Hoppa till innehåll

Homosexualitet.


Blitzcat
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 470
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Världen kretsar inte bara just runt dig, Tolin.

Det där borde du tänka över jävligt noga.

 

I dina inlägg påpekar du att homosexualitet är fel, men du säger aldrig varför. Kan du ge oss ett argument?

 

f*n det är lätt att missa inlägg asså, speciellt när det ställer en ledande fråga till dig.

 

Jag tror att det till störst del handlar om vilken syn man personligen har på homosexualitet. Vi kan säga att det är rätt hur mycket som helst. Men vad som är rätt och vad som är fel är ju en "smaksak", vilket varierar.

 

Det brukas finnas någon anledning till att man tycker något är fel.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det brukas finnas någon anledning till att man tycker något är fel.

Det gör det säkert. Och jag är rätt så säker på att dessa anledningar inte "biter" på andra. Om han säger att det är äckligt, så tycker du inte det. Om han säger att det är onormalt, så tycker du inte det. Förstår du vart jag försöker komma? Till slut handlar det i den här frågan ändå om vad man tycker är äckligt/normalt eller så.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fobi är för den delen rädsla, inte hat.

Fobi är en irrationell ångest.

 

Nej, det är rädsla.

 

Det gör det säkert. Och jag är rätt så säker på att dessa anledningar inte "biter" på andra. Om han säger att det är äckligt, så tycker du inte det. Om han säger att det är onormalt, så tycker du inte det. Förstår du vart jag försöker komma? Till slut handlar det i den här frågan ändå om vad man tycker är äckligt/normalt eller så.

Men det är väl en definitionsfråga lika mycket som det är tyckelse, eftersom "äckligt", precis som alla andra adjektiv i positiv, är en jämförelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men det är väl en definitionsfråga lika mycket som det är tyckelse, eftersom "äckligt", precis som alla andra adjektiv i positiv, är en jämförelse.

Alla definerar inte äckligt på samma sätt. Vi kan kalla det en jämförelse. Men alla jämför inte med samma saker heller.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men det är väl en definitionsfråga lika mycket som det är tyckelse, eftersom "äckligt", precis som alla andra adjektiv i positiv, är en jämförelse.

Alla definerar inte äckligt på samma sätt. Vi kan kalla det en jämförelse. Men alla jämför inte med samma saker heller.

 

Exakt, och därför är det en definitionsfråga.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Homofobi innebär att en person hyser agg mot en annan person på grund av att personen är homosexuell eller bisexuell. Det kan också innebära en stark och ogrundad rädsla för homo- eller bisexuella personer. Ordagrant betyder homofobi rädsla för likhet.

Man kan inte vara homofob utan att ha homofobi. Du kan inte vara klaustrofob utan att ha klaustrofobi.

 

:_

 

Och som vanligt svarade Tolin utmärkt på Members inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det brukas finnas någon anledning till att man tycker något är fel.

Det gör det säkert. Och jag är rätt så säker på att dessa anledningar inte "biter" på andra. Om han säger att det är äckligt, så tycker du inte det. Om han säger att det är onormalt, så tycker du inte det. Förstår du vart jag försöker komma? Till slut handlar det i den här frågan ändå om vad man tycker är äckligt/normalt eller så.

 

Om man inte kan förklara hur man tänker bör man verkligen inte gå in i debattforumet. Att skriva att homosexualitet är onaturligt och äckligt tillför ju inte så väldigt mycket, därför hade han behövt utveckla sina tankar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man inte kan förklara hur man tänker bör man verkligen inte gå in i debattforumet. Att skriva att homosexualitet är onaturligt och äckligt tillför ju inte så väldigt mycket, därför hade han behövt utveckla sina tankar.

Vissa tankar går inte att utveckla, då det är en smaksak. Man kan t.ex. inte diskutera om bananer är goda eller inte. Utan vi kan bara säga om vi gillar dem eller inte.

 

Tekniskt sätt så är det lika mycket utan grund att säga homosexualitet är normalt som att det inte är det. Det vi däremot KAN diskutera är ifall homosexuella har rätt att adoptera, vilket det verkar som om poängen med tråden var.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...