Hoppa till innehåll

Far Cry2


HaSsE93

Rekommendera inlägg

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Vilka längtar efter detta?!

Har hört att det ska vara bättre än Crysis.

Är detta sant? För jag KANSKE "köper" det till x360.

 

Inte bättre grafik, men grafiken är grymt verklig, och allt som du gör är grymt coolt också... så ja, bättre än Crysis. Ända nackdelen till konsoler är priset ;)

Redigerat av HaSsE93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror absolut inte det har en chans att vara bättre än Crysis/Crysis Warhead. Iaf inte stor chans.

Crysis är sjukt överskattad pga sin grafik och sitt "fantastiska" fysik system. ( Okej, grafiken är sjukt bra men fysik systemet är bara en gimmick. )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror absolut inte det har en chans att vara bättre än Crysis/Crysis Warhead. Iaf inte stor chans.

Jo, crysis tänker bara på sin dj*vla grafik (sry för språket, men sant).

 

Jag visste inte att spel kunde tänka... :o

 

Och Crysis är inte bara grafik, det är riktigt kul.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Crysis är skitbra enligt mig.

 

Grafiken, fysiken, nanosuiten och att allt är förstörbart bidrar till en helt fantastisk FPS-upplevelse tekniskt. Visst är storyn dålig och karaktärerna lika intressanta som en påse singelsten, men just i Crysis spelar det inte så stor roll. Striderna blir nämligen sjukt intensiva och varierande och mycket mer behövs inte för att man ska ha kul. Iallfall ett tag.

 

Far Cry 2 då? Det ser bra ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Crysis är skitbra enligt mig.

 

Grafiken, fysiken, nanosuiten och att allt är förstörbart bidrar till en helt fantastisk FPS-upplevelse tekniskt. Visst är storyn dålig och karaktärerna lika intressanta som en påse singelsten, men just i Crysis spelar det inte så stor roll. Striderna blir nämligen sjukt intensiva och varierande och mycket mer behövs inte för att man ska ha kul. Iallfall ett tag.

 

Far Cry 2 då? Det ser bra ut.

Allt är då inte förstörbart utan bara hus, och ett fåtal palm träd, ser inte vad mer som är så "förstörbart" kanske skyltar och stacket men inget annat istortsätt.

Far Cry 2 har bättre fysik än crysis och bättre grafik än crysis, och också är mindre kvävande för datorn.

Också går Far Cry 2 för "Open World" med 5mil åt varända riktning om du står i mitten på "mapen"/"världen".

Och har ett fantastiskt väder system (vind/stormer/regn/dimmigt, allt som afrika inom vädret "är") och 24 timmars vissare (5 minuter i spelet är 1 minut i verkligheten).

Även allt detta är fysiken bra också då man kan förstöra träden (flera än i crysis), och elda upp allt som bör kunnas eldas (som styrs i riktningen av vinden), och inga laddningar när du väl kommit in i "mapen"/"världen".

Det är tillräckligt detaljerat att t.ex. man måste laga bilar om dom går sönder, om man användit ett vapen tillräckligt kommer man se hur vapnet blir råstigare och slittsamt och börja strulla när man laddar, och tillslut gå sönder. Massa sånt. Man "healar" sig själv genom att om man t.ex. blir skjutan "tillräckligt" kommer man kanske behöva dra ut kulan ur t.ex. benet", om man åker för fort in i ett träd med en bil kan axeln åka ur led så måste man dra tillbaka axeln (Allt i "first person view". Dom ville verkligen få en känsla av att vara där och sånt. Finns djur (inte bara kycklingar och fåglar och groder, finns störe djur). Och även nämt lite av detta finns det också en "Map Editor" som låter dig använda dig av alla objects och "saker" i spelet och bygga egna "maps". (Crysis har också de, fast det sägas att Far Cry 2s blir bättre, vilket jag själv tycker som har spelet Crysis Editor och sett Far Crys Editor)

Jag personligen tycker det ser ut som Multiplayern blir bättre på Far Cry 2 än Crysis, för Crysis multiplayer var inte så värst imponerande direkt.

Far Cry 2 sätter en ny ribba på FPS generationen (enligt mig)

 

 

Far Cry 2 Information - http://www.youtube.com/watch?v=DuY8FjVu2Bc

 

Far Cry 2 Editor - http://www.youtube.com/watch?v=CaKTFjKShY0...feature=related

 

Far Cry 2 Lite smak på Grafik - http://www.youtube.com/watch?v=6vV2cuSTTpc (sätt på high quality också)

 

PS: Om nåt blev lite tokigt skrivit så tänk på att klockan är 02:47 än torsdags morgon hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Far Cry 2 har bättre fysik än crysis och bättre grafik än crysis, och också är mindre kvävande för datorn.

Nej. Du har troligen aldrig sett Crysis grafik med DX10.

 

Alltså fattar inte hur så många kan vara så imponerade av Crysis grafik. Inte är den väl så jäkla speciellt med DX10? Jag tycker bara att dom gjort grafiken FÖR skarp så att den liksom blir overklig på det sättet. Konturer i gräs o.s.v blir ofta så skarpa. Och jag har då dubbla 8800GT(vet, inget att skryta med) kort, 3GB RAM, 4-kärnig 2.4GHz processor. Så jag tror inte att det är datorn som är felet direkt. Men jag har dock ingen erfarenhet om hur det ser ut i Far cry 2. Så jag vill inte uttrycka mig något om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...