Blitzcat Skrivet 20 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2008 Jag har fortfarande inte kört någon arena efter patchen :PVad hade du för rating i s4 då? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 20 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2008 You polish my armor with your tears, please keep crying. Allvarligt, Retribution har generellt sett varit kass sedan start. Självklart kommer alla andra klasser börja gnälla när de plötsligt får storstryk av en retripaladin. Det är så här vi retribution paladins har känt i alla år, så kom f*n inte och gnäll. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mosa1nagant Skrivet 21 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2008 You polish my armor with your tears, please keep crying. Allvarligt, Retribution har generellt sett varit kass sedan start. Självklart kommer alla andra klasser börja gnälla när de plötsligt får storstryk av en retripaladin. Det är så här vi retribution paladins har känt i alla år, så kom f*n inte och gnäll. Men det här är ju lite väl mycket, dom slår 3 gånger och crittar 2k i varje slag. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
garkan Skrivet 21 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2008 You polish my armor with your tears, please keep crying. Allvarligt, Retribution har generellt sett varit kass sedan start. Självklart kommer alla andra klasser börja gnälla när de plötsligt får storstryk av en retripaladin. Det är så här vi retribution paladins har känt i alla år, så kom f*n inte och gnäll. Men det här är ju lite väl mycket, dom slår 3 gånger och crittar 2k i varje slag. Aa om du duelar utan armor och/eller utan pet/minion. Är du en warrior med titan's grip så kan du enkelt ta en retradin. Jag har dock aldrig förlorat en fight med min paladin. Infact så klarade jag mig hela vägen från gadgetzan till zul'farrak i level 43. Jag hade en undead warlock 50 och en orc hunter 42 bakom mig. Varje gång jag fick corruption eller någon annan spell/curse så gjorde jag cleanse. (Då var jag healer så jag hade holy shock och healade mig) Jag kunde tagit båda men hade ingen tid. tog hela livet av huntern så han sprang iväg och halva av undeaden. Men sen blev jag ganked.. GL&HF Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ExorZ Skrivet 21 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2008 You polish my armor with your tears, please keep crying. Allvarligt, Retribution har generellt sett varit kass sedan start. Självklart kommer alla andra klasser börja gnälla när de plötsligt får storstryk av en retripaladin. Det är så här vi retribution paladins har känt i alla år, så kom f*n inte och gnäll. Men det här är ju lite väl mycket, dom slår 3 gånger och crittar 2k i varje slag. Aa om du duelar utan armor och/eller utan pet/minion. Är du en warrior med titan's grip så kan du enkelt ta en retradin. Jag har dock aldrig förlorat en fight med min paladin. Infact så klarade jag mig hela vägen från gadgetzan till zul'farrak i level 43. Jag hade en undead warlock 50 och en orc hunter 42 bakom mig. Varje gång jag fick corruption eller någon annan spell/curse så gjorde jag cleanse. (Då var jag healer så jag hade holy shock och healade mig) Jag kunde tagit båda men hade ingen tid. tog hela livet av huntern så han sprang iväg och halva av undeaden. Men sen blev jag ganked.. GL&HF Gadget till ZF... oj, och som holy.. nämen oj tusan också, va tufft, det har inget med retri att göra, Hoj! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 21 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2008 Jag har fortfarande inte kört någon arena efter patchen :PVad hade du för rating i s4 då? Jag har bara kört oseriöst med några PvE kompisar, aldrig haft över 1500 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Signify Skrivet 21 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2008 Är du en warrior med titan's grip så kan du enkelt ta en retradin. Vad ska man med Titans Miss till när man har Bladestorm? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
garkan Skrivet 21 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2008 You polish my armor with your tears, please keep crying. Allvarligt, Retribution har generellt sett varit kass sedan start. Självklart kommer alla andra klasser börja gnälla när de plötsligt får storstryk av en retripaladin. Det är så här vi retribution paladins har känt i alla år, så kom f*n inte och gnäll. Men det här är ju lite väl mycket, dom slår 3 gånger och crittar 2k i varje slag. Aa om du duelar utan armor och/eller utan pet/minion. Är du en warrior med titan's grip så kan du enkelt ta en retradin. Jag har dock aldrig förlorat en fight med min paladin. Infact så klarade jag mig hela vägen från gadgetzan till zul'farrak i level 43. Jag hade en undead warlock 50 och en orc hunter 42 bakom mig. Varje gång jag fick corruption eller någon annan spell/curse så gjorde jag cleanse. (Då var jag healer så jag hade holy shock och healade mig) Jag kunde tagit båda men hade ingen tid. tog hela livet av huntern så han sprang iväg och halva av undeaden. Men sen blev jag ganked.. GL&HF Gadget till ZF... oj, och som holy.. nämen oj tusan också, va tufft, det har inget med retri att göra, Hoj! (Då var jag healer så jag hade holy shock och healade mig)Lär dig läsa för i h*lvete. Detta var för tråden. Aa om du duelar utan armor och/eller utan pet/minion. Är du en warrior med titan's grip så kan du enkelt ta en retradin. Det andra var off-topic, sluta komma med såna j*vla dumma kommentarer. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mîhker Skrivet 21 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2008 Håller med om att ret är OP men dom kmr att bli nerfade snart, låt dem ha lite roligt medan det varar ;P (btw arcane mages är också op) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blitzcat Skrivet 21 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2008 You polish my armor with your tears, please keep crying. Allvarligt, Retribution har generellt sett varit kass sedan start. Självklart kommer alla andra klasser börja gnälla när de plötsligt får storstryk av en retripaladin. Det är så här vi retribution paladins har känt i alla år, så kom f*n inte och gnäll. Men det här är ju lite väl mycket, dom slår 3 gånger och crittar 2k i varje slag. Aa om du duelar utan armor och/eller utan pet/minion. Är du en warrior med titan's grip så kan du enkelt ta en retradin. Jag har dock aldrig förlorat en fight med min paladin. Infact så klarade jag mig hela vägen från gadgetzan till zul'farrak i level 43. Jag hade en undead warlock 50 och en orc hunter 42 bakom mig. Varje gång jag fick corruption eller någon annan spell/curse så gjorde jag cleanse. (Då var jag healer så jag hade holy shock och healade mig) Jag kunde tagit båda men hade ingen tid. tog hela livet av huntern så han sprang iväg och halva av undeaden. Men sen blev jag ganked.. GL&HF Gadget till ZF... oj, och som holy.. nämen oj tusan också, va tufft, det har inget med retri att göra, Hoj! /word Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 21 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2008 Paladin (Skills List / Talent Calc. (9095)) Retribution paladin nerf We don't nerf anyone due to public outcry. If we did, there would probably be 1-2 classes left that were even PvP viable. Smiley At most seeing a lot of QQ about one class might get us to look at the numbers to see if there is any truth to the matter. However I will say that in this case there were so many people telling us the same thing that it's hard to come up with an explanation for how they can all be wrong and some of the Ret paladins be right. (I say "some" because several Ret paladins admit they were killing stuff to fast.) We collect a lot of data from both Beta and the live servers, and Ret paladins were killing people very quickly and often, especialy at level 70. Even after the nerfs, they are still very good at 70. It's never fun to nerf anyone and we know the boards are going to be on fire for several days when we do it. It's our fault that the imbalance existed in the first place and we needed to take steps to correct it. Players are understandably nervous about the new world order with all of the changes we've made to classes and combat. Most of them, I am confident, want to see balance problems fixed quickly. (Source) Holy Paladins DPS increase Holy's dps does seem low and it is something we're discussing, since as you pointed out, other healers got a nice dps boost. Getting a Seal / Judgement system we liked was a more pressing design change, but now we think we can go back and figure out how to help a Holy paladin who wants to do decent dps especially when soloing or when healing isn't needed. (Source) Paladin (Skills List / Talent Calc. (9061)) * Art of War -- now affects all damage done by Judgements, Crusader Strike and Divine Storm (instead of critical strike damage). Net dps should be about the same but less bursty. This change will be made before Nov 13. (Source) * Righteous Vengeance -- now applies a dot affect similar to Deep Wounds (instead of critical strike damage). This ends up being a significant buff to the ability to make up for the damage lost to Divine Storm, but is also less bursty. This change will be made before Nov 13. EDIT: The dot will NOT break Repentance. (Source) * Glyph of Crusader Strike -- now reduces mana cost (instead of increased damage on stunned targets.) We thought paladins could stack too much damage vs. stunned targets. This change will be made before Nov 13. (Source) * We also fixed a bug with Seal and Judgement of Light that could sometimes result in too much healing. (Source) * To be consistent with stances, presences and aspects, paladin auras are now off of the GCD with a 1 sec cooldown. (Source) * Righteous Defense -- cooldown lowered to 8 sec. It had been 10 sec recently and is 15 sec on live. (Source) * Infusion of Light -- now affects Flash of Light or Holy Light. Flash of Light is reduced to 0 cast time with 2 ranks, meaning that if you're running around and get a Holy Shock crit, you can also Flash without stopping. (Source) * Judgements of the Pure -- haste benefit now up to 15% with 5 ranks (was 10%). (Source) * Enlightened Judgements -- range benefit is now 30 yards with 2 ranks (was 20). This means you can judge or heal from the same range without having to run around so much. (Source) Retribution Paladin Changes Quote from: Ghostcrawler (Source) As I stated yesterday, we are happy with Ret's PvE damage and sustatined damage in PvP, but were concerned that the burst damage in PvP could be too high. We discussed this for literally hours yesterday, which was certainly not the first time we have discussed the issue. Thus I hope these changes are not perceived as a knee-jerk reaction, but I am sure that will depend a great deal on which class you play. Divine Storm -- the damage was changed from Holy to Physical. As you know, Holy damage is almost never mitigated and this talent could pack a lot into a very short time. This is a nerf to the ability's damage. This change is now active on Live. Repentance -- this ability now lasts for only 6 seconds in PvP (down from 10). Obviously this is also a nerf. This change is also active on Live. Art of War -- now affects all damage done by Judgements, Crusader Strike and Divine Storm (instead of critical strike damage). Net dps should be about the same but less bursty. This change will be made before Nov 13. Righteous Vengeance -- now applies a dot affect similar to Deep Wounds (instead of critical strike damage). This ends up being a significant buff to the ability to make up for the damage lost to Divine Storm, but is also less bursty. This change will be made before Nov 13. EDIT: The dot will NOT break Repentance. Glyph of Crusader Strike -- now reduces mana cost (instead of increased damage on stunned targets.) We thought paladins could stack too much damage vs. stunned targets. This change will be made before Nov 13. We also fixed a bug with Seal and Judgement of Light that could sometimes result in too much healing. In our tests, Retribution dps remains the same over longer periods of time, but they can't do quite so much damage in the initial few seconds of a PvP encounter. I know Ret pallies feel a little picked on since we've made this mistake before of having them come out the gate too strong and then had to correct them. For that I do apologize. It's a difficult spec to balance since part of its design is to have large crits and stuns, which have obvious PvP implications. We are pretty confident this will not nerf pallies into the ground as I facetiously promised yesterday, but if we overdid it, we'll be happy to back off some of the changes. On the other hand, maybe we'll see fewer BGs with 20 paladins on the opposing side and can get some reasonable feedback on all the other classes in the game. EDIT: To clairfy the new dot will not break Repentance. Paladin (Skills List / Talent Calc. (9061)) Retribution Paladin Q&A Since these threads seem to be proliferating, I figure'd I'd just start a new one. Here is a quick Q&A. Q: Is Ret OP? A: Perhaps. We think Ret's dps isn't abnormally high in PvE, and may not even be high in PvP over the course of a long fight. Where we are worried is how much damage Ret can do up front. It's also Holy damage, which isn't a big deal when you're considering a fully sundered mob, but can turn into a lot of damage in PvP. Q: Are we going to nerf Ret? A: TO THE GROUND BABY. Okay, not really, but sometimes I can't resist. We'll see how much that quote comes back to haunt me. We will probably be making some changes soon, perhaps even hotfixes. We want to be very surgical about what we do. We don't want to overdo it, and we don't want to hurt their sustained PvE damage. When we've decided, I'll make sure you all know. Q: Why did it take us this long to admit there was a problem when EVERYONE knew about it? A: A couple of weeks ago there were some bugs with weapon equipping that caused some problems that of course were being exploited. We didn't want to nerf Ret TO THE GROUND BABY only to discover that the weapon problem was causing 90% of it. Q: Enough about Ret. Unholy death knights are worse! A: That wasn't a question, but we think we have Unholy in a better place now. We made some changes to a few deep talents (that the DK community is already aware of, so don't fret) to get Unholy's dps more in line. Also, you aren't going to see any PvP DKs for a long time, so we need to focus on paladins for now. (Source) Retri Paladins är erkänt overpowered, både av Blizzard och seriösa paladins. Det är ingen ursäkt att retri varit underpowered i X år att de plötsligt får gratis 2400+ rating i retri-retri 2v2 för att deras tree i allmänt varit leveling-trädet, och nu dps. Struntet om "lolret" finns egentligen bara kvar för att det var sant FÖRR; jag tyckte då knappast att rets var dåliga innan 3.0, bara det att folk fortfarande hade kvar fördomarna från.. vad.. innan BC? Burst av SoC judge + procc, Crusader Strike + Divine Storm var otrolig, och tog 3 global cooldowns att göra (4.5 sec) vilket kunde resultera i: 1500 melee judge 1200+ SoC procc 1200 Divine Storm 2.5k (ja) Crusader Strike runt 2000? extra melee 1500~ = 10400 har inga exakta nummer, har dock sett högre.. Hur lång cooldown har dessa attacker? Judgement har 8 sec improved proccchance på SoC är runt 45% med en tvåhandare Divine Storm har en cooldown på 10 sec, träffar 4 targets och helar 20% av damage done Crusader Strike 6 sec Sen om någon mot förmodan faktiskt får ner en retardin till 10%, svårt för de flesta med HoJ, Repentance och Pursuit of Justice (+15% runspeed) så kan de bara slänga på en sköld och hela sig till 100% igen, medans den andre är begränsad till Bandage, som lätt kan avbrytas på avstånd, (klasser som inte kan heala sig själv direkt effektivt: warrior, hunter, rogue, mage, Warlock.. om vi inte ser Deathlol som en heal) , även nu efter Divine Storm nerfen så är det galet, för att det är, i grunden, baserat för level 80. Lägg till att paladins kunde döda folk innan deras sköld försvann, och hela sig till max så förstår ni nog varför deras burst måste nerfas. Värsta är ju dock att det bortförklaras för att EN klass, Priest, kan dispella skölden med en lyckad Mass Dispell, så är det balanserat? right. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 21 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2008 You polish my armor with your tears, please keep crying. Allvarligt, Retribution har generellt sett varit kass sedan start. Självklart kommer alla andra klasser börja gnälla när de plötsligt får storstryk av en retripaladin. Det är så här vi retribution paladins har känt i alla år, så kom f*n inte och gnäll. Men det här är ju lite väl mycket, dom slår 3 gånger och crittar 2k i varje slag. Aa om du duelar utan armor och/eller utan pet/minion. Är du en warrior med titan's grip så kan du enkelt ta en retradin. Jag har dock aldrig förlorat en fight med min paladin. Infact så klarade jag mig hela vägen från gadgetzan till zul'farrak i level 43. Jag hade en undead warlock 50 och en orc hunter 42 bakom mig. Varje gång jag fick corruption eller någon annan spell/curse så gjorde jag cleanse. (Då var jag healer så jag hade holy shock och healade mig) Jag kunde tagit båda men hade ingen tid. tog hela livet av huntern så han sprang iväg och halva av undeaden. Men sen blev jag ganked.. GL&HF Gadget till ZF... oj, och som holy.. nämen oj tusan också, va tufft, det har inget med retri att göra, Hoj! (Då var jag healer så jag hade holy shock och healade mig)Lär dig läsa för i h*lvete. Detta var för tråden. Aa om du duelar utan armor och/eller utan pet/minion. Är du en warrior med titan's grip så kan du enkelt ta en retradin. Det andra var off-topic, sluta komma med såna j*vla dumma kommentarer. Det var du som kom med en dum kommentar =p Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg