Hoppa till innehåll

Vilken Webbläsare Föredrar Du?


Rammus

Rekommendera inlägg

  • Svar 104
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Egentligen är alla webbläsare lika säkra va? Jag menar IE och FF är det säkerhets skillnad på dom? Och hur kan det då vara det?

Samma sak gäller olika antivirus program. Det beror på hur dom programmeras.

 

Aha..Så då är FF bättre ? Eller vad tycker du?

 

Google Chrome ska testas. Det är faktsikt bra. Om jag inte skulle få ha FF. Så skulle jag tagit Google Chrome. Snabb och skönt, Fast FF är fortfarande på plats 1.

 

EDIT: Glömde skriva in en sak ;)

 

Jo , jag tycker FF är bättre.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

IRL Garv. Man får virus av filer man laddar ner och inte av webbläsare. Så webbläsarna har inget att göra med att få virus. Det är filerna. Jag kan ladda ner ett virus från IE och FF. Ingen skillnad vettu. Så jag håller med WDD till 100%.

 

Laddade aldrig ner filer på den datorn. Kunde inte spela spel eller någonting på den, bara surfa med mitt modem. Så fort IE byttes ut var allt bra igen. IE gick inte o använda alls, blev bara vitt o datorn krascha.

 

Hur lätt tror ni det var för mig att tanka ner FF utan att IE fungerade?

 

Isåfall, vad grundar du din fakta om att Firefox är säkrare?

Egen erfarenhet.

 

Har IE ett NoScript plugin? What about ActiveX?

 

-------

 

Intressant artikel: http://arstechnica.com/news.ars/post/20071...against-it.html

Redigerat av Fality
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skumt att det var så för dig i IE då. Har aldrig tyckt att IE är så jätte dåligt det går att använda. Om du inte kunde spela spel så var det kanske ett fel i dator? Och inte i webbläsare.

 

 

EDIT: ändrade lite i texten, skrev lite fel :)

Redigerat av dragonaits
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan ju blocka alla ActiveX kontroller, du måste inte nödvändigtvis köra dem.

Och IE har också ett bra add-on som blockar de mesta av reklamen på sidor som heter IE7Pro,

den har även stöd för scripts, det är dock inte så populärt som Firefox scripts, så det är ganska

så självklart att det inte finns ett lika stort utbud då...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skumt att det var så för dig i IE då. Har aldrig tyckt att IE är så jätte dåligt det går att använda. Om du inte kunde spela spel så var det kanske ett fel i dator? Och inte i webbläsare.

 

 

EDIT: ändrade lite i texten, skrev lite fel :)

Det var inget fel på datorn, datorn hade bara för dålig hårdvara.

 

NoScript blockar inte bara reklam, den kan blocka JavaScript, Java, Flash etc. Du tillåter själv vad du vill köra, som en brandvägg i princip.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja, jag tror Mozilla kom först, men sedan blev det döpt till Mozilla Fireföx

 

mozilla firefox för man kan inte se vad man har varit inne på wink.gif 2 ligger internet explorer för har bara andvänt dom 2

P-surfar du eller?

 

BTW: Hur många posts behöver man hör att gå från rang 1 till rang 2 på fuska.se?

 

jao lite då och då;) men du får i typ 100 fuskarang(kommer inte ihåg vad det heter just nu)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skumt att det var så för dig i IE då. Har aldrig tyckt att IE är så jätte dåligt det går att använda. Om du inte kunde spela spel så var det kanske ett fel i dator? Och inte i webbläsare.

 

 

EDIT: ändrade lite i texten, skrev lite fel :)

Det var inget fel på datorn, datorn hade bara för dålig hårdvara.

 

NoScript blockar inte bara reklam, den kan blocka JavaScript, Java, Flash etc. Du tillåter själv vad du vill köra, som en brandvägg i princip.

 

Aha. Vad hete tillägget till FF? Skulle behöva det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skumt att det var så för dig i IE då. Har aldrig tyckt att IE är så jätte dåligt det går att använda. Om du inte kunde spela spel så var det kanske ett fel i dator? Och inte i webbläsare.

 

 

EDIT: ändrade lite i texten, skrev lite fel :)

 

Det var inget fel på datorn, datorn hade bara för dålig hårdvara.

 

NoScript blockar inte bara reklam, den kan blocka JavaScript, Java, Flash etc. Du tillåter själv vad du vill köra, som en brandvägg i princip.

 

Aha. Vad hete tillägget till FF? Skulle behöva det.

 

Står i inlägget. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...