Hoppa till innehåll

Homosexualitet.


Blitzcat
 Dela

Rekommendera inlägg

Därför dem känner ett behov till det. Vad annars?

 

Om man uppfostrar en kille fel blir dem faktiskt fjolliga. Jag vet en kille i stan jag bor i ,som har blivit uppfostrad som en tjej. Han pratar lite fjolligt (typ bög-accent). Så det beror på miljön om man blir bög eller inte, eller nåt därimellan. Kan du förstå det?

 

Nu förstår jag inte riktigt vad som skulle vara fel med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 470
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Öhh? Det är inget fel med det...

 

menade bara att man kan uppfostras fel så att man låter fjollig på rösten men ändå inte behöver vara bög. Många förknippar ju fjolligt pratande med bögar. Nu menar jag inte att det är så för alla, men det är det för vissa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Öhh? Det är inget fel med det...

 

menade bara att man kan uppfostras fel så att man låter fjollig på rösten men ändå inte behöver vara bög. Många förknippar ju fjolligt pratande med bögar. Nu menar jag inte att det är så för alla, men det är det för vissa.

Det är nog så för alla ;) Jag tvivlar på att fjollig röst skulle vara det som gör någon gay.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var det jag menade, alltså det är ju bättre att ha två bra föräldrar av samma kön än två dåliga av olika.

Ursäkta dålig svenska i mitt förra inlägg ^^

Joo jag gissade det nästan, men min poäng var att bara för att de är homosexuella så kommer de varken vara bättre eller sämre, finns precis lika stor risk för dåliga homosexuella adoptivföräldrar som heterosexuella adoptivföräldrar. Och väldigt många här har en tendesn till att antingen säga "alla homosexuella är jätte bra!!!!" eller "alla homosexuella är jättedåliga!!!!" och ingen har rätt, det finns ingen skillnad. Det finns absolut ingen skillnad.

 

Soad_token

 

Aa, det är sant men det jag menade var att heterosexuella föräldrar är inte bättre bara för att dem är heterosexuella. Barn förtjänar bra föräldrar oavsett vilken läggning dem har.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Öhh? Det är inget fel med det...

 

menade bara att man kan uppfostras fel så att man låter fjollig på rösten men ändå inte behöver vara bög. Många förknippar ju fjolligt pratande med bögar. Nu menar jag inte att det är så för alla, men det är det för vissa.

Sluta säga att det är fel då. Varför skulle en sådan uppfostran som du föreslår vara fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag menade inte att den var fel. Jag menade att om man uppfostras PÅ FEL SÄTT.

 

T.ex. att en kille uppfostras och behandlas som en tjej fast han är en kille.

 

Förstår du hur jag resonerar nu?

 

Så det är fel att vara "tjejig" som kille? Låter väldigt fördomsfullt det du säger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag menade inte att den var fel. Jag menade att om man uppfostras PÅ FEL SÄTT.

 

T.ex. att en kille uppfostras och behandlas som en tjej fast han är en kille.

 

Förstår du hur jag resonerar nu?

Vadå, bara för att dom är "kvinnliga" måste dom inte uppfostra sin son till kvinna?

Jag menar, din mamma behandlar väl inte dig som en tjej?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var det jag menade, alltså det är ju bättre att ha två bra föräldrar av samma kön än två dåliga av olika.

Ursäkta dålig svenska i mitt förra inlägg ^^

 

Joo jag gissade det nästan, men min poäng var att bara för att de är homosexuella så kommer de varken vara bättre eller sämre, finns precis lika stor risk för dåliga homosexuella adoptivföräldrar som heterosexuella adoptivföräldrar. Och väldigt många här har en tendesn till att antingen säga "alla homosexuella är jätte bra!!!!" eller "alla homosexuella är jättedåliga!!!!" och ingen har rätt, det finns ingen skillnad. Det finns absolut ingen skillnad.

 

Soad_token

 

Aa, det är sant men det jag menade var att heterosexuella föräldrar är inte bättre bara för att dem är heterosexuella. Barn förtjänar bra föräldrar oavsett vilken läggning dem har.

 

 

Bara dem kan uppfostra sitt barn och är bra föredömen för barnet så förtjänar även dem ett barn. Det kvittar vad man har för läggning, bara man älskar varandra. För kärleken har inget utséende, ingen läggning eller gräns.

 

Love conquers all!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var det jag menade, alltså det är ju bättre att ha två bra föräldrar av samma kön än två dåliga av olika.

Ursäkta dålig svenska i mitt förra inlägg ^^

 

Joo jag gissade det nästan, men min poäng var att bara för att de är homosexuella så kommer de varken vara bättre eller sämre, finns precis lika stor risk för dåliga homosexuella adoptivföräldrar som heterosexuella adoptivföräldrar. Och väldigt många här har en tendesn till att antingen säga "alla homosexuella är jätte bra!!!!" eller "alla homosexuella är jättedåliga!!!!" och ingen har rätt, det finns ingen skillnad. Det finns absolut ingen skillnad.

 

Soad_token

 

Aa, det är sant men det jag menade var att heterosexuella föräldrar är inte bättre bara för att dem är heterosexuella. Barn förtjänar bra föräldrar oavsett vilken läggning dem har.

 

 

Bara dem kan uppfostra sitt barn och är bra föredömen för barnet så förtjänar även dem ett barn. Det kvittar vad man har för läggning, bara man älskar varandra. För kärleken har inget utséende, ingen läggning eller gräns.

 

Love conquers all!

 

Håller med.. Men det dära med att deras barn kan bli mobbade för det.. Det är ju inte konstigt om dem adopterar, men för barnet kan man ha det jobbigt i skolan kanske.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...