Hoppa till innehåll

Homosexualitet.


Blitzcat
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 470
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Men om det är dåligt med onaturliga grejer, sluta använda datorn. BUMS

 

Och vad f*n menar du med "drabbas av"?

 

[edit] och varför är det äckligt?

Redigerat av Chagi
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hatar man homosexuella hatar man de som personer, men hatar man homosexualitet så hatar man själva felet.

 

Jag ska ge ett exempel: Om en person har cancer, och du hatar cancer och inte den cancerdrabbade, så hatar du själva sjukdomen. Förstår du?

 

Hatar man sjukdomen så betyder inte det att man hatar den som är drabbad.

 

Om man skulle kalla homosexualitet för sjukdom (det är inte det) så hatar jag endast sjukdomen, inte den som är drabbad.

 

Förstår du nu hur jag resonerar?

Men homosexualitet är ingen sjukdom på det sättet, utan mer av en identitet, och det är där hans resonemang felar. Du kan inte hata en persons identitet men samtidigt säga att du inte har något emot personen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var fick du luft ifrån?

 

Homosexualitet tycker jag är äckligt och onaturligt. Det är synd att vissa drabbas av det.

Att du tycker att homosexualitet är äckligt är ett tecken på homofobi, vilket är en sjukdom. Vissa säger att det är någon slags ideologi, men f*n heller, det är en sjukdom.

 

ForlorN. Vad är det för fel på dig? Varför kommer du med personliga påhopp, t.ex. idiot eller att jag är sjuk och borde skaffa hjälp? Är det för att det faktiskt finns folk som INTE tycker som du?

 

Jag har ALDRIG sagt att det är de homosexuella som det är fel på. Nej då, jag har bara sagt att homosexualitet är fel. Det innebär faktiskt inte att det är fel på homosexuella. Tänk själv över jävligt noga innan du kommer med påhopp för en sak du inte ens själv förstår. Du kanske kopplar så, men släng förfan inte över det på mig. Håll dig och dina bekymmer för dig själv. Du måste ha glapp i synapserna, du vet, dem sakerna som finns i hjärnan. I dig kopplar de inte riktigt. Har det aldrig slagit dig att sådana saker faktiskt kan såra folk? Det har du inte tänkt på, va?

 

Du kan inte kalla mig saker bara för att jag inte gillar homosexualitet. De homosexuella ratar jag inte.

Detta förklarade Tolin mycket bra, så jag hoppar över denna biten.

 

Var fick du luft ifrån?
Alla har rätt till att posta i debattforumet.

 

Redigerat av ForlorN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att du tycker att homosexualitet är äckligt är ett tecken på homofobi, vilket är en sjukdom. Vissa säger att det är någon slags ideologi, men f*n heller, det är en sjukdom.

 

Jaså du, ForlorN. På vilket sätt är homofobi en sjukdom, och vart isåfall i kroppen finns den? I halsen? I magen?

Jag tror inte att homofobi är en sjukdom. för det skulle låta jävligt konstigt att t.ex. "Hej, chefen. Jag kan inte komma till jobbet idag för jag har homofobi" eller något liknande.

 

Var fick du luft ifrån?
Alla har rätt att posta i debatt-forumet
Ja, självklart. Sen när har jag sagt att han inte får det? Jag har inte ens antytt att Chagi inte skulle få det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla har rätt att posta i debatt-forumet

Ja, självklart. Sen när har jag sagt att han inte får det? Jag har inte ens antytt att Chagi inte skulle få det?

 

Jag svarar med ett citat.
Var fick du luft ifrån?
Redigerat av ForlorN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Världen kretsar inte bara just runt dig, Tolin.

Det där borde du tänka över jävligt noga.

 

I dina inlägg påpekar du att homosexualitet är fel, men du säger aldrig varför. Kan du ge oss ett argument?

 

f*n det är lätt att missa inlägg asså, speciellt när det ställer en ledande fråga till dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Världen kretsar inte bara just runt dig, Tolin.

Det där borde du tänka över jävligt noga.

 

I dina inlägg påpekar du att homosexualitet är fel, men du säger aldrig varför. Kan du ge oss ett argument?

 

f*n det är lätt att missa inlägg asså, speciellt när det ställer en ledande fråga till dig.

 

Jag tror att det till störst del handlar om vilken syn man personligen har på homosexualitet. Vi kan säga att det är rätt hur mycket som helst. Men vad som är rätt och vad som är fel är ju en "smaksak", vilket varierar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, självklart. Sen när har jag sagt att han inte får det? Jag har inte ens antytt att Chagi inte skulle få det?

 

Jag svarar med ett citat.

Var fick du luft ifrån?

Är du inte bra på grammatik, ForlorN? Eller är du bara allmänt blind?

Jag FRÅGADE var han fick luft ifrån. Jag SADE aldrig att han inte fick posta. Med frågan menade jag var han kom ifrån, för han har inte varit med och argumenterat förut.

 

Du måste verkligen skilja på vad som är FRÅGOR och vad som är PÅSTÅENDEN.

 

T.ex. som här ovanför när jag frågade om du var blind, så kan inte du komma och säga att jag kallar dig dumma saker, för jag FRÅGADE. Det är en j*vla skillnad på frågor och påståenden, ForlorN. Tänk på det innan du anklagar mig för något.

 

OnT: Jag är homofob, men har inte homofobi. En fobi är en rädsla för något och jag är inte rädd för homosexuella, jag hatar dem. Mitt hat till de handlar inte om mentala eller psykiska saker. Det är bara allmänt hat som att man kanske hatar gula bollar. Då handlar det inte om fobi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, självklart. Sen när har jag sagt att han inte får det? Jag har inte ens antytt att Chagi inte skulle få det?

 

Jag svarar med ett citat.

Var fick du luft ifrån?

Är du inte bra på grammatik, ForlorN? Eller är du bara allmänt blind?

Jag FRÅGADE var han fick luft ifrån. Jag SADE aldrig att han inte fick posta. Med frågan menade jag var han kom ifrån, för han har inte varit med och argumenterat förut.

 

Du måste verkligen skilja på vad som är FRÅGOR och vad som är PÅSTÅENDEN.

 

T.ex. som här ovanför när jag frågade om du var blind, så kan inte du komma och säga att jag kallar dig dumma saker, för jag FRÅGADE. Det är en j*vla skillnad på frågor och påståenden, ForlorN. Tänk på det innan du anklagar mig för något.

 

OnT: Jag är homofob, men har inte homofobi. En fobi är en rädsla för något och jag är inte rädd för homosexuella, jag hatar dem. Mitt hat till de handlar inte om mentala eller psykiska saker. Det är bara allmänt hat som att man kanske hatar gula bollar. Då handlar det inte om fobi.

 

Egentligen så kategoriseras oförklarligt hat mot gula bollar som fobi mot dem. Sen så har du inte riktigt förstått meningen med uttrycket "Fått luft ifrån". Det är rakt fram en förolämpning som pekar på att den tilltalade skulle ha en mindre rätt att uttala sig. ForlorN's försvar var helt rätt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...