Rammus Skrivet 17 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2008 Aha, Så Opera är den bästa webbläsaren via mobil? Eller ? Vad är din åsikt? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 17 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2008 Jag tycker den funkar suveränt. Den känns mycket smidigare både att bläddra på sidor och att ta emot dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Overkill Skrivet 17 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2008 1 Firefox 2 Internet Explorer (för några sidor fungerar bättre i det) 3 Opera Mini (till mobilen) Firefox har ett tillägg som gör att man kan kolla på sidor med IE och snabbt slå tillbaka till firefox. IE Tabs Vet men jag har provat det men det funkar bara i riktiga IE 6. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 17 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2008 Ingen som har testat dom små webbläsarna om vi säger så? Var väldigt många där som jag inte har hört talas om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 17 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2008 Problemet är att det inte är Firefox fel utan sidans fel. Firefox har ett mycket bättre stöd för CSS (eller webdesign generellt) än IE. Jag håller med dig om att sidan ska se lika ut i alla webbläsarna, men nu tänkte jag mest på andra saker som JavaScript och liknande som IE stödjer som Firefox ännu inte stödjer. Det verkar har blivit någon slags grej att det är coolt att hata IE och älska Firefox. http://forums.utassault.net/images/smilies/submitted/squirrel/nonono2.gif Pinsamt http://forums.utassault.net/images/smilies/submitted/squirrel/nonono2.gif Edit: Såklart Firefox stödjer JS, men inte alla funktioner som IE stödjer. Nej, det är inte coolt. Det är bättre. Jag bytte till FF för när jag var runt 11 för att min gamla dator helt enkelt inte kunde köra IE längre pga av all spyware/adware. Så fort jag skaffade FF flög det fram. Kan du ge mig något exempel på något IE kan köra som inte FF kan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 17 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2008 Inte ger IE spyware/adware. Vad menar du ? Kan du förklara lite mer om hur IE kan ge mer spyware/adware en FF. Jag fattar inte vad du menar :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst WDD Skrivet 18 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2008 Problemet är att det inte är Firefox fel utan sidans fel. Firefox har ett mycket bättre stöd för CSS (eller webdesign generellt) än IE. Jag håller med dig om att sidan ska se lika ut i alla webbläsarna, men nu tänkte jag mest på andra saker som JavaScript och liknande som IE stödjer som Firefox ännu inte stödjer. Det verkar har blivit någon slags grej att det är coolt att hata IE och älska Firefox. http://forums.utassault.net/images/smilies/submitted/squirrel/nonono2.gif Pinsamt http://forums.utassault.net/images/smilies/submitted/squirrel/nonono2.gif Edit: Såklart Firefox stödjer JS, men inte alla funktioner som IE stödjer. Nej, det är inte coolt. Det är bättre. Jag bytte till FF för när jag var runt 11 för att min gamla dator helt enkelt inte kunde köra IE längre pga av all spyware/adware. Så fort jag skaffade FF flög det fram. Kan du ge mig något exempel på något IE kan köra som inte FF kan. Jag kan då förstå att du var desperat efter en ny webbläsare och att du nu efter alla dessa år med Firefox har vant dig att använda den, om det nu löste ditt problem med spyware och så. Men vart kommer man egentligen på att ge exempel? Tror du inte jag vet vad jag snackar om eller? Här kommer lite saker som jag stör mig på som inte helt stöds i Firefox: http://www.javascriptkit.com/domref/stylesheet.shtml Och denna funkar inte det minsta i Firefox: http://www.java2s.com/Code/JavaScript/GUI-...criptIEonly.htm Men som sagt, menar du att Firefox är säkrare och genom att använda den minskar chanserna att infekteras av spyware/adware? Isåfall, vad grundar du din fakta om att Firefox är säkrare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 18 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2008 IRL Garv. Man får virus av filer man laddar ner och inte av webbläsare. Så webbläsarna har inget att göra med att få virus. Det är filerna. Jag kan ladda ner ett virus från IE och FF. Ingen skillnad vettu. Så jag håller med WDD till 100%. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eeewwhh Skrivet 18 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2008 FF. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 18 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2008 (redigerat) Varför IE är mindre säkert än de flesta andra webbläsare? 1. Stöd för Active X -kontoller vilket är en potentiell angripares våta dröm. Bättre än en trojan om du frågar mig. 2. Intimt ihoplänkad med resten av Windows (åtminstone Windows Xp och tidigare), vilket gör att sårbarheter i IE lättare kan komma att påverka även resten av systemet. 3. Detta gäller många andra webbläsare också, men t.ex. FF är ett Open Source-projekt vilket gör att sårberheter lättare kan upptäckas och återgärdas. I fallet IE kan dessa upptäckas först i samma stund som de börjar exploitas. Att IE i regel stödjer fler funktioner i Javascript, HTML-taggar och CSS-regler än de flesta andra webbläsare beror endast på att Microsoft struntat fullständigt i gällande standarder och W3c och istället själva implementerat dessa funktioner. Tilläggas bör väl dock kanske att de inte precis är de enda som gjort samma sak. För övrigt har jag svårt att se varför den här tråden inte är en omröstning? Redigerat 18 Oktober 2008 av nico Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desajn Skrivet 18 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2008 Den här tråden kommer aldrig slut. Som sagt alla tycker om olika. Inget som kommer gå att vrida på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yoadee Skrivet 18 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2008 1;Mozilla Firefox 2:Opera mini (mobilen) 3:Google Chrome(hört att det lagrar massa på en server så pallar inte med det" För övrigt hatar jag IE plagierade med tabs från FF också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.