Hoppa till innehåll

Homosexualitet.


Blitzcat
 Dela

Rekommendera inlägg

Fel om man kollar på fortplantning, annars vet jag inte varför man skulle bry sig.

 

Jag är kritisk mot att homosexuella ska kunna adoptera, det handlar inte om homofobi eller något "hat", det handlar mer om att jag tycker att det är en direkt dom mot barnet, att det under hela sin uppväxt ska känna sig utsatt, annorlunda, kanske skämmas varje gång de tar hem en ny vän.

Det är lätt att säga att det är andras problem om de inte accepterar det eller retas, barnet skulle ändå få stå ut med psykisk tortyr från omgivningen under hela uppväxten.

Då är heterosexuella föräldrar som adopterar en lika stor dom. Det ska inte vara någon skillnad på läggningen. Det är fördomarna som ska bort och att acceptera adoption lagligt är en bra start.

 

@ Soad, om vi inte försöker och jobbar emot fördomar och förtryckning så kommer vi inte framåt. Hur om inte genom att acceptera och tillåtat homoadoption ska vi få det acceptabelt? Att vara homosexuell är inte fel, det är inget som ens ska kunna diskuteras. Det här är inte 1800-talet längre, folk är smartare nu, snart kommer homofober vara lika ogillade som nazister (förhoppningsvis). I alla fall, jag ser hellre att några barn blir smått utstötta en att mängder av människor blir förtyckta för sin läggning och tvingas avstå barn som dem skulle älska och ta hand om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 470
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Darkshiver

Jag håller med Xade här, jag tror och hoppas att homofoberna skall sjunka lika mycket i värde som nazister och rasister gör i normala människors ögon.

 

De som säger att homosexualitet är äckligt, konstigt och att eventuella barn riskerar att bli socialt utstötta är lika hjärnskadade som nazisterna. De skyr bara en avsky mot en annan sexualitet som inte uppskattas av dem själva.

Homofobi klassar jag som en sjukdom, det gör jag inte Homosexualitet som. Sen när blev känslor en sjukdom?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, att man ska "Tänka på barnen" är ju bara en bullshittig ursäkt. Om det skulle bli vanligare med homosexuella föräldrar så skulle folk inte bli "OMG! Han har två mammor!" eller liknande. Det skulle vara som idag när en del bara har en förälder, eller kanske lever hos sina morföräldrar eller farföräldrar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med Xade här, jag tror och hoppas att homofoberna skall sjunka lika mycket i värde som nazister och rasister gör i normala människors ögon.

 

De som säger att homosexualitet är äckligt, konstigt och att eventuella barn riskerar att bli socialt utstötta är lika hjärnskadade som nazisterna. De skyr bara en avsky mot en annan sexualitet som inte uppskattas av dem själva.

Homofobi klassar jag som en sjukdom, det gör jag inte Homosexualitet som. Sen när blev känslor en sjukdom?

Det där var bara konstigt sagt.

Frågan är inte OM de riskerar att på något håll, till en viss grad, bli socialt utstötta (inte idag iaf), utan om det är värt det och om det kommer gå över. Kanske inte bara mobbade, men de kanske känner sig annorlunda på ett dåligt sätt. Idag finns alltför många som föraktar homosexualitet, detta kommer säkerligen bli bättre med tiden. Det är då man ska börja tillåta det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med Xade här, jag tror och hoppas att homofoberna skall sjunka lika mycket i värde som nazister och rasister gör i normala människors ögon.

 

De som säger att homosexualitet är äckligt, konstigt och att eventuella barn riskerar att bli socialt utstötta är lika hjärnskadade som nazisterna. De skyr bara en avsky mot en annan sexualitet som inte uppskattas av dem själva.

Homofobi klassar jag som en sjukdom, det gör jag inte Homosexualitet som. Sen när blev känslor en sjukdom?

Det där var bara konstigt sagt.

Frågan är inte OM de riskerar att på något håll, till en viss grad, bli socialt utstötta (inte idag iaf), utan om det är värt det och om det kommer gå över. Kanske inte bara mobbade, men de kanske känner sig annorlunda på ett dåligt sätt. Idag finns alltför många som föraktar homosexualitet, detta kommer säkerligen bli bättre med tiden. Det är då man ska börja tillåta det.

 

Det blir ju inte bättre om vi inte gör någonting åt det. Första steget till att få svarta accepterade i USA var ju att avskaffa slaveriet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men de homosexuellas största problem är inte adoption, eller?

Sen så tycker jag att det är lite känsligare nu, eftersom det handlar om ett barn. Hade det handlat om en rättighet som alla hade haft, men inte homosexuella så känns det rätt så självklart. Men det känns inte lika självklart när man måste ge en "testgeneration" med barn för att de andra ska accepteras bredare.

Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men de homosexuellas största problem är inte adoption, eller?

Sen så tycker jag att det är lite känsligare nu, eftersom det handlar om ett barn. Hade det handlat om en rättighet som alla hade haft, men inte homosexuella så känns det rätt så självklart. Men det känns inte lika självklart när man måste ge en "testgeneration" med barn för att de andra ska accepteras bredare.

Hur illa det isåfall skulle bli är ju helt upp till folket. Om vi tillsammans med staten aktivt kämpar för att upprätthålla rättigheterna så funkar det. Mobbning i skolan ska ju te.x. inte förekomma överhuvudtaget, oavset bakomliggande orsak.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur illa det isåfall skulle bli är ju helt upp till folket. Om vi tillsammans med staten aktivt kämpar för att upprätthålla rättigheterna så funkar det. Mobbning i skolan ska ju te.x. inte förekomma överhuvudtaget, oavset bakomliggande orsak.

Problemet är just att det är upp till folket. De flesta måste vara för det och vilja att det ska gå igenom för att det ska det. Som det ser ut nu så gör det helt enkelt inte det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur illa det isåfall skulle bli är ju helt upp till folket. Om vi tillsammans med staten aktivt kämpar för att upprätthålla rättigheterna så funkar det. Mobbning i skolan ska ju te.x. inte förekomma överhuvudtaget, oavset bakomliggande orsak.

Problemet är just att det är upp till folket. De flesta måste vara för det och vilja att det ska gå igenom för att det ska det. Som det ser ut nu så gör det helt enkelt inte det.

 

Och det gjorde det när svarta fick sina rättigheter i USA? Knappt 20% av den vita befolkningen var för.

Det är löjligt att komma med sådana argument som inte är annat än ursäkter. Något så självklart som rättigheter ska ju ges direkt, varesig folket är med på det eller ej. Om vi väntade med alla beslut tills hela världen var för skulle ingenting hända.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...