Ceto Skrivet 7 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2008 Hej jag undrar en sak jag har en cs server och kör med dedicated server och varje gång jag startar upp den byter den ip och jag undra kan jag ha datorn på i 24/7 ? Lite små frågor : 1. Kan det börja brinna? 2.Kommer det att kosta jätte mycket el? Mvh Ceto. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 7 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2008 Hej jag undrar en sak jag har en cs server och kör med dedicated server och varje gång jag startar upp den byter den ip och jag undra kan jag ha datorn på i 24/7 ? Lite små frågor : 1. Kan det börja brinna? 2.Kommer det att kosta jätte mycket el? Mvh Ceto. Har du en stationär dator med hyffsad kylning borde det gå fin fint. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Gripenll Skrivet 7 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2008 Hej jag undrar en sak jag har en cs server och kör med dedicated server och varje gång jag startar upp den byter den ip och jag undra kan jag ha datorn på i 24/7 ? Lite små frågor : 1. Kan det börja brinna? 2.Kommer det att kosta jätte mycket el? Mvh Ceto. 1. Om du har bra fläktar och nerkylare så borde det inte det. :student: 2. Beror på hur kraftig datan är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 7 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2008 Min kompis har en serverdatorn och den stänger av sig typ en gång i månaden så ha på den 2-3 veckor och låt det vila en dag för att inte nåt ska gå sönder Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 7 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2008 Hej jag undrar en sak jag har en cs server och kör med dedicated server och varje gång jag startar upp den byter den ip och jag undra kan jag ha datorn på i 24/7 ? Lite små frågor : 1. Kan det börja brinna? 2.Kommer det att kosta jätte mycket el? Mvh Ceto. 1. Om du har bra fläktar och nerkylare så borde det inte det. :student: 2. Beror på hur kraftig datan är. Finns det uppkylare också? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 7 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2008 Jag har en ny dator ganska ny och den är bra men jag hadde tänkt använda en gammal o köra dedicated server jag vill ej att det kostar för mycket. Bara inte det börjar brinna eller nåt. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 7 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2008 Det är stort omöjligt att din dator skulle börja brinna då den stängs av automatiskt när temperaturen blir för hög. Om jag vore du skulle jag istället oroa mig för att Windows kraschar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Logfan Skrivet 7 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2008 En dator börjar inte brinna om den är på för mycket. Dem stänger av sig när temperaturen blir hög som Gimcor sa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 7 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2008 Kommer windows gå sönder men det e ändå skit data så om det händer nåt kan man formatera? Kommer det att kosta mycket? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 7 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2008 Windows kan inte gå sönder av att datorn står på länge. Skulle något bli fel i Windwos och det inte går att använda datorn så är det som sagt bara att formatera och installera Windows igen. Inga problem att göra det. Kosta mycket. Bara om du köper en massa nya saker, men inte annars. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 7 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2008 Köpa vad för saker? så som jag menar är att om jag har datan på 24/7 kommer det att kosta jätte mycket i el? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PurpleHaze Skrivet 7 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2008 Hårdvaran i datorn blir sliten snabbare men annat än det så är det lugnt, min dator står oftast på då jag använder den som server, har inte haft något problem alls och det har inte märkts mer än vanligt på elräkningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.