Hoppa till innehåll

Så Himla Orättvist!


Layton
 Dela

Rekommendera inlägg

Avbryter några månaders iaktivitet för att skratta. Jag förstår dom som klagar att folk (båda män och kvinnor) blir behandlat dåligt i vissa länder , jag förstår dem som tycker att vissa djur blir dåligt behandlade men jag trodde ALDRIG att någon skulle börja whina på småsaker som att det heter Her Gårman och legogubbar ?

 

WTH? O.O

 

Fattar du inte att det finns minst lika många saker som man kallar hon? Vad är klockan? HON är 7.

 

Whine?

 

Och om att det mest är killar som är "super hjältar" i filmer så måste vi faktiskt bita i det sura äpplet och erkänna att killar utväcklar mer muskulationer än tjejer och kan därför göra "coolare" saker. Men i det riktiga livet så kan vem som helst bli hjälte man eller kvinna man blir inte bara hjälte för att man räddar tex. jorden från att sprängas eller liknande, det händer miljontals fall varje dag att kvinnor räddar män eller pojkar.

 

Så nästa gång du whinar think outside the box.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 83
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Fattar inget.... Men tjejer är snygga...

håller med! :lol:

 

Håll er till ämnet, please...

 

I alla fall, det kanske är lite orättvist men om man ska gå och grubbla på det och vara negativ blir bara tillvaron sur för en själv, lika bra att försöka göra det bästa av det, är det verkligen en så stor grej?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej. Har kommer ett dystert ämne... :(

Jag är jätte arg för alla tror att det bara finns killar i världen (okej alla kanske inte tror det men det verkar som det)!

I Indien är killar mer värda än tjejer. Det verkar som om alla DJUR är killar. Jag kommer ihåg att i förskoleklass så var jag och min klass i skogen och "bekantade" oss med djur och växter (vi letade efter vårtecken eller något).

Då sa fröken: Kolla där i trädet! En fågel! Alla är tysta, vi kollar på den! Det var en liten bofink med lite blek orangeaktig mage (Alltså en hona).

"Kolla nu hoppar han över till andra grenen!" viskade fröken.

"Gud vad han är söt", viskade mina klasskompisar.

"Det är faktist en hona", sa jag irriterat i vanlig samtalston, ni behöver inte tro att alla djur är killar!

Då flög bofinken iväg.

"Gabriella, nu skrämde du iväg honom!" sa några irriterat...

Jag suckade.

 

Och jag suckar nu...

Varför är det så? Varför tror så många att det bara finns killar som är djur? Om det ska finnas ett tjejdjur så finns bara mamma. Låt oss se på någon bok. Vi säger att det finns en bok som heter Familjen Säl. Det är mamma pappa och tre barn. Alla är förstås killar... jag läste i en bok om en höna (en faktabok) och det stod så här.

Här sitter honan och ruvar på sitt ägg. Hon måste hålla sitt ägg varmt så att inte ungen dör.

Nu har börjar ägget att kläckas! Ut kommer en liten kyckling. HAN är lite ful blablabla så står det lite om ungen.

HAN ja. Det ska ju absolut vara en kille. Förra året gick jag i fyran och då hade vi en engelskabok som hette Good luck

Textbook. I kapitel 15 tror jag, finns det en text som heter:

Everybody loves the Panda.

Den börjar med att några barn är på zoo och kollar på en panda. Vilket kön tror du att det är?

 

Everybody loves the panda

"Oh, HE is so cute!"

"HE lookes like a bear with sunglasses on"!

Is`nt he nice?

 

He he he. Han han han överallt!

 

Spelet Need for speed underground 2 är ett roligt spel tycker jag för jag älskar bilar. Skaparna av spelet tror att det bara är killar som spelar det spelet. Det är störande att bli kallad the Man och typ "Grabben, du har inte tillräckligt med pengar för att köpa den här delen!"

 

 

Okej vi ska kolla i vilka spel/filmer/böcker som det finns djur i och vilket kön dem är:

 

Super Mario 64 DS:

När man har fångat apan på Tall tall mountain så vill apan att du släpper HONOM... :(

Det står: Free him eller Hold on.

Glowing rabbits är ju brothers hela tiden...

När du kommer till Bob omb battlefield står det så här.

"If you need help you can ask that pink bomb. He will help you...

Men äntligen så förstår Nintendo. Pingvinungen är en tjej tack och lov!!!

 

I "Den fantastiska räven" av Roald Dahl så är Är det mamma pappa och tre små rävungar. Den fantastiska pappa räv säger till sin äldsta rävunge. "Spring till din mamma och säg att vi har hittat mat." Den lilla rävungen sprang iväg. Han sprang det fortaste han kunde...

 

Han han överallt. Håller ni med mig? Säg ja eller nej!

TL;DR

 

Helt j*vla ärligt, varför kommer alla 10 åriga snorungar hit och whinar så extremt mycket om allting.

Tjejer är här för att bli påsatta, live with it.

Fy f*n vad det var bra i gamla tider. ;)

 

Jag tror nån har lite seriös avundsjuka också, stick hem till morsan och gråt då. Life is life.

Redigerat av Desu
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Även om tråden var smått gnällig så var det där onödigt.

Ja ja. Försöker bara skrämma i väg snorungarna, för vem i h*lvete vill ha en 10 åring här?

 

Tänk om Fuska.ses moderater kunde ta och städa upp i denna röra med snorungar som inte vet vad höger eller vänster är.

Redigerat av Desu
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du nu är 27 år borde du väl ha vett nog att bara låta de störande inläggen vara. Thats about as much offtopic I'll go.

Here we go :)

 

Nej, jag är inte "27" år, det är inte ens nära.

 

Men grejen är, bryr jag mig? Nej jag svarar på denna lilla snorunges topic för jag tycker det är kul, jag njuter av tanken att hon förhoppningsvis kommer läsa detta och logga av från denna sida tills hon är mer mogen och har någorlunda vett att frambringa nått som faktiskt är värt att läsa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Glassgubben

Om du inte är 27 varför står det då så på dinn press? hmmm svar jag kan tänka mig.

 

:inte min profil det är min kusins etc

:Jag vill inte ge ut min ålder

 

Ontopic:bara för att uråldriga talesätt har ordet ''han'' med i betyder inte det att det är könsdiskremenering tänk om det var så här

 

Två kvinnor sitter och kollar på en massa kor och så säger ena, Gud vilken ful ko det ser ut som min man!

 

den andra säger: Ja vad ful han var!

 

så det kanske är kvinnor som har kommit på talesätten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du inte är 27 varför står det då så på dinn press? hmmm svar jag kan tänka mig.

 

:inte min profil det är min kusins etc

:Jag vill inte ge ut min ålder

 

Ontopic:bara för att uråldriga talesätt har ordet ''han'' med i betyder inte det att det är könsdiskremenering tänk om det var så här

 

Två kvinnor sitter och kollar på en massa kor och så säger ena, Gud vilken ful ko det ser ut som min man!

 

den andra säger: Ja vad ful han var!

 

så det kanske är kvinnor som har kommit på talesätten.

Nu kanske inte ditt exempel var det bästa men jag tror att det ligger mycket i vad du säger. Man kan nog inte bara beskylla dom manliga individerna för detta.

Redigerat av Firecracker
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Super Mario 64 DS:

När man har fångat apan på Tall tall mountain så vill apan att du släpper HONOM... :(

Det står: Free him eller Hold on.

Glowing rabbits är ju brothers hela tiden...

När du kommer till Bob omb battlefield står det så här.

"If you need help you can ask that pink bomb. He will help you...

Men äntligen så förstår Nintendo. Pingvinungen är en tjej tack och lov!!!

Du tror lixom inte det är meningen att dom ska vara olika kön?

Ska du inte dampa loss för att Princess Peach är en tjej och inte en kille?

 

YAYY 7# Gamer :D

Redigerat av EDB
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...