Hoppa till innehåll

Homosexualitet.


Blitzcat

Rekommendera inlägg

  • Svar 470
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det är f*n du som inte förstår. Du kommer med samma argument och förbiser vad poängen är.

 

Får jag fråga dig: Vill du att homosexuella ska få adoptera idag?

Ja (Och jag förbiser inte poängen, jag tycker bara att den är skit)

 

Mostägelse: Du säger att man ska motarbeta mobbarna, du säger att detta inte görs genom att införa homosexuell adoption (du förstår vad jag menar) och du säger att man ska införa homosexuell adoption. Så du har nyss ogiltigförklarat ditt argument att "det är mobbarna som ska motarbetas och inte anledningen till mobbingen".

 

Men att säga att man inte ska låta homosexuella adoptera för att barnet kan bli mobbat är som att säga att man inte ska låta människor föröka sig eftersom det kan födas mördare. Makes no sense.

 

[edit] prutt stava fel

Mycket dålig liknelse. Ni verkar inte inse att det mer eller mindre är en dom att bli mobbad.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men att säga att man inte ska låta homosexuella adoptera för att barnet kan bli mobbat är som att säga att man inte ska låta människor föröka sig eftersom det kan födas mördare. Makes no sense.

 

[edit] prutt stava fel

Mycket dålig liknelse. Ni verkar inte inse att det mer eller mindre är en dom att bli mobbad.

 

Ok, förlåt.

 

Att säga att man inte ska låta homosexuella adoptera för att barnet kan bli mobbat är som att säga att man inte ska låta människor föröka sig eftersom det kan födas offer till mördare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, förlåt.

 

Att säga att man inte ska låta homosexuella adoptera för att barnet kan bli mobbat är som att säga att man inte ska låta människor föröka sig eftersom det kan födas offer till mördare.

 

Wow, du har fortfarande inte förstått poängen. Att det är en dom var menat som att chansen att bli mobbad är väldigt hög. Till skillnad från chansen för att bli mördad. Dessutom var det inte heller en bra liknelse på det sätt att vara offer till mördare är "motsatsen" till att födas. Det är som att använda följande liknelse: Vi bakar inte kakor för att vissa av dem förstörs. Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, förlåt.

 

Att säga att man inte ska låta homosexuella adoptera för att barnet kan bli mobbat är som att säga att man inte ska låta människor föröka sig eftersom det kan födas offer till mördare.

 

Wow, du har fortfarande inte förstått poängen. Att det är en dom var menat som att chansen att bli mobbad är väldigt hög. Till skillnad från chansen för att bli mördad.

 

Ok, förlåt.

 

 

Att säga att man inte ska låta homosexuella adoptera för att barnet kan bli mobbat är som att säga att man inte ska låta människor med mördare som granne föröka sig eftersom det kan födas offer till mördare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mycket dålig liknelse. Ni verkar inte inse att det mer eller mindre är en dom att bli mobbad.

Hahaha, roligaste jag läst på länge. Du har siffror på det här förstår jag? Annars skulle du ju inte skrivit, självklart.

 

Jag är ganska säker på att det inte stämmer. En snabb googling och vips, man hittar en text baserad på en udnersökning på RFSL's hemsida.

 

... Barn till homosexuella föräldrar har också lika bra kontakter med sina kamrater som barn till heterosexuella och inte heller blir de mer mobbade än andra barn...

 

Självklart måste inte det här stämma, det är trots allt hittat på internet, men att det mer eller mindre en dom att bli mobbad med homosexuella föräldrar tycker jag är bullshit.

 

TechnoLover: Tycker du att det är bättre att låta ett barn vara kvar i t.ex Afrika där risken för svält och döden är väldigt stor, än att få de till Sverige med homosexuella föräldrar och där de KANSKE bli mobbade?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mycket dålig liknelse. Ni verkar inte inse att det mer eller mindre är en dom att bli mobbad.

Hahaha, roligaste jag läst på länge. Du har siffror på det här förstår jag? Annars skulle du ju inte skrivit, självklart.

 

Jag är ganska säker på att det inte stämmer. En snabb googling och vips, man hittar en text baserad på en udnersökning på RFSL's hemsida.

 

... Barn till homosexuella föräldrar har också lika bra kontakter med sina kamrater som barn till heterosexuella och inte heller blir de mer mobbade än andra barn...

 

Självklart måste inte det här stämma, det är trots allt hittat på internet, men att det mer eller mindre en dom att bli mobbad med homosexuella föräldrar tycker jag är bullshit.

 

TechnoLover: Tycker du att det är bättre att låta ett barn vara kvar i t.ex Afrika där risken för svält och döden är väldigt stor, än att få de till Sverige med homosexuella föräldrar och där de KANSKE bli mobbade?

 

Eftersom de nu inte får adoptera så kan man ju inte direkt veta det. Om folk tror att barnen kommer ha det lika "bra" om han/hon har homosexuella föräldrar så kan man ju införa det. Är det bara jag som ser det som en självklarhet?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Missuppfatta mig inte nu, jag är inte homofob, jag bara tänker på barnen i första hand. Det är ju de som har ett helt liv framför sig, inte en barnvänlig 60-årig homosexuell. Förstår du vad jag menar?

 

Tänk dig att t.ex. 60 årig homosexuell och dennes partner vill och får skaffa ett barn (En 6-åring säger vi)

Det barnet har ju ca. 70-90 år framför sig, och under den tiden hinner han bli mobbad och utsatt för att hans förmyndare är av samma kön.

Barnvänlig? Really?

 

 

Ska vi låta en pundare få fri tillgång till knark, kanske?
Och här menar du ju tydligen att homosexuella skulle vara i "behov" av små barn, precis som knarkare är i behov av knarket, och att homosexuella får en rush av dem.

 

Allt jag kan säga är ju att; Passa dina ord jävligt noga, för här missar vi inget. Hur går det nu? "All you say can and will be used against you".

Redigerat av Tolin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska vi låta en pundare få fri tillgång till knark, kanske?

Och här menar du ju tydligen att homosexuella skulle vara i "behov" av små barn, precis som knarkare är i behov av knarket, och att homosexuella får en rush av dem.

 

Allt jag kan säga är ju att; Passa dina ord jävligt noga, för här missar vi inget. Hur går det nu? "All you say can and will be used against you".

 

Jag säger inte att alla är så, men vissa homosexuella kanske vill ha barn för att sedan utnyttja de sexuellt. Har du aldrig tänkt på att en sådan risk finns?

 

Men det kan också vara så att en heterosexuell man vill adoptera en liten flicka för att sedan utnyttja henne sexuellt.

 

Risken är ju då lika stor, så jag vet inte...

Redigerat av TechnoLover
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska vi låta en pundare få fri tillgång till knark, kanske?

Och här menar du ju tydligen att homosexuella skulle vara i "behov" av små barn, precis som knarkare är i behov av knarket, och att homosexuella får en rush av dem.

 

Allt jag kan säga är ju att; Passa dina ord jävligt noga, för här missar vi inget. Hur går det nu? "All you say can and will be used against you".

 

Jag säger inte att alla är så, men vissa homosexuella kanske vill ha barn för att sedan utnyttja de sexuellt. Har du aldrig tänkt på att en sådan risk finns?

 

Men det kan också vara så att en heterosexuell man vill adoptera en liten flicka för att sedan utnyttja henne sexuellt.

 

Risken är ju då lika stor, så jag vet inte...

 

Är det inte bättre att bara hålla käft då kanske? ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska vi låta en pundare få fri tillgång till knark, kanske?

Och här menar du ju tydligen att homosexuella skulle vara i "behov" av små barn, precis som knarkare är i behov av knarket, och att homosexuella får en rush av dem.

 

Allt jag kan säga är ju att; Passa dina ord jävligt noga, för här missar vi inget. Hur går det nu? "All you say can and will be used against you".

 

Jag säger inte att alla är så, men vissa homosexuella kanske vill ha barn för att sedan utnyttja de sexuellt. Har du aldrig tänkt på att en sådan risk finns?

 

Men det kan också vara så att en heterosexuell man vill adoptera en liten flicka för att sedan utnyttja henne sexuellt.

 

Risken är ju då lika stor, så jag vet inte...

 

Är det inte bättre att bara hålla käft då kanske? ;)

 

Tack detsamma :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...