fishmaster Skrivet 28 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2009 Spelar det någon roll om man skriver med stor eller liten bokstav då. Man lär då vara rätt så svag om man tar illa upp för det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Ubuntu Skrivet 28 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2009 Spelar det någon roll om man skriver med stor eller liten bokstav då. Man lär då vara rätt så svag om man tar illa upp för det.. Saken är den att om han inte respekterar mig och min tro medans jag respekterar honom och sin tro så tänker jag inte debattera med honom. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jote Skrivet 28 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2009 Spelar det någon roll om man skriver med stor eller liten bokstav då. Man lär då vara rätt så svag om man tar illa upp för det.. Att han skriver med stor eller liten bokstav kvittar men han skrev själv "respekterar inte er Gud". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Daniz Skrivet 28 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2009 (redigerat) Kanske "Gud" är ett namn, respekterar inte er "Gud" så jag tänker fortsätta att skriva det med liten bokstav.Gud är ett egennamn och därför skriver man det med stor bokstav, om du inte respekterar att jag tror på Gud och tänker skriva Gud med ett litet g så tänker jag inte fortsätta att debattera med dig då jag inte debatterar med sådana som inte respekterar mig, mina åsikter och min tro medans jag respekterar dem, deras åsikter och deras tro. En annan anledning till att jag inte tänker debattera med dig är för att du inte kan mycket alls, du tar inte reda på fakta eller något utan du gör precis som t.ex. Garkan och hittar på siffror, fakta m.m. Och få nu ingen martyrkänsla, för det är inte för att jag inte kan debattera med dig jag slutar, utan för att jag vägrar av anledningarna nämnda ovan. Var exakt har jag skrivit att jag inte respekterar din tro? Jag respekterar inte er gud. Btw du måste skriva daniZ eftersom det är min tro. Jag tar väldigt illa upp om du inte gör det. Oh btw, varför bryr du dig om fakta? Det är vetenskapligt bevisat att man inte kan gå på vatten etc, så kom nu inte och gnäll över påhittad fakta. Så j*vla ironiskt. Redigerat 28 Februari 2009 av Daniz Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Ubuntu Skrivet 1 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2009 Oh btw, varför bryr du dig om fakta? Det är vetenskapligt bevisat att man inte kan gå på vatten etc, så kom nu inte och gnäll över påhittad fakta. Så j*vla ironiskt.:_ Nej en människa som du kan inte gå på vatten utan hjälp men har man övernaturliga krafter så kan man mycket väl göra det. Tänk lite för i h*lvete. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 1 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2009 (redigerat) Oh btw, varför bryr du dig om fakta? Det är vetenskapligt bevisat att man inte kan gå på vatten etc, så kom nu inte och gnäll över påhittad fakta. Så j*vla ironiskt.:_ Nej en människa som du kan inte gå på vatten utan hjälp men har man övernaturliga krafter så kan man mycket väl göra det. Tänk lite för i h*lvete. Och sen kan man tänka på hur verklighetsbaserat en sådan händelse är. Rent sorgligt att vissa ens kan tänka tanken på att något sådant ens har hänt, men vad spelar det för roll idag, alla religioner är likadana. "Vi har rätt och ni har fel.". Men visst, om folk vill tro att livet går ut på att vinna i lottningen om vilken religion man kommer få indoktrinerad när man är ung, så får de väl göra det. Religion har ingen plats i ett modernt civiliserat samhälle. Såg även en intressant dokumentär om folkmordet på armenier p.g.a deras kristna tro (följd av att en kung, runt år 300?, tvingade folket till kristen tro såklart), hände runt 1915, men vad annat kan man vänta sig när Armenien ligger mitt i mellanöstern... Runt en miljon människor blev dödade. Hände tydligen samma sak med dom som för judarna, båda folken blev inslängda i trånga tågvagnar. Båda hade ju religiösa grunder ""Hence today I believe that I am acting in accordance with the will of the Almighty Creator: by defending myself against the Jew, I am fighting for the work of the Lord."" - Adolf Hitler, Mein Kampf, och nej era nötter, jag äger inte boken. Redigerat 1 Mars 2009 av fishmaster Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Daniz Skrivet 1 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2009 Oh btw, varför bryr du dig om fakta? Det är vetenskapligt bevisat att man inte kan gå på vatten etc, så kom nu inte och gnäll över påhittad fakta. Så j*vla ironiskt.:_ Nej en människa som du kan inte gå på vatten utan hjälp men har man övernaturliga krafter så kan man mycket väl göra det. Tänk lite för i h*lvete. f*n vad man blir irriterad på dig. Du rationaliserar för gud om och om igen. Kan du, snälla, ge mig ett enda argument varför en enda person som det inte finns bevis för att nånsin har existerat för över 2000 år sen ha haf "övernaturliga krafter"? Människan hittar på religioner för att de inte vill att livet ska ta slut, för att man är rädd för att det inte ska finnas någonting efter att man dött. Try to understand. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 1 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2009 Daniz är den som kommer med rationella påståenden för närvarande, inget kan bevisa Guds existens eller jesus mirakler, därför ska man inte ens anta att de är sanna. Många säger "men man kan inte bevisa att de inte finns heller, hah!" vilket är så löjligt något argument kan bli, om man inte kan ge en vettig verklighetsbaserad reson varför det man säger är sant ska det avfärdas som strunt. Samma sak gäller inom vetenskapen, och därför är den faktiskt utvecklande och inte rädd för förändring. Människan hittar på religioner för att de inte vill att livet ska ta slut, för att man är rädd för att det inte ska finnas någonting efter att man dött. Är en bra rationalisering och logisk, de flesta religioner som har ett par tusen år bakom sig (kristendomen, judendomen, och till viss del islam) är uppkomna ur inget annat än auktoritetens maktbegär och de allmänna människornas totala brist på tänkande. Som om någon skulle kunna ifrågasätta någon dräktbeklädd skäggubbe som påstår sig ha talat med en övernaturlig varelse? Nej, de visste knappast hur världen funkade, eller varför de fanns. Anledningen till att dessa predikare faktiskt fick följare? För att de lovade förbättring, majoriteten arbetade i grymma förhållanden i världens varmaste områden, hur roligt tror ni det var? Folk VILLE tro på att de kommer till ett "paradis" efter de dött, vem skulle inte vilja det? Därefter har religionerna hängt kvar tack vare människors otroliga envishet att hänga sig kvar på det de tror är sant, att auktoritetspersoner påtvingat religioner genom att kalla något "statsreligion", med förföljelse och tortyr som följd för de som inte följde religionen i fråga. Det är direkt skräckinjagande hur något så befängt som en ologisk religiös tro har lyckats skapa så mycket elände, misär och död genom historien! Varför tror ni jag är emot islam? kristendomen? De lär ut gamla värdelösa dogmer, försöker påverka samhället (många av amerikas stater har ingen naturvetenskap i skolorna, och lär istället ur löjlig kreationism, följd? 90% av USAs befolkning ser sig som kristna och icketroende blir utfrysta) och förstör liv. Jag har läst flera gånger om hur personers relationer totalt krossats av att den enade visade sig vara ateist, för att citera en av dessa berättelser ur boken The God Delusion av Richard Dawkins (läs den.) "Jag växte upp i en kristen familj, och fast jag aldrig riktigt kunde ta mig till religionens id'e var det först nyligen som jag samlade mod att berätta det för någon. Denna någon var min flickvän som blev... förfärad. Jag inser att det kan vara chockerande att få höra att en närstående är ateist, men nu är det som om hon tycker jag är en helt annan människa än tidigare. Hon kan inte lita på mig, säger hon, för min moral kommer inte från Gud. Jag vet inte om vi kommer igenom det här tillsammans." Läste även om ett judiskt barn som blev bortfört från sina judiska föräldrar av katolska präster som sa att de handlade med bästa välmening för barnet. Föräldrarna var minst lika idiotiska, de vägrade "konvertera" till katolicism för att få tillbaka sin son. Religiös tro. Livsfarlig när den blir något mer än bara en privat liten tanke. Tillbaka till varför jag misstycker om islam, man hör hela tiden propaganda om hur det är lyckans och kärlekens religion? Det spelar absolut ingen roll vad det grundliga meddelandet var, islam är ett gift i ett civiliserat samhälle för det påverkar beslutstagarna. Islam används för att skapa konflikter och hat, varesig det är dess meddelande eller inte, och jag vill inte ha den i Sverige. Så vad ska man säga, religion är farligt, korkat, hämmar utveckling och utbildning och skapar grupper, konflikter och tvång. Värdelös indoktrinerande dogma som borde ha utrotats samtidigt som vetenskapen kom hit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Daniz Skrivet 1 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2009 Daniz är den som kommer med rationella påståenden för närvarande, inget kan bevisa Guds existens eller jesus mirakler, därför ska man inte ens anta att de är sanna. Många säger "men man kan inte bevisa att de inte finns heller, hah!" vilket är så löjligt något argument kan bli, om man inte kan ge en vettig verklighetsbaserad reson varför det man säger är sant ska det avfärdas som strunt. Samma sak gäller inom vetenskapen, och därför är den faktiskt utvecklande och inte rädd för förändring. Människan hittar på religioner för att de inte vill att livet ska ta slut, för att man är rädd för att det inte ska finnas någonting efter att man dött. Är en bra rationalisering och logisk, de flesta religioner som har ett par tusen år bakom sig (kristendomen, judendomen, och till viss del islam) är uppkomna ur inget annat än auktoritetens maktbegär och de allmänna människornas totala brist på tänkande. Som om någon skulle kunna ifrågasätta någon dräktbeklädd skäggubbe som påstår sig ha talat med en övernaturlig varelse? Nej, de visste knappast hur världen funkade, eller varför de fanns. Anledningen till att dessa predikare faktiskt fick följare? För att de lovade förbättring, majoriteten arbetade i grymma förhållanden i världens varmaste områden, hur roligt tror ni det var? Folk VILLE tro på att de kommer till ett "paradis" efter de dött, vem skulle inte vilja det? Därefter har religionerna hängt kvar tack vare människors otroliga envishet att hänga sig kvar på det de tror är sant, att auktoritetspersoner påtvingat religioner genom att kalla något "statsreligion", med förföljelse och tortyr som följd för de som inte följde religionen i fråga. Det är direkt skräckinjagande hur något så befängt som en ologisk religiös tro har lyckats skapa så mycket elände, misär och död genom historien! Varför tror ni jag är emot islam? kristendomen? De lär ut gamla värdelösa dogmer, försöker påverka samhället (många av amerikas stater har ingen naturvetenskap i skolorna, och lär istället ur löjlig kreationism, följd? 90% av USAs befolkning ser sig som kristna och icketroende blir utfrysta) och förstör liv. Jag har läst flera gånger om hur personers relationer totalt krossats av att den enade visade sig vara ateist, för att citera en av dessa berättelser ur boken The God Delusion av Richard Dawkins (läs den.) "Jag växte upp i en kristen familj, och fast jag aldrig riktigt kunde ta mig till religionens id'e var det först nyligen som jag samlade mod att berätta det för någon. Denna någon var min flickvän som blev... förfärad. Jag inser att det kan vara chockerande att få höra att en närstående är ateist, men nu är det som om hon tycker jag är en helt annan människa än tidigare. Hon kan inte lita på mig, säger hon, för min moral kommer inte från Gud. Jag vet inte om vi kommer igenom det här tillsammans." Läste även om ett judiskt barn som blev bortfört från sina judiska föräldrar av katolska präster som sa att de handlade med bästa välmening för barnet. Föräldrarna var minst lika idiotiska, de vägrade "konvertera" till katolicism för att få tillbaka sin son. Religiös tro. Livsfarlig när den blir något mer än bara en privat liten tanke. Tillbaka till varför jag misstycker om islam, man hör hela tiden propaganda om hur det är lyckans och kärlekens religion? Det spelar absolut ingen roll vad det grundliga meddelandet var, islam är ett gift i ett civiliserat samhälle för det påverkar beslutstagarna. Islam används för att skapa konflikter och hat, varesig det är dess meddelande eller inte, och jag vill inte ha den i Sverige. Så vad ska man säga, religion är farligt, korkat, hämmar utveckling och utbildning och skapar grupper, konflikter och tvång. Värdelös indoktrinerande dogma som borde ha utrotats samtidigt som vetenskapen kom hit. Whoa. Be Ubuntu läsa det där :o Är inte riktigt lika insatt som du, jag tycker bara att religion är otroligt dumt eftersom det inte finns vetenskapliga bevis och för att det skapar konflikter etc ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Ubuntu Skrivet 1 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2009 (redigerat) Whoa. Be Ubuntu läsa det där :o Är inte riktigt lika insatt som du, jag tycker bara att religion är otroligt dumt eftersom det inte finns vetenskapliga bevis och för att det skapar konflikter etc ^^ Det du inte förstår är att jag inte ser till religionens regler och Guds auktoritet utan till religionens budskap. Läs några sidor bakåt i tråden så kommer du att förstå det. Och sedan tycker jag att det är så dumt att säga "religion skapar konflikter" ja visst är det så, men vad f*n skapar inte konflikter? ALLT kan skapa konflikter. Och det där med "Oh btw, varför bryr du dig om fakta? Det är vetenskapligt bevisat att man inte kan gå på vatten etc, så kom nu inte och gnäll över påhittad fakta. Så j*vla ironiskt." När har jag påstått att Jesus kunde gå på vatten? Jag ser till hans budskap och inte till hans trolleri. EDIT: Kom på att det kanske var den förra religionstråden du behövde läsa för det, skit samma nu vet du det iallafall. Hände tydligen samma sak med dom som för judarna, båda folken blev inslängda i trånga tågvagnar.Båda hade ju religiösa grunder Vart vill du komma med det? Knappast bara p.g.a människor som missbrukar religion som sådant händer, kolla bara på Sovjet där de slängde in folk i Gulag i kommunismens namn genom att missbruka den. Redigerat 1 Mars 2009 av Ubuntu Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 2 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2009 Vart vill du komma med det? Ännu en prick på listan över humanitära katastrofer tack vare en stark tro. Knappast bara p.g.a människor som missbrukar religion som sådant händer, kolla bara på Sovjet där de slängde in folk i Gulag i kommunismens namn genom att missbruka den. Varför försöker du försvara religionen genom att påpeka att liknande saker hänt med andra grunder? Är ju ungefär som i invandringsdebatten där vissa försöker försvara den höga brottsligheten bland invandrare med att svenskar också begår brott! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Ubuntu Skrivet 3 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2009 och många får för sig att de utför handlingar för Gud. Shirely Phepls är ju ett perfekt exempel där. Ännu en prick på listan över humanitära katastrofer tack vare en stark tro.Det är mycket mer än endast religion som är med i spelet, visst har man en del av det att skylla på religion men man ska inte skylla ALLT som hände på religion. Varför försöker du försvara religionen genom att påpeka att liknande saker hänt med andra grunder?Är ju ungefär som i invandringsdebatten där vissa försöker försvara den höga brottsligheten bland invandrare med att svenskar också begår brott! Eftersom att du liksom andra verkar skylla allt dåligt som har hänt på religion, och att det är endast religion och inget annat som har orsakat det och det. Och likadant skyller ju faktiskt några allt dåligt i vårat samhälle på alla invandrare. Alla som tillhör X ska inte smutskastas för att några i X gör dåliga saker. Det är dit jag vill komma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.