Hoppa till innehåll

Homosexualitet.


Blitzcat
 Dela

Rekommendera inlägg

Japp, i Antikens Grekland ansågs kvinnorna inte vara värdiga, och därför var sexuellt umgänge mellan män mycket vanligt. Kvinnorna användes endast för att få barn. Vilket driver oss tillbaka till adoptionsfrågan. Om homosexuella skulle få adoptera (Kan liknas vid att använda kvinnor för att få barn) så försvinner hela eran urlöjliga teori om att mänskligheten skulle utrotas. Grattis, ni har precis motbevisat er själva.

Fail? Jag visste inte att du inte visste detta: När man adopterar så "skapas" inget nytt barn, utan man får ett som redan finns. Så det kan INTE liknas vid att använda kvinnor för att få barn.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 470
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Om homosexuella skulle få adoptera (Kan liknas vid att använda kvinnor för att få barn) så försvinner hela eran urlöjliga teori om att mänskligheten skulle utrotas. Grattis, ni har precis motbevisat er själva.

HAHA, okej, och vilka skulle föda dessa barn som sedan går till adoption? Om vi talar om att arten utrotas av homosexualitet (d.v.s, om alla var det) så vore adoption uteslutet.

 

Förklara hur arten skulle fortleva om alla var homosexuella?

Tvinga lesbiska till sex med män?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp, i Antikens Grekland ansågs kvinnorna inte vara värdiga, och därför var sexuellt umgänge mellan män mycket vanligt. Kvinnorna användes endast för att få barn. Vilket driver oss tillbaka till adoptionsfrågan. Om homosexuella skulle få adoptera (Kan liknas vid att använda kvinnor för att få barn) så försvinner hela eran urlöjliga teori om att mänskligheten skulle utrotas. Grattis, ni har precis motbevisat er själva.

Fail? Jag visste inte att du inte visste detta: När man adopterar så "skapas" inget nytt barn, utan man får ett som redan finns. Så det kan INTE liknas vid att använda kvinnor för att få barn.

 

Fler tar hand om dessa barn som adopteras bort, och kvinnorna kommer inte känna lika stor press att göra abort om barnet faktiskt skulle få en bra fosterfamilj. Sen skulle även antalet surrogatmammor öka. Folk kommer ju inte sluta bli gravida om det var det du oroade dig för.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är det för fel på homosexualitet egentligen? Det borde vara lika fel av en person att tänka "jag är emot alla bögar" som att tänka "jag är emot alla med röd tröja".

 

Det berör inte dig om 5% av alla män du träffar på är bögar för jag tror knappt dom går fram och frågar dig "är du också bög?".

 

Det berör inte mig liksom, de får vara homosexuella om de vill.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är det för fel på homosexualitet egentligen?

Fortplantning.

Finns inte mycket mer att säga.

 

Jag vill inte påstå att det är 'fel' på de som är homosexuella som personer, eller att de ska behandlas olika, men jag är en objektiv realistisk person.

Homosexualitet bryter mot fortplantning i naturen, och jag förstår ärligt talat inte varför det förekommer, hämmar liksom det allt i naturen strävar efter, att se till att arten fortlever och frodas.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Våran fortplantning rubbas väl inte speciellt mycket eftersom 5% är homosexuella? (tror jag det var)

Läste dessutom i nån illustrerad vetenskap för några år sen att 2 män kan få barn med varandra på nåt sätt... samma med kvinnor tror jag men våran fortplantning funkar bra utan det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja se en evolutionär 'fördel' som utrotar arten.

Så idén att det skulle vara 'onaturligt' dök upp tidigt, och? Trodde det var allmänt tills vad, några årtionden sedan.

Men jag vill inte säga att det behöver vara något direkt mutantartat/psykiskt fel, bara att det hämmar den mest grundläggande naturen, fortplantning.

Men visst, det hindrar ju överbefolkning, 'hö hö hö hö'.

...

 

Det står ju i mitt inlägg..

 

Homosexualitet är bevisligen både naturligt och kan i vissa fall vara positivt för evolution och fortplantning, även om det mest gäller djurriket.

 

Dock, så är homosexuella människor helt underlägsna i antal mot heterosexuella, så ert argument om att det skulle vara dåligt för fortplantningen och människans utveckling faller platt. De är inte tillräckligt många för att det skall spela någon som helst roll.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är det för fel på homosexualitet egentligen?

Fortplantning.

 

På vilket negativt sätt påverkar homosexualitet fortplantningen idag?

 

Jag tror att han syftade på att homosexualitet var "fel" med avseende på fortplanting. Inte att det orsakar problem.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår inte riktigt hur det kan vara "fel" om det inte orsakar några problem, för då har man ju inget problem och då borde det inte finnas något "fel" på homosexualitet?

Vi är gjorda för att fortplanta oss.

Homosexuella 'kan' inte fortplanta sig, såvidare de inte är bisexuella...

 

Behöver inte orsaka några direkta 'problem'.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår inte riktigt hur det kan vara "fel" om det inte orsakar några problem, för då har man ju inget problem och då borde det inte finnas något "fel" på homosexualitet?

Vi är gjorda för att fortplanta oss.

Homosexuella 'kan' inte fortplanta sig, såvidare de inte är bisexuella...

 

Behöver inte orsaka några direkta 'problem'.

 

Behöver inte heller betyda att det är något fel på homosexuella. Isåfall är det lika mycket "fel" på folk som inte kan få barn eller folk som inte vill ha barn.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...