Hoppa till innehåll

Homosexualitet.


Blitzcat
 Dela

Rekommendera inlägg

Man BLIR inte mobbad om man inte hamnar i en skola med mobbare. Jag skulle aldrig ens komma på tanken att mobba någon för något sånt- Och jag känner flera andra som skulle tycka det är "coolt". Det beror helt enkelt på vilka personerna är och hur de uppfostrats. Barn blir mobbade av dåligt uppfostrade ungar hela tiden, av helt andra anledningar, så jag ser inte varför två samkönade föräldrar skulle vara annorlunda? Detta är ju precis som vilket annat mobbningsfall som helst och det är något som skolan måste agera mot.

 

Grejen är att det går inte att försäkra någon om att de inte kommer mobbas, så det är helt enkelt en löjlig fantasi.

Det är annorlunda på grund av att det är något som införs så att chansen för att vissa barn blir blir mobbade blir dramatiskt större. Det var ingen som sa "från och med idag så får man vara ful" och därför blev folk mobbade för att man var ful. Men om vi säger att homosexuella får adoptera nu, så kommer det leda till att de som adopteras av homosexuella par kommer att bli mobbade. Det är mer eller mindre en dom. Vi agerar inte emot homosexuella om de inte får adoptera, eftersom adoption inte är en rättighet.

 

Men adoption är något som alla får... bara inte homosexuella?

 

Det du säger är som att "Nej, vi ska inte uppfinna hjulet för det kommer leda till att växthuseffekten förstör jorden".

Barn blir inte mobbade om det inte förekommer någon mobbning (1+1=2). Mobbning förekommer, för alla möjliga anledningar, men inte går vi efter det som ligger bakom? Skulle vi kanske förbjudit människor med barn från att göra könsbyte och plastikoperationer också?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 470
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det är en smaksak om man vill byta kön eller om man vill låta sig gå under kniven, så att säga, men att låta homosexuella adoptera är att driva fram mobbing.

Det finns vissa fall där man inte blir mobbad om man har homosexuella föräldrar, men där finns det då iallafall uppfostrade ungar, och då kan det inte vara Sverige.

 

Mobbing är ett problem, och att låta homosexuella adoptera blir i slutändan att problemet (mobbing) drivits fram när vi i själva verket vill motverka mobbing.

Jag säger inte att det alltid är så, men i 90 fall av 100 så är det så.

Låter vi homosexuella adoptera, kan ett problem skapas som vi vill motverka, så varför låta de adoptera? Varför ska man låta de homosexuella adoptera?

 

Ska vi låta en pundare få fri tillgång till knark, kanske?

 

Missuppfatta mig inte nu, jag är inte homofob, jag bara tänker på barnen i första hand. Det är ju de som har ett helt liv framför sig, inte en barnvänlig 60-årig homosexuell. Förstår du vad jag menar?

 

Tänk dig att t.ex. 60 årig homosexuell och dennes partner vill och får skaffa ett barn (En 6-åring säger vi)

Det barnet har ju ca. 70-90 år framför sig, och under den tiden hinner han bli mobbad och utsatt för att hans förmyndare är av samma kön.

 

Så när du säger att homosexuella borde få adoptera, så tänker du alltså inte på barnet i första hand, och vad barnet kan bli utsatt för. Det behöver inte leda till det, men tänk dig själv, hur många tonåringar idag hittar inte på ett sätt att mobba någon annan för?

Innan vi låter homosexuella adoptera BÖR vi tänka på vad som KAN hända barnet.

De flesta tonåringar hittar ett sätt att mobba någon annan på, och det vore ju synd för barnet.

 

En annan sak jag kom på nu som jag kan säga är att: föds man homosexuell har något under kvinnans graviditet gått fel, men det beror inte endast på det. Det beror faktiskt på miljön till en stor del, och det är definitivt inte arvsburet. Den som säger det är trög.

De flesta egenskaper vi har beror mycket på den miljö vi lever i, och den vi kanske bor i senare. Hur skulle annars vår evolution drivas vidare om inte för miljön vi lever/levde i? Plötslig impuls i hjärnan? Knappast.

Homosexualitet är något som slagit slint under graviditeten och sedan vidare-utvecklats med och av miljön vi lever i eller eventuellt kommer leva i. Det är vad jag fått lära och det låter jävligt relevant. Att homosexualitet skulle vara något "hjärnfel" är bara trams.

Såndant kan inte spåras i hjärnan eftersom det sker i livmodern, under graviditeten och sedan utvecklas. Att söga att homosexualitet beror på ett "hjärnfel" är ungefär lika fel som att säga att man kan vara gravid i hjärnan, och det kan man inte.

Redigerat av TechnoLover
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men adoption är något som alla får... bara inte homosexuella?

 

Det du säger är som att "Nej, vi ska inte uppfinna hjulet för det kommer leda till att växthuseffekten förstör jorden".

Barn blir inte mobbade om det inte förekommer någon mobbning (1+1=2). Mobbning förekommer, för alla möjliga anledningar, men inte går vi efter det som ligger bakom? Skulle vi kanske förbjudit människor med barn från att göra könsbyte och plastikoperationer också?

Adoption är inte något som alla får, det är ett privilegium.

 

Nej, det är ungefär som att säga: vi uppfinner inte bilar som slukar mycket bensin för att förhindra växthuseffekten.

 

Jag ber dig att läsa följande stycke väldigt noga, och innan du skriver ett inlägg läser detta för att se om det besvarar dina argument:

 

JA! Vi SKA motarbeta MOBBARNA, inte orsaken. Men hur f*n motarbetas mobbing genom att tillåta homosexuella adoption? Den dag du har motarbetat mobbingen till den nivå så att barn adopterade av homosexuella inte har större chans att mobbas än andra, den dag är det en självklarhet att de ska få adoptera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men adoption är något som alla får... bara inte homosexuella?

 

Det du säger är som att "Nej, vi ska inte uppfinna hjulet för det kommer leda till att växthuseffekten förstör jorden".

Barn blir inte mobbade om det inte förekommer någon mobbning (1+1=2). Mobbning förekommer, för alla möjliga anledningar, men inte går vi efter det som ligger bakom? Skulle vi kanske förbjudit människor med barn från att göra könsbyte och plastikoperationer också?

Adoption är inte något som alla får, det är ett privilegium.

 

Nej, det är ungefär som att säga: vi uppfinner inte bilar som slukar mycket bensin för att förhindra växthuseffekten.

 

Jag ber dig att läsa följande stycke väldigt noga, och innan du skriver ett inlägg läser detta för att se om det besvarar dina argument:

 

JA! Vi SKA motarbeta MOBBARNA, inte orsaken. Men hur f*n motarbetas mobbing genom att tillåta homosexuella adoption? Den dag du har motarbetat mobbingen till den nivå så att barn adopterade av homosexuella inte har större chans att mobbas än andra, den dag är det en självklarhet att de ska få adoptera.

 

Den dagen kommer ju aldrig att komma om vi inte tillåter adoption först. Vi gör inte detta (Tillåter homosexuella att adoptera) för att motverka mobbning (Vet inte var f*n du fått det från), så det gäller ju att arbeta som vi gör för att förhindra mobbning, precis som i alla andra fall.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker det är en självklarhet att man ska motarbeta mobbarna, inte anledningarna till att de mobbar.

Motarbetar man anledningen till mobbing så skapas inga mobbare.

 

Jag måste säga att du har väldigt udda lösningar på saker och ting.

 

Du tar det alltså som en självklarhet att barn blir mobbade för deras föräldrars homosexualitet? 90%, eller vad var det?

 

Fetma är delvis ärftligt, och det är något som barn KAN bli mobbade för, eller hur? Ska vi då förbjuda tjocka par att skaffa barn för att de kan ärva fetman och sen bli mobbade för det, istället för att arbeta med barnen som mobbar?

 

Eller ja, vad sägs om att varenda svensk kvinna ska bära burka hädanefter, endast för att det inte ska ha på sig utmanande kläder och KANSKE bli våldtagna, istället för att skaffa mer offentlig säkerhet, t.ex poliser?

 

Förstår du varför jag tycker att ditt förslag är absurdt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker det är en självklarhet att man ska motarbeta mobbarna, inte anledningarna till att de mobbar.

 

Motarbetar man anledningen till mobbing så skapas inga mobbare.

 

Jag måste säga att du har väldigt udda lösningar på saker och ting.

 

Du tar det alltså som en självklarhet att barn blir mobbade för deras föräldrars homosexualitet? 90%, eller vad var det?

 

Fetma är delvis ärftligt, och det är något som barn KAN bli mobbade för, eller hur? Ska vi då förbjuda tjocka par att skaffa barn för att de kan ärva fetman och sen bli mobbade för det, istället för att arbeta med barnen som mobbar?

 

Eller ja, vad sägs om att varenda svensk kvinna ska bära burka hädanefter, endast för att det inte ska ha på sig utmanande kläder och KANSKE bli våldtagna, istället för att skaffa mer offentlig säkerhet, t.ex poliser?

 

Förstår du varför jag tycker att ditt förslag är absurdt?

 

Nej han förstår inte-och jag förstår inte hur dessa människor inte kan förstå eller tänka rationellt. Kanske kommer det med åldern eller så är de så här livet ut. Jag börjar iallafall att motargumentera allt de säger med samma argument, om och om igen utan att de förstår.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är f*n du som inte förstår. Du kommer med samma argument och förbiser vad poängen är.

 

Får jag fråga dig: Vill du att homosexuella ska få adoptera idag?

Ja (Och jag förbiser inte poängen, jag tycker bara att den är skit) Redigerat av Tolin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men att säga att man inte ska låta homosexuella adoptera för att barnet kan bli mobbat är som att säga att man inte ska låta människor föröka sig eftersom det kan födas mördare. Makes no sense.

 

[edit] prutt stava fel

Redigerat av Chagi
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...