Hoppa till innehåll

Homosexualitet.


Blitzcat
 Dela

Rekommendera inlägg

Ska vi då förbjuda pinsamma människor, döva, rullstolsbundna, överviktiga, underviktiga och fula människor från att skaffa barn också? För det är ju det du säger - Eliminera alla offer så har förövarna ingen att ge sig på. Istället för att säga att vi behöver arbeta för offren och mot förövarna.

Det kan inte jämföras så. Adoption förbjuds aldrig för homosexuella. Det du har dragit upp finns redan idag.

 

Ingen har sagt att det inte finns idag?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 470
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Ska vi då förbjuda pinsamma människor, döva, rullstolsbundna, överviktiga, underviktiga och fula människor från att skaffa barn också? För det är ju det du säger - Eliminera alla offer så har förövarna ingen att ge sig på. Istället för att säga att vi behöver arbeta för offren och mot förövarna.

Det kan inte jämföras så. Adoption förbjuds aldrig för homosexuella. Det du har dragit upp finns redan idag.

 

Ingen har sagt att det inte finns idag?

 

Du jämförde att förbjuda en massa saker med att inte ge homosexuella friheten att adoptera. Min poäng var att det inte var samma sak. Det första är ett förbud medan det andra är att inte ge ett privelegium för en persons/grupp personers bästa (iaf som det är idag).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

<br />

Ska vi då förbjuda pinsamma människor, döva, rullstolsbundna, överviktiga, underviktiga och fula människor från att skaffa barn också? För det är ju det du säger - Eliminera alla offer så har förövarna ingen att ge sig på. Istället för att säga att vi behöver arbeta för offren och mot förövarna.

<br />Det kan inte jämföras så. Adoption förbjuds aldrig för homosexuella. Det du har dragit upp finns redan idag.<br />
<br />Ingen har sagt att det inte finns idag?<br /><br />Du jämförde att förbjuda en massa saker med att inte ge homosexuella friheten att adoptera. Min poäng var att det inte var samma sak. Det första är ett förbud medan det andra är att inte ge ett privelegium för en persons/grupp personers bästa (iaf som det är idag).<br />

Hur kan du veta vad som är bäst för ett barn?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska vi då förbjuda pinsamma människor, döva, rullstolsbundna, överviktiga, underviktiga och fula människor från att skaffa barn också? För det är ju det du säger - Eliminera alla offer så har förövarna ingen att ge sig på. Istället för att säga att vi behöver arbeta för offren och mot förövarna.

Människan har alltid strävat att få det "bästa" barnet. Kungafamiljerna ville ha intelligenta, starka söner som kunde ta över tronen när kungen dog. Det sitter kvar idag, tyvärr. Ett utvecklingsstört barn är lika mycket värd som ett barn med hög intelligens.

 

Jag tycker inte att de borde gå så långt att de till och med kan gifta sig med varandra.

Jag förstår inte hur du kan tänka så. Ett homosexuellt par skall ha lika stor rätt till att älska varandra som ett straight par.

 

Ifall det blir känt bland sådant folk som inte viker sig för att sprida ryktet vidare, så kanske barnet till dem nyligen gifta homosexuella föräldrarna blir ännu mer mentalt rubbad.

http://steelturman.typepad.com/photos/uncategorized/wtf_1.JPG

 

Är det verkligen det vi vill? Okej för homosexualitet, visst, men det är inte okej för dem att gifta sig eller skaffa barn.

Vad är dina argument? :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur kan du veta vad som är bäst för ett barn?

Som jag skrev: iaf som det är idag.

 

När man ser på samhället idag så måste man vara rätt så naiv för att tro på att barnet inte kommer att påverkas negativt. Barnet, som barn kommer med stor sannolikhet att bli mobbat i skolan. Detta kommer kanske leda till att barnet själv ifrågasätter varför det blev "just han/hon".

 

Sen kommer barnet inte i första hand berätta det för folk, och behöva gömma en stor del av sitt liv. Detta är även troligt när "barnet" är vuxet. Vissa kommer att undvika honom/henne p.g.a. sterotyper och liknande.

 

Det finns för många möjliga (eller rätt så säkra) problem som man skulle möta och stor del av människorna skulle vara skeptiska till det. När homosexualitet blir mer accepterat så kan man kanske börja prova.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår inte hur du kan tänka så. Ett homosexuellt par skall ha lika stor rätt till att älska varandra som ett straight par.

Nu låter du bara som en moral-fitta som bara tänker på de vuxnas bästa.

Hur tror du barnen till de homosexuella kommer påverkas av att det blir giftermål?

Det kommer troligtvis bli en bild i tidningen, som sedan kanske läses av dem barnens kompisar, som nu kanske vänder sig emot dem, d.v.s går med på mobbarens/mobbarnas sida.

Tror du inte att DU skulle bli sönder-mobbad om DINA föräldrar var homosexuella och eventuellt gifte sig?

Det kanske du inte har tänkt eftersom du är så snabb med att inte TÄNKA INNAN DU SKRIVER.

Tänk ifall de vill ha barn också? Ger vi de allt dem vill, kommer de bara kräva mer i samhället av oss, heterosexuella.

Allt de vill är att märkas i samhället, och då gör de t.ex. demonstrationer om saker de vill ha men inte kan få.

 

Homosexuella kan t.ex. bli dödade, för att folk har fått reda på vart dem är, och då är det vårt del eftersom vi gav de allt dem vill ha. Förstår du hur jag tänker?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Homosexuella kan t.ex. bli dödade, för att folk har fått reda på vart dem är, och då är det vårt del eftersom vi gav de allt dem vill ha. Förstår du hur jag tänker?

Lol, för din egen skull kanske du borde hålla vissa av dina tankar för dig själv.

 

Tänk ifall de vill ha barn också? Ger vi de allt dem vill, kommer de bara kräva mer i samhället av oss, heterosexuella.

Allt de vill är att märkas i samhället, och då gör de t.ex. demonstrationer om saker de vill ha men inte kan få.

Vad menar du? Kommer de vela bli ännu mer jämställda?! Herregud! Vi måste göra något nu! Och när vi ändå är igång så förbjuder vi kvinnor från att köra bil och arbeta! f*n vilken tur att du har koll på saker- Tänk, annars kanske världen skulle varit.... Vågar jag säga det... Bra.

 

 

Hur tror du barnen till de homosexuella kommer påverkas av att det blir giftermål?

Det kommer troligtvis bli en bild i tidningen, som sedan kanske läses av dem barnens kompisar, som nu kanske vänder sig emot dem, d.v.s går med på mobbarens/mobbarnas sida.

Tror du inte att DU skulle bli sönder-mobbad om DINA föräldrar var homosexuella och eventuellt gifte sig?

Det kanske du inte har tänkt eftersom du är så snabb med att inte TÄNKA INNAN DU SKRIVER.

Snabb med sitt tänkande? Vissa av oss tänker iallafall överhuvudtaget till skillnad från andra. Jag tror inte att jag skulle bli "sönder-mobbad" om jag skulle haft två gifta homosexuella föräldrar, och jag skulle aldrig ens kunna tänka mig att reta någon annan för att ha det. Detta kan jag säga för att jag har fått en bra uppfostran och lärt mig skilja på rätt och fel. Om folk som du nu känner att ni skulle tracka ner på dessa människor så är det ju självklart att det är er vi ska arbeta mot. Mobbare ska inte finnas, varesig vad deras anledning är. Vi kan ju inte säga "Oj, du mobbade tre killar för att de var fula.. Nej, men då får vi helt enkelt göra oss av med alla fula människor i skolan så löser det sig".
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var inte så jag menade, Tolin. Jag menade inte att vi ska göra oss av med de homosexuella om de kommer bli mobbade. Det jag menade var att vi ska göra oss av med det som leder till mobbing, t.ex. deras rätt att gifta sig och/eller skaffa barn. Du kanske tycker det är samma sak, för du är ju som du är. Kaxig och tror att just DU har rätt.

 

Du kanske tror att allt ska vara bra och att allt är välkommet, men vissa saker ska inte förekomma, t.ex. homosexualitet.

 

Jag hindrar dem inte någonting, självklart inte, men jag tycker bara inte att homosexualitet ska förekomma eller att de homosexuella ska få skaffa barn.

De är så fel som det låter. Vissa ska ju alltid vara lite motsträviga och tillåta allting till denna värld. Världen kretsar inte bara just runt dig, Tolin. Du måste se världen som en helhet och tänka efter om homosexualitet platsar i denna värld. Nu kanske jag låter som en j*vla kyrk-rörelse från 1500-talet, men det är faktiskt inte de homosexuella jag ratar, det är själva homosexualiteten jag ratar.

Det borde inte få förekomma, men nu när det redan finns, så borde vi hjälpa dem upp i samhället. Men att låta dem gifta sig och/eller skaffa barn, ja där går gränsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var inte så jag menade, Tolin. Jag menade inte att vi ska göra oss av med de homosexuella om de kommer bli mobbade. Det jag menade var att vi ska göra oss av med det som leder till mobbing, t.ex. deras rätt att gifta sig och/eller skaffa barn. Du kanske tycker det är samma sak, för du är ju som du är. Kaxig och tror att just DU har rätt.

 

Du kanske tror att allt ska vara bra och att allt är välkommet, men vissa saker ska inte förekomma, t.ex. homosexualitet.

 

Jag hindrar dem inte någonting, självklart inte, men jag tycker bara inte att homosexualitet ska förekomma eller att de homosexuella ska få skaffa barn.

De är så fel som det låter. Vissa ska ju alltid vara lite motsträviga och tillåta allting till denna värld. Världen kretsar inte bara just runt dig, Tolin. Du måste se världen som en helhet och tänka efter om homosexualitet platsar i denna värld. Nu kanske jag låter som en j*vla kyrk-rörelse från 1500-talet, men det är faktiskt inte de homosexuella jag ratar, det är själva homosexualiteten jag ratar.

Det borde inte få förekomma, men nu när det redan finns, så borde vi hjälpa dem upp i samhället. Men att låta dem gifta sig och/eller skaffa barn, ja där går gränsen.

Tar vi bort dessa rättigheter, så berömmer vi i stort sett barnen som mobbade dem "ni hade helt rätt, dessa bögar har inte rätt att gifta sig eller få barn, bra gjort min son", tycker det ska bli vanligare och mer vardagligt så dessa barn lär sig att vara annorlunda inte alltid är något dåligt. Att vara ett barn till en bög inte är värt att bli mobbad för. Tar vi bort deras rättigheter att få barn, så borde inte kriminella heller få barn, för deras barn sen kan bli mobbade för "haha din pappa sitter i fängelse" etc etc.

 

lovar att många barn blir mobbade i de lägre åldrarna för dens föräldrar är handikappade eller överviktiga, ska dessa inte heller få ha barn då? ska bara perfekta svenssons få barn?

Redigerat av 2good4u
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kanske tror att allt ska vara bra och att allt är välkommet, men vissa saker ska inte förekomma, t.ex. homosexualitet.

Ooooo You did not just say that..

 

Tolin. Du måste se världen som en helhet och tänka efter om homosexualitet platsar i denna värld. Nu kanske jag låter som en j*vla kyrk-rörelse från 1500-talet

Nej, Hitler är nog en bättre liknelse.

 

 

Det borde inte få förekomma, men nu när det redan finns, så borde vi hjälpa dem upp i samhället. Men att låta dem gifta sig och/eller skaffa barn, ja där går gränsen.
Vilken inavelskrets är du från? Detta är som att gräla med en gammal tant som ständigt insisterar på att jorden är platt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det borde inte få förekomma, men nu när det redan finns, så borde vi hjälpa dem upp i samhället. Men att låta dem gifta sig och/eller skaffa barn, ja där går gränsen.

Vilken inavelskrets är du från? Detta är som att gräla med en gammal tant som ständigt insisterar på att jorden är platt.

 

Den till vänster om din. Liknar du mig vid en gammal tant så är du nog inte den skarpaste kniven i lådan om man säger så. Jorden är inte platt, Tolin. Det borde väl du veta vid detta laget.

 

Jag är en stolt homofob, men accepterar att homosexualitet förekommer när den egentligen inte borde.

 

Varför ska de få skaffa barn då? Vad har du för argument för att de ska det?

Redigerat av TotalDisgrace
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...