Hoppa till innehåll

Homosexualitet.


Blitzcat
 Dela

Rekommendera inlägg

Om man inte kan förklara hur man tänker bör man verkligen inte gå in i debattforumet. Att skriva att homosexualitet är onaturligt och äckligt tillför ju inte så väldigt mycket, därför hade han behövt utveckla sina tankar.

Vissa tankar går inte att utveckla, då det är en smaksak. Man kan t.ex. inte diskutera om bananer är goda eller inte. Utan vi kan bara säga om vi gillar dem eller inte.

 

Tekniskt sätt så är det lika mycket utan grund att säga homosexualitet är normalt som att det inte är det. Det vi däremot KAN diskutera är ifall homosexuella har rätt att adoptera, vilket det verkar som om poängen med tråden var.

 

Ett tips kan ju vara att då inte dela med sig av tankar som inte går att utveckla i ett debattforum. Kan man inte DEBATTERA om det känns det ju något poänglöst.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 470
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Ett tips kan ju vara att då inte dela med sig av tankar som inte går att utveckla i ett debattforum. Kan man inte DEBATTERA om det känns det ju något poänglöst.

Tråden spårade ut och det gör den fortfarande. Det är därför det händer.

 

Jag tycker att vi återvänder till vad tråden först handlade om. Det här är också en av de diskussionerna utan resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det borde inte få förekomma, men nu när det redan finns, så borde vi hjälpa dem upp i samhället. Men att låta dem gifta sig och/eller skaffa barn, ja där går gränsen.

Vilken inavelskrets är du från? Detta är som att gräla med en gammal tant som ständigt insisterar på att jorden är platt.

 

Den till vänster om din. Liknar du mig vid en gammal tant så är du nog inte den skarpaste kniven i lådan om man säger så. Jorden är inte platt, Tolin. Det borde väl du veta vid detta laget.

 

Jag är en stolt homofob, men accepterar att homosexualitet förekommer när den egentligen inte borde.

 

Varför ska de få skaffa barn då? Vad har du för argument för att de ska det?

 

 

Hur kan du möjligtvis vara stolt homofob. Vad tycker du är fel? Hur kan man tycka det är fel? Är du extremt religös? Tycker du det inte är naturligt? Spelar det ens en minsta roll om det är helt naturligt, stör det dig? Tror du att man är bättre som hetero än homosexuell. Jag ser det som exakt samma sak hetero eller homo är lika rätt och lika naturligt. Ens sexualitet är samma sak som ens hudfärg, att vara homofob borde enligt mig klassas som rasist. Lika fel. Inget personligt mot dig.

 

 

Btw, har inte orkat läsa igenom allt, men spåra inte ur och skriv massa hatfyllda inlägg, det är hets mot folkgrupp, inte tillåtet. Detta är en debatt på en vanlig nivå, ska inte gå överstyr.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur kan du möjligtvis vara stolt homofob. Vad tycker du är fel? Hur kan man tycka det är fel? Är du extremt religös? Tycker du det inte är naturligt? Spelar det ens en minsta roll om det är helt naturligt, stör det dig? Tror du att man är bättre som hetero än homosexuell. Jag ser det som exakt samma sak hetero eller homo är lika rätt och lika naturligt. Ens sexualitet är samma sak som ens hudfärg, att vara homofob borde enligt mig klassas som rasist. Lika fel. Inget personligt mot dig.

 

 

Jag kanske inte är homofob då, men det är vad jag fått höra av vissa av Fsuak.se:s medlemmar när jag sagt att jag hatar/inte gillar homosdxualitet.

Det är synd att vissa är det för det, tycker jag, borde inte få förekomma. Ja, jag sa just det.

Nej, jag tycker inte att det är naturligt, för så är det inte menade att vi ska vara. Kvinnans kropp är urformad på det viset att en man ska kunna göra kvinnan med barn. Två män eller två kvinnor är helt fel. Det är som två plus- eller två minuspoler på ett batteri. Ja, det stör mig, ärligt talat, men jag är inte religiös. Inget sånt, nej, jag är ateist.

Men till skillnad från vissa andra, *host* tolin *host*, så accepterar jag vad andra tycker.

Jag försöker inte få någon till att inte gilla homosexuella, ifall man gör det.

Jag respekterar, godtar och förstår att alla tycker olika. Då låter jag dem tycka det.

 

OT: Det finns en sak jag inte tål att höra. Det är att bli kallad Member. Varför säger ni att jag är Member?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men till skillnad från vissa andra, *host* tolin *host*, så accepterar jag vad andra tycker.

Jag försöker inte få någon till att inte gilla homosexuella, ifall man gör det.

Jag respekterar, godtar och förstår att alla tycker olika. Då låter jag dem tycka det.

Ja, på det sättet vinner du över mig. Jag medger att jag ofta försöker föra över mina åsikter på andra, men det är alltid med stadiga argument och nästan alltid för det bättre. Jag försöker ju te.x. inte föra över mitt hat till någon- Förstår inte vad felet är att få folk att sluta hata?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, men jag gillar ändå inte homosexuella.

Ska jag ge dig ett exempel?

 

T.ex. tänk dig att du hatar fisk. Ska jag då komma med en massa bra och stadiga argument som får dig att börja äta fisk igen, även fast du hatar det? (detta var bara ett exempel och behöver i stämma i verkligheten)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur kan du möjligtvis vara stolt homofob. Vad tycker du är fel? Hur kan man tycka det är fel? Är du extremt religös? Tycker du det inte är naturligt? Spelar det ens en minsta roll om det är helt naturligt, stör det dig? Tror du att man är bättre som hetero än homosexuell. Jag ser det som exakt samma sak hetero eller homo är lika rätt och lika naturligt. Ens sexualitet är samma sak som ens hudfärg, att vara homofob borde enligt mig klassas som rasist. Lika fel. Inget personligt mot dig.

 

 

Jag kanske inte är homofob då, men det är vad jag fått höra av vissa av Fsuak.se:s medlemmar när jag sagt att jag hatar/inte gillar homosdxualitet.

Det är synd att vissa är det för det, tycker jag, borde inte få förekomma. Ja, jag sa just det.

Nej, jag tycker inte att det är naturligt, för så är det inte menade att vi ska vara. Kvinnans kropp är urformad på det viset att en man ska kunna göra kvinnan med barn. Två män eller två kvinnor är helt fel. Det är som två plus- eller två minuspoler på ett batteri. Ja, det stör mig, ärligt talat, men jag är inte religiös. Inget sånt, nej, jag är ateist.

Men till skillnad från vissa andra, *host* tolin *host*, så accepterar jag vad andra tycker.

Jag försöker inte få någon till att inte gilla homosexuella, ifall man gör det.

Jag respekterar, godtar och förstår att alla tycker olika. Då låter jag dem tycka det.

 

OT: Det finns en sak jag inte tål att höra. Det är att bli kallad Member. Varför säger ni att jag är Member?

 

Du har tydligt bevisat att du är homofob, samt Member för den delen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OnT: Har du problem med att jag är homofob?

Ursäkta att jag svarar här, men det är debatt, lev med det. Kommentarer som "Var fick du luft ifrån?" undanbedes då det är uppenbart att jag tar luften från min omgivning, och en sån kommentar skulle bara sänka respekten för dig.

 

Först och främst kan jag bara säga vad jag tycker om det här. Ett kosntaterande enligt mig är, precis som du säger, att homosexualitet är ett evolutionsmässigt snedsteg. Det är min åsikt, och trots detta har jag inget alls emot homosexuella.

Att en man som träffar en kvinna och tvärtom vill ha barn, det är ju helt naturligt. Det är tillochmed naturligt att vilja adoptera, alternativt provrörsbefrukta så att det paret ska få ett barn. Observera att det paret inte har möjligheten att skaffa barn på vanligt sätt, precis som homosexuella. Varför skulle då inte det homosexuella paret få skaffa ett på samma sätt?

 

Sen är det väl inte så konstigt att vissa "har problem" med homofober, eftersom att det är ett hat mot en folkgrupp som endast begrundas på deras sexuella läggning som egentligen inte homofober har att göra med. Det är ju inte så att alla gaykillar i världen går och stöter på varenda annan kille, det är bara en sterotyp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OT: Vadå Member? Du kan ju inte ens ådagalägga att jag är Member. Förstå att jag inte är Member.

 

OnT: Har du problem med att jag är homofob?

Japp. Du är inte rädd för homosexuella, du hyser agg mot dem. Därför har jag något emot dig. Redigerat av ForlorN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Fobi (av grek. φόβος, fobos, "fruktan"), en irrationell, ihållande rädsla för särskilda situationer, objekt, aktiviteter, eller personer. Det vanligaste symptomet för denna rubbning är den orimliga viljan att undvika fruktade saker."

 

"Homofobi innebär att en person hyser agg mot en annan person på grund av att personen är homosexuell eller bisexuell. Det kan också innebära en stark och ogrundad rädsla för homo- eller bisexuella personer. Ordagrant betyder homofobi rädsla för likhet.

 

Numera används sällan termen i den diagnostiska betydelsen. Ordet har fått en överförd betydelse, där homofobi innebär en ideologi, en uppfattning eller ett direkt ställningstagande hos en människa, vilka tar avstånd från homosexualitet och bisexualitet, alternativt föraktar homo- och bisexuella personer. Den vanligaste orsaken till den typen av homofobi sägs vara ogrundad rädsla som bygger på stor okunskap."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...