Hoppa till innehåll

President Val

Gäst hejhejhej

President val  

49 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

UBUNTU ÄR INTE KRISTEN! :o

Vilket jag aldrig sagt heller, sedan kanske du ska läsa mitt svar på frågan också innan du vräker ur dig idiotiska påståenden som du inte har någon vettig j_vla grund alls på. :_ Du var en av de trögaste medlemmarna som inte ens kan läsa på det här forumet har jag märkt.

Så du tror att människor härstammar från primaterna men inte på evolutionen?

Har jag aldrig påstått. Var god läs noga nästa gång.

Och tänk själv, det kan också vara bra att göra det.

Sedan börjar du gå alldeles för mycket OT, vill du ställa fler idiotiska frågor utan att orka läsa så ställ dem via PM.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 71
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Primater > Människan, inte Eva & Adam > Primater > Människan

Det är vad du sa - evolution?

Dessvärre skrev jag aldrig att det var en teori jag trodde på. Stor skillnad vettu.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du inte tror på Eva och Adam och inte på evolutionen, vad tror du på då?

Mycket bra fråga.

Och om du inte stödjer teorin, varför ta upp den, det verkar ju inte särkilt logist, skriv det du tycker är rätt eller fel, eller så kan du ju diskutera det om någon anna tar upp det. Men om du tycker att man hamnar OT så kanske du bara ska snacka om teorier du tror på till att börja med ?

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När skrev jag att jag inte trodde på Adam och Eva? :_ Nej, just det. Dessutom så kan väl Gud ha skapat människan, det behöver bara inte vara Adam och Eva, herre min skapare.

Mycket bra fråga.

Och om du inte stödjer teorin, varför ta upp den, det verkar ju inte särkilt logist, skriv det du tycker är rätt eller fel, eller så kan du ju diskutera det om någon anna tar upp det. Men om du tycker att man hamnar OT så kanske du bara ska snacka om teorier du tror på till att börja med ?

Soad_token

Teorier kan alltid tas upp och diskuteras även om man inte tror på dem.

---

Återigen, fler idiotiska frågor kan tas via PM, det här ämnet handlar om presidentvalet 08 och inte om mig och min tro.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fality: I Bibeln står det att jorden i nuläget är ca 6000 år gammal och att Eva och Adam kom till världen 4004 f.kr.

Hur kommer det sig att man har hittat fossiler som är äldre?

Ubuntu: Allt inom sin tid, herre min skapare, ha lite tålamod. Svaret på din fråga är helt enkelt att det är felaktig fakta i Bibeln.

Vilket betyder att du inte tror att människan kom från Adam och Eva, gör du dt har du inga bevis för dt eftersom du själv sa att faktan var fel. Antingen så utgår du från Bibeln eller så gör du det inte alls.

Sen tror du inte heller på evolutionen? Vad f*n tror du på då?

Nej, Gud kan inte ha skapat människan om fossiler är äldre än det som är skrivet i Gamla Testamentet. Sen så finns det gott om bevis för att människorna härstammar från primaterna. Hur bra bevis finns dt för att Gud har gjort det, förutom felaktig fakta i Bibeln?

Kom inte och säg att Bibeln har felaktig information. Det är det ända en kristen har att gå på eftersom Gud har inte uppenbarat sig för dig, mig eller någon annan. Det ända ni kan använda som "bevis" är det som står skrivet i religiösa sagoböcker.

Kan någon mod flytta det här till Tror du på Gud? tråden eller bara göra en ny tråd i Debatt, idunno

Redigerat av Fality
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vilket betyder att du inte tror att människan kom från Adam och Eva, gör du dt har du inga bevis för dt eftersom du själv sa att faktan var fel. Antingen så utgår du från Bibeln eller så gör du det inte alls.

Sen tror du inte heller på evolutionen? Vad f*n tror du på då?

Du var ju riktigt dum du, bara för att det är felaktig fakta att jorden skulle vara 6000 år gammal betyder inte det att allt i Bibeln är felaktig fakta, det har jag aldrig påstått.

Nej, Gud kan inte ha skapat människan om fossiler är äldre än det som är skrivet i Gamla Testamentet. Sen så finns det gott om bevis för att människorna härstammar från primaterna. Hur bra bevis finns dt för att Gud har gjort det, förutom felaktig fakta i Bibeln?

Gud kan ha skapat människan, som sagt det som står i Bibeln om hur länge sedan det och det var är oftast felaktig fakta, förstår du?

Kom inte och säg att Bibeln har felaktig information. Det är det ända en kristen har att gå på eftersom Gud har inte uppenbarat sig för dig, mig eller någon annan. Det ända ni kan använda som "bevis" är det som står skrivet i religiösa sagoböcker
Så jag ska inte säga att Bibeln har felaktig information även fast den har det ibland? Om du skulle läst vad jag skrivit skulle du sett att jag skiter fullständigt i vad som står i Bibeln och inte tror på det mesta, men att det däremot är en sagobok som kan lära oss att leva bra och som goda människor.

-----

Fortsätter du hitta på saker, komma med idiotiska påståenden utan grund och dessutom frågor som du kan fått svar på om du läste tråden tänker jag ignorera dig totalt. För en sådan som håller på så är inte värd uppmärksamhet.

Och återigen, >PM<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med Ubunta om att vissa länder ger ut felaktig information om Islam och araber (speciellt USA). I skolan när jag skulle se på en film om nutida Egypten (mitt hemland) så visade dem en video på soptipparna och sa att det var så det såg ut idag.

Ont, den har saken med MCcain (stavning?) om att han vill förbjuda abbort är 50% rätt men inte helt. Efter ungefär 2,5 månader (tror det var 2,5 månader) har fostret fått en själ, att göra abbort innan det är helt okej men att göra efter det är fel.

Jag gillar inte USA men eftersom USA valet kommer i stort sätt att påverka den största delen av världen så tror jag faktiskt dem flesta här bryr sig om det.

Båda kandidaterna vill väl ta ut trupperna från Irak? Irak kriget har varit onödigt och slöseri på många liv, båda irakier och amerikaner. Det smartaste vore väl att hämta hem trupperna igen. Tror nog Irak klarar sig utan USA's "hjälp" där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du som snackar om att läsa, varför tar du inte och svarar på min fråga som jag har ställt tre gånger.

Hur tror du människan kom till världen?

Så jag ska inte säga att Bibeln har felaktig information även fast den har det ibland? Om du skulle läst vad jag skrivit skulle du sett att jag skiter fullständigt i vad som står i Bibeln och inte tror på det mesta, men att det däremot är en sagobok som kan lära oss att leva bra och som goda människor.

Om du nu skiter i Bibeln/GT... Vad har övertygat dig att tro på Gud om det inte är en religiös bok? Är inte det som finns i boken det ända du kan lära dig om Gud och basera dina bevis på? Om inte, snälla säg vad det är då.

men att det däremot är en sagobok som kan lära oss att leva bra och som goda människor.

Vi behöver inte boken för att leva bra, alla moraliska regler + sunt förnuft är redan inrotat i dagens samhälle.

Du skall icke dräpa, no shit?

Det ända böckerna har att komma med är problem (Al Qaeda). Kan du helhjärtat säga att om vi fimpade Bibeln(+etc) så skulle det ske en stor moralisk förändring i samhället?

Förövrigt anmäler jag denna tråd så att en mod kan flytta den till religions tråden.

Redigerat av Fality
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du som snackar om att läsa, varför tar du inte och svarar på min fråga som jag har ställt tre gånger.

Hur tror du människan kom till världen?

Jag har redan besvarat den, Gud skapade människan, men det behöver inte vara just Eva och Adam som han skapade.

Vi behöver inte boken för att leva bra, alla moraliska regler + sunt förnuft är redan inrotat i dagens samhälle.

Tyvärr är det inte så, och om inte de reglerna skulle funnits förr i tiden skulle troligen inte den moral vi har idag finnas.

Det ända böckerna har att komma med är problem (Al Qaeda). Kan du helhjärtat säga att om vi fimpade Bibeln(+etc) så skulle det ske en stor moralisk förändring i samhället?
Nej, men om vi fimpade Bibeln för flera hundra år sedan kunde det mycket väl varit så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter tråden vara kvar i detta forum då inlägg som hör till tråden inte är speciellt "bra" (I ett debattsyfte, enligt mig. Kollade på de 3 första sidorna tror jag). Om ni vill fortsätta diskutera religion, gör en tråd i Debatt. Eller i PM.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...