williamren Skrivet 18 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2008 (redigerat) Jag använder mest google chrome men när jag ska spela runescape så anvvänder jag internet explorer för det funkar bättre. Redigerat 18 Oktober 2008 av spiderpig96 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 18 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2008 Egentligen är alla webbläsare lika säkra va? Jag menar IE och FF är det säkerhets skillnad på dom? Och hur kan det då vara det? Samma sak gäller olika antivirus program. Det beror på hur dom programmeras. Aha..Så då är FF bättre ? Eller vad tycker du? Google Chrome ska testas. Det är faktsikt bra. Om jag inte skulle få ha FF. Så skulle jag tagit Google Chrome. Snabb och skönt, Fast FF är fortfarande på plats 1. EDIT: Glömde skriva in en sak ;) Jo , jag tycker FF är bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 18 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2008 Den här tråden kommer aldrig slut. Som sagt alla tycker om olika. Inget som kommer gå att vrida på. Så vadå? Var det en dålig tråd eller? Vad vill du komma fram till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 18 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2008 (redigerat) IRL Garv. Man får virus av filer man laddar ner och inte av webbläsare. Så webbläsarna har inget att göra med att få virus. Det är filerna. Jag kan ladda ner ett virus från IE och FF. Ingen skillnad vettu. Så jag håller med WDD till 100%. Laddade aldrig ner filer på den datorn. Kunde inte spela spel eller någonting på den, bara surfa med mitt modem. Så fort IE byttes ut var allt bra igen. IE gick inte o använda alls, blev bara vitt o datorn krascha. Hur lätt tror ni det var för mig att tanka ner FF utan att IE fungerade? Isåfall, vad grundar du din fakta om att Firefox är säkrare? Egen erfarenhet. Har IE ett NoScript plugin? What about ActiveX? ------- Intressant artikel: http://arstechnica.com/news.ars/post/20071...against-it.html Redigerat 18 Oktober 2008 av Fality Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 18 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2008 Då Fx har ett plug-in vid namn AdBlock Plus som blockar nästan all (utländsk) reklam är det säkrare (väldigt många virus ligger i just oseriös reklam). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 18 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2008 (redigerat) Skumt att det var så för dig i IE då. Har aldrig tyckt att IE är så jätte dåligt det går att använda. Om du inte kunde spela spel så var det kanske ett fel i dator? Och inte i webbläsare. EDIT: ändrade lite i texten, skrev lite fel :) Redigerat 18 Oktober 2008 av dragonaits Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst WDD Skrivet 18 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2008 Du kan ju blocka alla ActiveX kontroller, du måste inte nödvändigtvis köra dem. Och IE har också ett bra add-on som blockar de mesta av reklamen på sidor som heter IE7Pro, den har även stöd för scripts, det är dock inte så populärt som Firefox scripts, så det är ganska så självklart att det inte finns ett lika stort utbud då... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 18 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2008 Skumt att det var så för dig i IE då. Har aldrig tyckt att IE är så jätte dåligt det går att använda. Om du inte kunde spela spel så var det kanske ett fel i dator? Och inte i webbläsare. EDIT: ändrade lite i texten, skrev lite fel :) Det var inget fel på datorn, datorn hade bara för dålig hårdvara. NoScript blockar inte bara reklam, den kan blocka JavaScript, Java, Flash etc. Du tillåter själv vad du vill köra, som en brandvägg i princip. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Killingspree Skrivet 18 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2008 Nja, jag tror Mozilla kom först, men sedan blev det döpt till Mozilla Fireföx mozilla firefox för man kan inte se vad man har varit inne på wink.gif 2 ligger internet explorer för har bara andvänt dom 2 P-surfar du eller? BTW: Hur många posts behöver man hör att gå från rang 1 till rang 2 på fuska.se? jao lite då och då;) men du får i typ 100 fuskarang(kommer inte ihåg vad det heter just nu) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 18 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2008 Skumt att det var så för dig i IE då. Har aldrig tyckt att IE är så jätte dåligt det går att använda. Om du inte kunde spela spel så var det kanske ett fel i dator? Och inte i webbläsare. EDIT: ändrade lite i texten, skrev lite fel :) Det var inget fel på datorn, datorn hade bara för dålig hårdvara. NoScript blockar inte bara reklam, den kan blocka JavaScript, Java, Flash etc. Du tillåter själv vad du vill köra, som en brandvägg i princip. Aha. Vad hete tillägget till FF? Skulle behöva det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 18 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2008 Skumt att det var så för dig i IE då. Har aldrig tyckt att IE är så jätte dåligt det går att använda. Om du inte kunde spela spel så var det kanske ett fel i dator? Och inte i webbläsare. EDIT: ändrade lite i texten, skrev lite fel :) Det var inget fel på datorn, datorn hade bara för dålig hårdvara. NoScript blockar inte bara reklam, den kan blocka JavaScript, Java, Flash etc. Du tillåter själv vad du vill köra, som en brandvägg i princip. Aha. Vad hete tillägget till FF? Skulle behöva det. Står i inlägget. :ph34r: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 18 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2008 Mozilla Firefux. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.