Trips Skrivet 11 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2009 Där står det att människorna fick högmod och trodde att de kunde nå upp till himlen, varpå Gud gjorde så att folket började tala olika språk.Mjo, jag tycker själv ändå att det är skillnad på att drabbas av högmod och bygga ett torn som når upp till himmelen.. Vi åker ju upp till rymden för att lära oss och forska, inte för att vi drabbats av högmod. Själv tycker jag att dem som försöker bygga hus som är högst i världen, kan liknas vid dem som byggde Babels torn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Ubuntu Skrivet 11 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2009 Guys det är inga problem med att synda, gå ut och bryt mot alla lagar ni kan. För gud har sagt att man kommer till himmlen om man tror på honom. Jaså? btw, om ni är rika kommer ni inte till himmlen. Men vänta nu... Om en rik person tror på gud.. what.Nej, inget säger att en rik människa inte kommer till himmelen, däremot ska man avstå från rikedom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 11 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2009 Men varför låta en vidskeplig ologisk saga styra ens liv, sätta regler och krav. Njut av det som existerar här och nu och lev efter samhällets regler, inte vad en bok sagt <.< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Ubuntu Skrivet 11 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2009 (redigerat) Isåfall skulle det ha varit bättre om olika folkslag talade olika språk, MEN att det fanns ett ytterligare språk som alla kunde. Ja men då får man väl lära sig det språket? Det är ju engelskan idag. Själv tycker jag att dem som försöker bygga hus som är högst i världen, kan liknas vid dem som byggde Babels torn.Jo, men de försöker ju inte skapa något Germania med byggnaderna som invånarna i Babel försökte att göra. Gud ville att människan skulle spridas över hela jorden och inte bara vara på ett och samma ställe. Men varför låta en vidskeplig ologisk saga styra ens liv, sätta regler och krav.Njut av det som existerar här och nu och lev efter samhällets regler, inte vad en bok sagt <.< Samhällets regler är uppbyggda på vad en bok har sagt. Och jag njuter redan av livet.. Att man tror på Gud och på Bibeln betyder inte att man inte kan njuta av livet, eller hur? :) Jag tar inte kristendomen på lika stort allvar som t.ex. Pastor Phelps som jag knappast tror njuter av livet. Redigerat 11 Februari 2009 av Ubuntu Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Daniz Skrivet 11 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2009 btw, om ni är rika kommer ni inte till himmlen. Men vänta nu... Om en rik person tror på gud.. what. Nej, inget säger att en rik människa inte kommer till himmelen, däremot ska man avstå från rikedom. wat? Matthew 19:24 "Again I tell you, it is easier for a camel to squeeze through the eye of a needle than for a rich person to get into the kingdom of God."" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Trips Skrivet 11 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2009 Ja men då får man väl lära sig det språket? Det är ju engelskan idag. Men eftersom Gud är allsmäktig så borde han ju kunna göra så att alla människor kan det (plus sitt eget språk), och det borde han ju kunna göra genom att bara tänka tanken, vilket inte verkar så jobbigt. Jo, men de försöker ju inte skapa något Germania med byggnaderna som invånarna i Babel försökte att göra. Gud ville att människan skulle spridas över hela jorden och inte bara vara på ett och samma ställe.Germania...? :P Måste faktiskt erkänna att jag missuppfattade det där med Babels torn förut, trodde att Gud gjorde så att människorna pratade olika språk p.g.a att deras torn skulle nå upp till himmelen (dock betyder det inte att jag tror på det). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 11 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2009 Men varför låta en vidskeplig ologisk saga styra ens liv, sätta regler och krav. Njut av det som existerar här och nu och lev efter samhällets regler, inte vad en bok sagt <.< Samhällets regler är uppbyggda på vad en bok har sagt. Och jag njuter redan av livet.. Att man tror på Gud och på Bibeln betyder inte att man inte kan njuta av livet, eller hur? :) Jag tar inte kristendomen på lika stort allvar som t.ex. Pastor Phelps som jag knappast tror njuter av livet. Jag tror mer att samhällets regler är uppbyggda på mänsklig logik... Att man inte kan gå runt och döda varandra är ju självklart. Tror inte att en bok krävs för att man ska kunna klura ut det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 12 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2009 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4397658.ab Pinsamt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Daniz Skrivet 13 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2009 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4397658.ab Pinsamt. "God bless America!" Synd att världens mäktigaste land ska vara så religiöst... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 13 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2009 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4397658.ab Pinsamt. Fruktansvärt pinsamt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst aJwant2bme Skrivet 17 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2009 Seriöst. Jag har inte läst allting, men gud kan verkligen inte finnas. Jag ska starta ett eget politiskt parti som heter G.O.A.S= Gud Orksakar All Skit Jag ber om ursäkt om det är någon som tror på gud här. Men såhär ser jag på det D=< Gud anses ha en maktposition. Många personer strävar efter en sådan maktposition. Om den maktpositionen inte hade funnits, kanske inte strävandet efter just den här maktpositionen inte hade funnits. Och, om det inte hade funnits något strävande efter makt, vad skulle då hänt? Jo, då skulle inte folk som Adolf Hitler brytt sig om makt. Och då skulle de "svåra tiderna" inte funnits, och då skulle såklart allt vara mycket lättare. Dessutom, ord som f*n, j*vlar och så vidare, det kommer från religionen. Det är ord som har anknytning till djävulen, och, om religionen så att säga inte funnits, skulle inga svordomar funnits. Det är hur jag ser på saken. Någon som vill joina mig och starta G.O.A.S? :P ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 18 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2009 Så om Gud inte funnits hade inte människan krigat? Uj, Uj, Uj.. En Gud eller inte, maktbegär kommer alltid finnas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.