Hoppa till innehåll

Snott Min Avatar.

garkan

Rekommendera inlägg

• Svar 36
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Raptomex, detta har inget att göra med aktivitet att göra.

Jag vill inte att någon ska sno avatarer jag gör.

Du tycker att jag är patetisk för att jag öppnar denna tråd, därför har

jag din avatar så du ser hur det känns.

Jag byter tillbaka till G avataren.

Just nu så får ni väl leva med att en omogen liten unge rippar min bild.

Nu har raptomex visat vilken stort arsle han kan vara, grattis rapto.

Jag hade stor respekt för dig men nu..

Redigerat av garkan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Raptomex, detta har inget att göra med aktivitet att göra.

Jag vill inte att någon ska sno avatarer jag gör.

Du tycker att jag är patetisk för att jag öppnar denna tråd, därför har

jag din avatar så du ser hur det känns.

Jaja använd min då. Jag tänker inte starta en tråd över det iallafall.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter ett vårt jobb så fick jag ihop avatarn igen fast med en gradient istället och lite ändringar.

Men ni kan själva se att jag har alla layers och patterns samt font.

Detta blev resultat.

Original

Beviset

Redigerat av garkan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite snabbt om Copyright©

Hur länge är ett verk skyddat av upphovsrättslagen?

Ett verk är skyddat i och med att det skapas. Upphovsrätten försvinner normalt 70 år efter upphovsmannens död. Man behöver inte heller göra en ansökan för att verket ska skyddas av upphovsrätten. (Detta till skillnad från patenträtten och varumärkesrätten som man måste ansöka om.)

Måste man skriva copyright på sina sidor? (gäller även verk man har skapat "bilder, musik, program")

Nej, egentligen inte.

En copyrightsymbol (©) är mestadels till för att man ska kunna se vem som har skapat verket utifall man skulle vilja komma i kontakt med personen i fråga. Du kan med andra ord, om du vill, endast ange en e-post-adress eller dylik bredvid din copyrightsymbol.

Det är inget krav att du har med en copyrightsymbol på ditt verk för att den ska skyddas av upphovsrättslagen

Måste man betala för att få copyright?

För att något du skapar ska skyddas av upphovsrättslagen ska den nå något som kallas "verkshöjd". Du behöver inte betala för eller ansöka om detta, utan ditt verk skyddas av upphovsrättslagen så fort det skapats

och för att ett verk ska nå en "verkshöjd" så är kravet att det ska vara unikt.

Källa: http://www.javascript.nu/copy.shtml

Så är Garkans verk skyddat av Copyright eftersom att han är upphovsmannen till bilden. Och så länge han är upphovsrättsmannen så står lagen på hans sida och att bryta mot copyright kan leda till böter och i grova fall fängelse (upp till 2 år).

Ur min synvinkel så har Garkan copyright på sin bild, dock så ser jag att det var väldigt onödigt att sno Raptomex bild (copyright även där) då det absolut inte hjälper i sammanhanget. Dock så måste jag tillägga att tyvärr så händer sånna här saker hela tiden på internet, saker blir snodda hit och dit. Jag skulle personligen givetvis bli förargad men låta bli att göra en stor sak av det eftersom att jag vet att faktan är att det inte är helt ovanligt att sådana saker händer på internet.

- Sylar

Redigerat av Sylar
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite snabbt om Copyright©

Hur länge är ett verk skyddat av upphovsrättslagen?

Ett verk är skyddat i och med att det skapas. Upphovsrätten försvinner normalt 70 år efter upphovsmannens död. Man behöver inte heller göra en ansökan för att verket ska skyddas av upphovsrätten. (Detta till skillnad från patenträtten och varumärkesrätten som man måste ansöka om.)

Måste man skriva copyright på sina sidor? (gäller även verk man har skapat "bilder, musik, program")

Nej, egentligen inte.

En copyrightsymbol (©) är mestadels till för att man ska kunna se vem som har skapat verket utifall man skulle vilja komma i kontakt med personen i fråga. Du kan med andra ord, om du vill, endast ange en e-post-adress eller dylik bredvid din copyrightsymbol.

Det är inget krav att du har med en copyrightsymbol på ditt verk för att den ska skyddas av upphovsrättslagen

Måste man betala för att få copyright?

För att något du skapar ska skyddas av upphovsrättslagen ska den nå något som kallas "verkshöjd". Du behöver inte betala för eller ansöka om detta, utan ditt verk skyddas av upphovsrättslagen så fort det skapats

och för att ett verk ska nå en "verkshöjd" så är kravet att det ska vara unikt.

Källa: http://www.javascript.nu/copy.shtml

Så är Garkans verk skyddat av Copyright eftersom att han är upphovsmannen till bilden. Och så länge han är upphovsrättsmannen så står lagen på hans sida och att bryta mot copyright kan leda till böter och i grova fall fängelse (upp till 2 år).

Ur min synvinkel så har Garkan copyright på sin bild, dock så ser jag att det var väldigt onödigt att sno Raptomex bild (copyright även där) då det absolut inte hjälper i sammanhanget. Dock så måste jag tillägga att tyvärr så händer sånna här saker hela tiden på internet, saker blir snodda hit och dit. Jag skulle personligen givetvis bli förargad men låta bli att göra en stor sak av det eftersom att jag vet att faktan är att det inte är helt ovanligt att sådana saker händer på internet.

- Sylar

Tack för den, sylar :)

Förlåt raptomex för att jag använde din avatar.

Jag var bara jätte arg då jag plötsligt fick alla emot mig.

Nu har han bytt bild och det har jag med.

End of discussion.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

''Omoget att säga att ha har gjort den''

Och var i h*lvete ser du det? Har jag skivit det? Nej....

Förresten tog jag den bara en liten tid tills jag hadde hittat en annan ;)

BTW

EDIT: Du skulle endå inte få tag i mig, skyddat mig överallt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...