Hoppa till innehåll

Hjälp! Okänt Fel, Får Ryck På Detta Lagg!


rikke
 Dela

Rekommendera inlägg

hej allihopa. nu är det så att jag har byggt ihop en dator och allt är frid och fröjd. men efter ca 5min när man spelar så börjar den hacka :S blir fryslagg, sen släpper det efter inte så lång stund.. sen efter några sek, fryslagg.. och så håller det på >_> har installerat alla drivrutiner från skiva som jag fick med, och det är det senaste.

 

Processor: amd athlon 64 x2 5400+

Moderkort: Msi k9ag neo2-digital

Minnen: kingston hyperX 2x 2048 pc6400/800 ddr2

Grafikkort: ASUS geforce 9600GT

Nätaggregat: codegen 400W

 

 

snälla hjälp! alla förslag på hur det kan felsökas/fixas välkomnas. behövs det mer information så bara fråga!!! :P

 

EDIT 1!: jag testade lite under förmiddagen och lade märke till följande:

Jag testade då att spela motoGP 07'. jag körde samma bana, samma allt, upprepade gånger och la då märke till att den började hacka på samma ställe hela tiden!! alltid 3:e varvet, på samma ställe! >_> kan pausa och hålla på på varven innan, men ändå alltid samma ställe den laggar på :S

Redigerat av rikke
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vilket spel försöker du spela?

samma med alla, allt ifrån counter-strike, till motogp 07, å flatout. blir exakt lika dant : O

 

Sänk kraven på spelet, om det går bra då är det antagligen din dator som inte pallar.
gjort, blir samma problem ändå :/ det skumma e att det funkar jätte bra i typ 5 min max, sen börjar det hålla på å frysa >_X'
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Overkill

Uppdatera drivrutinerna (Det var felet för mig, jag fick med typ näst senaste drivrutiner[som dom sa att va senaste] , då uppdaterade jag till senaste så försvann lagget)

Redigerat av Overkill
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter lite som överhettning eller glapp, kolla alla kablar o delar inne i datorn..

 

när du nämner skiva med drivrutiner, vilka fick du med?

 

se till att du inte missat någon av

 

Service Pack 3 (helst)

Drivrutiner till

Processor

Ljudkort

grafikkort (använd INTE beta drivers)

moderkort (nja..)

 

 

har även hört att det kan bero på PSUn (nätagg)

kolla upp hur många watt ditt nätagg ger, den bör nog ligga på 600+ för din dator

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Uppdatera drivrutinerna (Det var felet för mig, jag fick med typ näst senaste drivrutiner[som dom sa att va senaste] , då uppdaterade jag till senaste så försvann lagget)

har kollat jämfört alla drivrutiner och jag har de senaste. ska testa å av installera alla å ladda hem ist och se om det blir någon skillnad

 

Låter lite som överhettning eller glapp, kolla alla kablar o delar inne i datorn..

 

när du nämner skiva med drivrutiner, vilka fick du med?

 

se till att du inte missat någon av

 

Service Pack 3 (helst)

Drivrutiner till

Processor

Ljudkort

grafikkort (använd INTE beta drivers)

moderkort (nja..)

 

 

har även hört att det kan bero på PSUn (nätagg)

kolla upp hur många watt ditt nätagg ger, den bör nog ligga på 600+ för din dator

allting sitter fast, det går inte varmt och har alla drivrutiner :s ska som sagt av installera alla å fixa dem senaste från hemsidorna även fast det står att jag har de senaste. angående psu:n så funderade jag på samma sak. bör ha ca 500W. men jag tog bort alla fysiska enheter förutom grafik kort och en hårddisk, men det blev samma problem :/

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...