9 eller F10 innan ens operativsystemet har laddats. 0__o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 8 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2008 Ja det var ju det vi sa! ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PurpleHaze Skrivet 8 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2008 Om det skulle vara så att Administratör kontot mot förmodan skulle vara lösenords skyddat så kan man ändra lösenordet utan några problem alls från ett begränsat konto. Vem som helst kan göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.