Gäst Daniz Skrivet 22 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2009 För det första! Jag är kristen! för det andra! Jag ska inte lägga mej i! Ni får tro hur ni vill! Ha det så bra allihopa!Okej, bra nu vet vi. Om du inte har något att komma med till debatten behöver du inte posta. OnT: Jag har inte sett en enda kristen kommentera något om . Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
gun_man Skrivet 22 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2009 För det första! Jag är kristen! för det andra! Jag ska inte lägga mej i! Ni får tro hur ni vill! Ha det så bra allihopa! Du har redan lagt dig i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Ubuntu Skrivet 25 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2009 För det första! Jag är kristen! för det andra! Jag ska inte lägga mej i! Ni får tro hur ni vill! Ha det så bra allihopa!Okej, bra nu vet vi. Om du inte har något att komma med till debatten behöver du inte posta. OnT: Jag har inte sett en enda kristen kommentera något om . Snarare du som inte behöver posta med tanke på att du bara är ute efter att såga Nacke3000 och kristendomen. Sedan innehåller den där videon så j*vla mycket skit. Bara för att det t.ex. står att X våldtog Y betyder inte det att Bibeln eller Gud uppmanar till det! >_< Och även om den skulle göra det så finns det inget tvång då man styr över sin egna själ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 25 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2009 http://www.evilbible.com/Rape.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Ubuntu Skrivet 25 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2009 (redigerat) http://www.evilbible.com/Rape.htmDet mesta av det där om inte allt står väl i Thora som kristendomen endast grundas på men inte riktigt följer? Redigerat 25 Februari 2009 av Ubuntu Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Daniz Skrivet 25 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2009 För det första! Jag är kristen! för det andra! Jag ska inte lägga mej i! Ni får tro hur ni vill! Ha det så bra allihopa! Okej, bra nu vet vi. Om du inte har något att komma med till debatten behöver du inte posta. OnT: Jag har inte sett en enda kristen kommentera något om . Snarare du som inte behöver posta med tanke på att du bara är ute efter att såga Nacke3000 och kristendomen. Sedan innehåller den där videon så j*vla mycket skit. Bara för att det t.ex. står att X våldtog Y betyder inte det att Bibeln eller Gud uppmanar till det! >_< Och även om den skulle göra det så finns det inget tvång då man styr över sin egna själ. Nu är vi tillbaka till det att du tror dig veta allt jag menar/vill. Du vet ingenting, k? För det andra: Bibeln är guds ord (säger ni kristna). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 25 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2009 (redigerat) http://www.evilbible.com/Rape.htmDet mesta av det där om inte allt står väl i Thora som kristendomen endast grundas på men inte riktigt följer? Står versnummer och kapitel, kan ju kolla upp om du har någon dammig bibel hemma, själv har jag bara en pocket version av nya testamentet, som jag använder som stöd under ett av bordsbenen Redigerat 25 Februari 2009 av fishmaster Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Ubuntu Skrivet 25 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2009 (redigerat) Nu är vi tillbaka till det att du tror dig veta allt jag menar/vill. Du vet ingenting, k? Lek inte dum. Står versnummer och kapitel, kan ju kolla upp om du har någon dammig bibel hemma, själv har jag bara en pocket version av nya testamentet,Jodå, allt står ju i GT därför bör inte kristendomen smutskastas för det. Jesus kom ju ändå för att korrigera felen som GT lärde ut. som jag använder som stöd under ett av bordsbenenTyst med dig, om Dave37 får syn på det där kommer han ju ta efter dig! :_ Redigerat 25 Februari 2009 av Ubuntu Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 26 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2009 (redigerat) Jodå, allt står ju i GT därför bör inte kristendomen smutskastas för det. Jesus kom ju ändå för att korrigera felen som GT lärde ut. "Jesus strongly approves of the law and the prophets. He hasn't the slightest objection to the cruelties of the Old Testament." Matthew 5:17 Redigerat 26 Februari 2009 av fishmaster Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Ubuntu Skrivet 26 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2009 Jodå, allt står ju i GT därför bör inte kristendomen smutskastas för det. Jesus kom ju ändå för att korrigera felen som GT lärde ut. "Jesus strongly approves of the law and the prophets. He hasn't the slightest objection to the cruelties of the Old Testament." Matthew 5:17 5:17: "Tro inte att jag har kommit för att upphäva lagen eller profeterna. Jag har inte kommit för att upphäva utan för att uppfylla." Det är då budorden Jesus pratar om ifall jag förstått det rätt, alltså inte allt i GT. Om allt i GT var helt rätt så skulle ju Jesus inte behövt komma, kristendomen bygger ju på att Jesus är den messias det står om i GT och kom för att förändra judendomen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Daniz Skrivet 26 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2009 som jag använder som stöd under ett av bordsbenenTyst med dig, om Dave37 får syn på det där kommer han ju ta efter dig! :_ Jag slutar leka dum så fort du erkänner att du ärdum. Kanske "Gud" är ett namn, respekterar inte er "Gud" så jag tänker fortsätta att skriva det med liten bokstav. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Ubuntu Skrivet 28 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2009 Kanske "Gud" är ett namn, respekterar inte er "Gud" så jag tänker fortsätta att skriva det med liten bokstav.Gud är ett egennamn och därför skriver man det med stor bokstav, om du inte respekterar att jag tror på Gud och tänker skriva Gud med ett litet g så tänker jag inte fortsätta att debattera med dig då jag inte debatterar med sådana som inte respekterar mig, mina åsikter och min tro medans jag respekterar dem, deras åsikter och deras tro. En annan anledning till att jag inte tänker debattera med dig är för att du inte kan mycket alls, du tar inte reda på fakta eller något utan du gör precis som t.ex. Garkan och hittar på siffror, fakta m.m. Och få nu ingen martyrkänsla, för det är inte för att jag inte kan debattera med dig jag slutar, utan för att jag vägrar av anledningarna nämnda ovan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.