Hoppa till innehåll

Invandring.


fishmaster

Rekommendera inlägg

Svenskar å andra sidan är födda här, de är landets problem.

Invandrarfödda hör också hemma här, så att säga. De är inte bokförda i landet deras föräldrar *host* flydde * host* ifrån.

 

Men hur resonerar du när du säger att svenskar också ska 'skickas ut'?

Antagligen inget annat än ett fånigt försök att säga att det ska vara helt likadant, vilket per definition inte funkar när vi båda vet att om någon invandrare utvisas så är det dit de kom ifrån.

 

 

'Svenskar' och invandare är båda svenskar. Oavsett var vi kommer ifrån tillhör vi Sverige. Man föds inte till en bra person, man blir en bra person. Att säga att någon har mer rätt att leva någonstans bara för att man föddes där är otroligt orättvist och fel. Brottslingar är brottslingar oavsett vart man kommer ifrån. Att förändra invandringen bara för att de flesta brott begås av invandrare är en mycket bekväm lösning. En enkel lösning fungerar ofta inte på ett svårt problem.

 

Tänk dig själv i någon annans sits, du är från ett annat land, du är fredlig och vill alla väl. I ditt hemland är det krig m.m. så du mer eller mindre tvingas flytta om du inte vill bo i misär. Du har hört att Sverige är ett bra land som hjälper andra och tar emot folk. Du kommer hit och hoppas få bo och jobba här. Du har inget kriminellt förflutet och har inga planer att vara olaglig. Du väntar på besked och får veta att du tvingas hem, Sverige vill inte ta risken att släppa in dig och din familj, det finns ju så många bråkiga invandrare. Hur kul skulle det vara? Hur orättvist är inte det? Tänk bara hur många som skulle drabbas och tvingas tillbaka till en nästan säker död för att Sverige inte vågar ta in folk.

 

Låt oss anta att vi är minoritet om 47 år. Det låter som världens undergång, du verkar se invandrare som monster som vill ta över Sverige. Det är inte säkert att det skulle bli sämre ens. Till exempel, vad skulle du välja, släppa in 1 miljon invandrare (från blandade länder med blandad bakgrund) eller låta dem dö i krig/svält/sjukdomar? Okej, du släpper in dem då antar jag. Men om de inte var döende, om de levde i dåliga förhållanden men klarade sig vid livet. Skulle du då släppa in dem?

 

Kolla på dem som har det bra i Sverige, stor lägenhet/villa med utbildning och ingen risk för svält/krig. Vi har jobb oftast och våra "största problem" är hyror och vandalisering av soptunnor. Hur många % av jordens befolkning tror du har det som oss? Oj, oj, inte är det dubbelsiffrigt ens. Varför har vi det bra? Jo, för att vi föddes här. Förtjänar vi det? Nej, vi föddes bara till det. Om du kunde, skulle du inte jämna ut alla världens invåndare till samma nivå, att alla hade samma förutsättningar och levnadsstandard? Det är riktig rättvisa enligt mig.

 

Vi har det bättre än de flesta men vi uppskattar det inte. Vi har blivit så insnöade i lyxen så vi inte kan se riktiga bekymmer i världen. Men nej, ALLA invandrare är inte flyktingar och döende men några är och resten har kommit hit av en anledning. De vill ha det bättre. Förtjänar dem inte det vi har? Jag börjar upprepa mig för mycket men jag kommer inte på mer att skriva, sent jag är trött men dina argument fishmaster leder bara till att få 'svenskar' att framstå som bättre än invandrare.

 

Du pratar om humant. Sverige är väldigt humant, vi accepterar väldigt mycket och vi står för välfärd och mångfald. Dessa saker är vår stolthet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 787
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Skrivet (redigerat)

'Svenskar' och invandare är båda svenskar. Oavsett var vi kommer ifrån tillhör vi Sverige. Man föds inte till en bra person, man blir en bra person. Att säga att någon har mer rätt att leva någonstans bara för att man föddes där är otroligt orättvist och fel. Brottslingar är brottslingar oavsett vart man kommer ifrån. Att förändra invandringen bara för att de flesta brott begås av invandrare är en mycket bekväm lösning. En enkel lösning fungerar ofta inte på ett svårt problem.

 

Närmast man kommer till 'svensk' om man har 'etniskt utländska' föräldrar är svensk medborgare.

Landet avgör inte vilket etnicitet man har, vet du.

Du verkar inte greppa problemet, eller hur?

Vi tar in för många. Vi tar in för många.

Vi tar in för många. Vi tar in för många.

VI KAN INTE HANTERA DOM SOM DET SER UT NU.

 

Tänk dig själv i någon annans sits, du är från ett annat land, du är fredlig och vill alla väl. I ditt hemland är det krig m.m. så du mer eller mindre tvingas flytta om du inte vill bo i misär. Du har hört att Sverige är ett bra land som hjälper andra och tar emot folk. Du kommer hit och hoppas få bo och jobba här. Du har inget kriminellt förflutet och har inga planer att vara olaglig. Du väntar på besked och får veta att du tvingas hem, Sverige vill inte ta risken att släppa in dig och din familj, det finns ju så många bråkiga invandrare. Hur kul skulle det vara? Hur orättvist är inte det? Tänk bara hur många som skulle drabbas och tvingas tillbaka till en nästan säker död för att Sverige inte vågar ta in folk.

 

När senast skickade migrationsverket hem en familj just för att de var invandrare, med motivet att eftersom de var invandrare skulle de kanske ställa till problem?

Sen tar du upp det där med säker död igen, jag är säker på att inget av de andra länderna i EU finns där numera, eller.

Nej nej, det finns bara dessa;

De farliga områdena i Afrika och Mellanöstern

och

Sverige

 

En nekad plats i Sverige betyder en säker död. Helt klart. Inget att säga emot.

Och när procenten egentliga flyktingar sägs ligga på under 5%, så är problemet ännu mindre, eller hur.

 

Låt oss anta att vi är minoritet om 47 år. Det låter som världens undergång, du verkar se invandrare som monster som vill ta över Sverige. Det är inte säkert att det skulle bli sämre ens. Till exempel, vad skulle du välja, släppa in 1 miljon invandrare (från blandade länder med blandad bakgrund) eller låta dem dö i krig/svält/sjukdomar? Okej, du släpper in dem då antar jag. Men om de inte var döende, om de levde i dåliga förhållanden men klarade sig vid livet. Skulle du då släppa in dem?

 

Du kanske missade faktumen jag visade? Eller valde du att förtränga dom kanske?

"Inte säkert ens", haha nej. Men som det ser ut nu så fruktar jag en utländsk majoritet mer än något annat.

För du vet, jag ser numren. Jag ser vilka som är skyldiga till en så stor mängd av brotten trots att de utgör en låg procent av befolkningen.

Men låt mig gissa, du tror att alla problem med invandringen kommer att lösas, med ... vad brukar man få höra... mer bidrag (högre skatt, fast vi har ju redan världens högsta), mer positiv särbehandling, företräde på arbetsmarknaden, inga utvisningar, fri anhörighetsinvandring?

 

Jag blir så j*vla trött på dina exempel om hur folk dör, så förbannat tröttsamt.

Och nej, jag hade inte släppt in hela miljonen till Sverige.

De ska delas upp och bosätta sig i flertalet av Europas länder.

Då kanske inte ett land går under i processen.

 

Kolla på dem som har det bra i Sverige, stor lägenhet/villa med utbildning och ingen risk för svält/krig. Vi har jobb oftast och våra "största problem" är hyror och vandalisering av soptunnor. Hur många % av jordens befolkning tror du har det som oss? Oj, oj, inte är det dubbelsiffrigt ens. Varför har vi det bra? Jo, för att vi föddes här. Förtjänar vi det? Nej, vi föddes bara till det. Om du kunde, skulle du inte jämna ut alla världens invåndare till samma nivå, att alla hade samma förutsättningar och levnadsstandard? Det är riktig rättvisa enligt mig.

 

Nepp, jag skulle inte jämna ut allas standard.

Med tanke på överbefolkningen och brister på resurser skulle det inte räcka till 6 miljarder människor ändå. Lite bättre hade det blivit för de fattiga (kanske tillochmed lite sjukvård!) medans de i Amerika, Europa, östra Asien skulle i princip förlora allt.

 

Vi har det bättre än de flesta men vi uppskattar det inte. Vi har blivit så insnöade i lyxen så vi inte kan se riktiga bekymmer i världen. Men nej, ALLA invandrare är inte flyktingar och döende men några är och resten har kommit hit av en anledning. De vill ha det bättre. Förtjänar dem inte det vi har? Jag börjar upprepa mig för mycket men jag kommer inte på mer att skriva, sent jag är trött men dina argument fishmaster leder bara till att få 'svenskar' att framstå som bättre än invandrare.

 

Så Sverige finns till för att ta hand om alla som vill ha det bättre.

Du måste verkligen tro att vi har oändligt med resurser? En femtedel av landets årskassa går till att göda en invandringspolitik som skapar en enorm våg av brottslighet, högre arbetslöshet, mer rasism, gängbråk, knivhot, personrån, misshandel, utanförskap.

Allt för att vi ska sitta hemma i soffan och känna oss goa med att vi har varit så humana för allt o alla, medans byggnaderna utanför antagligen brinner (Rosengård igen)

 

Du pratar om humant. Sverige är väldigt humant, vi accepterar väldigt mycket och vi står för välfärd och mångfald. Dessa saker är vår stolthet.

Våran välfärd sjunker och mångfald är ett skämt.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fishmaster, jag vill bara fråga något.

 

Kan du mycket snabbt sammanfatta det du vill få fram med statistiken och att invandrare i genomsnitt är mer kriminella? Jag antar att du vill säga mer än bara att invandrare är mer brottsliga. Hur tycker du att det ska lösas och vilken skillnad tycker du att det ska göra att vi invandrare "bränner byggnader"?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

XADE sluta vara så äckligt politiskt korrekt och väx upp.

 

 

 

 

SVENSKAR är en ETNISKT FOLKGRUPP, som den svennebanan jag gick jag till och med in på wikipedia för 1 gångs skull.

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Svenskar

 

 

Rasism är hyckleri då det bara funkar när vita säger/gör något.....när man säger att andra är överrepresenterade inom det och det så behöver man lägga fram (som fishmaster) ungefär 10.000 miljoner länkar, för att sedan inte bli besvarad utan få massa individer som hänger upp sig på hur han skriver och att han formulerar dåligt ("rasistiskt").

Men ifall det är något som är emot vita så är det bara fritt fram att säga det utan någon källa.

 

Varför uppmärksammar media någon idiot som tagit hand om sin systers 5 ungar (vem vet hur länge) som sedan får avslag och då skriver dom snyft historier om hur de ska ge han asyl ändå istället för att skriva om förföljensen och folkmordet av vita i Syd-Afrika?

Läste någonstans att det är vanligare att en kvinna under 30 har blivit våldtagen i SA än att dom inte har det (kanske inte stämmer men det våldtas 24/7 där i alla fall).

Vita får inte samma rättigheter där heller, vissa abonnemang/rabbater och jobb får inte vita ha...det framgår ganska tydligt i tidningar och enkäter även fast det var de VITA boerna som byggde hela sydafrika innan det fanns några negroider där.

 

 

Saker som inte framgår om t.e.x "slavarna" i USA är att 1.4% av den vita befolkningen hade slavar medans hela 28% av den svarta befolkningen hade "sina egna" som slavar.....

Detta enligt boken/rapporten "White Guilt" som jag kan skicka ifall någon vill ha den.

(FAST den heter ju WHITE guilt då måste det vara någon rasistisk folkmords bok där man uppmanar folk att ha husnegrer och våldta småbarn)

Redigerat av Stahlhelm
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fishmaster, jag vill bara fråga något.

 

Kan du mycket snabbt sammanfatta det du vill få fram med statistiken och att invandrare i genomsnitt är mer kriminella? Jag antar att du vill säga mer än bara att invandrare är mer brottsliga. Hur tycker du att det ska lösas och vilken skillnad tycker du att det ska göra att vi invandrare "bränner byggnader"?

Jag vill få fram det faktum att Sverige, med den fåniga politik vi för nu, inte kan hantera 100,000+ invandrare per år.

Om ingenting förändras behövs en minskning av invandrare tills vi fått till något hållbart. Det finns fler länder i Europa och jag ser det som idioti att påstå att alla som blir avvisade i det här landet helt enkelt dör.

 

Jag vill få fram att faktum döljs för befolkningen för att fortsätta med denna mångkultur, för att verkligheten skulle öka negativiteten.

Hur många tror ni vet om det där om våldtäkt

0.9 / 10,000 svenska våldtäktsmän,

4.6 / 10,000 utländska våldtäktsmän?

 

Hur många vet om att ca 4000-4500 av deras lön går till att fortsätta med något som leder landet i fördärv?

Hur många vet om att 90%+ av personrån riktas mot svenskar och förövarna lika ofta är just utlänningar?

 

Väldigt få, och de som försöker säga något om det är alla rasister som inte har någon plats i debatten.

 

Att de är mer kriminella här i just det här landet behöver inte antyda att jag tycker att hela folkgruppen är 'värre', utan att politikerna är helt inkompetenta på att ställa krav.

USA är ett exempel vi faktiskt kan inspireras av. Där blir man varken negativt eller positivt särbehandlad för att integreras. Där får inte mörka/svarta högre bidrag tack vare deras etnicitet.

Där uppmärksammas faktiskt rasism mot vita personer, till skillnad mot här.

Alla får samma förutsättningar.

 

Här har vi knappt krav på språket, SFI, Svenska För Invandrare, ställer inga som helst krav på när man ska vara klar. Och ännu roligare, man får ytterliggare bidrag av att vara med i programmet, men man kan fritt säga att man inte är 'redo' för proven, och så får man pengar i X månader till.

Grov utnyttjning av systemets brister.

 

Kalla mig inhuman om ni vill, men jag tycker att en invandrare som kommit hit och fått chansen att starta ett nytt liv inte har en plats här om de helt enkelt inte kan bete sig, om de utför brott.

Är man född här är man landets problem om man inte sköter sig.

Om man är här som invandrare har man sina chanser att sköta sig, eller så åker man ut.

Försöker man inte ens lära sig språket för att kunna kommunicera och arbeta har man ingen plats här.

Det skulle jag anse om mig själv också om jag flyttade utomlands, så kom inte med något skit om "rasism".

 

Jag säger inte att skötsamma invandrare ska ut, eller att de har mindre rätt att vara här än svenskar.

Men om de inte sköter sig har de, som sagt, ingen plats här.

 

Sverige finns inte till för att ta hand om precis allihopa.

Sverige ska ta ansvar i flyktingfrågan, men inte som nu.

 

Att tro att dagens invandring är bra är inget annat än blind naivitet, född ur den oändliga strömmen av lovord om hur invandringen är skitbra för allt och alla, som det faktiskt ser ut är det inget annat än lögn.

Att hjälpa folk är något att vara stolt över, men inte när man inte ens får veta effekterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mm, jag har inte kommit med någon skit om rasism.

 

Jag håller med, men som jag har sagt ett antal gånger så tror att en bättre lösning är att man inte direkt ska minska invandringen utan att man ska skicka ut alla j*vlar som håller på. Jag har själv bott i Rosengård i elva år och det lär en. Det finns en hel massa idioter som inte jobbar eller ens läser språket. De har bott här i mer än tio år men kan inte prata mer än det som är mest grundläggande. MEN, det finns, även i Rosengård, de som kanske inte har flytt från sitt land och kanske inte är dödshotade i Sverige, de som helt enkelt har kommit till Sverige förr ett lite bättre liv, MEN DE SKÖTER SIG. De jobbar, de föraktar inte svenskar och de kanske inte pratar felfri svenska, men de kan göra sig mer än förstådda och kan delta i disskusioner. Jag tycker att vi ska ta vara på dessa och ha en mycket lägre tolerans mot de andra. Det kommer minska fördomar och den rasism kanske finns.

 

Jag säger något nu som kanske låter omännskligt men jag bryr mig inte om en jävel kommer dö om han skickas tillbaka om han inte sköter sig i här. Jag skickar hellre hem än kriminell person till ett land med krig än en person som bara vill ha ett bättre liv och som jobbar till ett relativt fredligt land.

 

Kort sagt, gör invandringen till en bra sak.

Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om vi inte drar ner på invandrar intaget inom 15 år flyttar jag till Tyskland, Italien eller Norge. Nej inte Norge, för Sverige kommer säkert förklara krig mot dom när 80 procent av Sverige är arabiskt.

Jag kan inte hitta en lösning, men som det ser ut nu kommer jag inte på något bättre än att sänka intaget av invandrare till 1% av vad vi har nu, dvs ungefär ett kå per år. Det är lite, men snart kommer dom inte hit längre, för dom vet att dom inte får plats i den lilla delen som får Svensk medborgar status.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om vi inte drar ner på invandrar intaget inom 15 år flyttar jag till Tyskland, Italien eller Norge. Nej inte Norge, för Sverige kommer säkert förklara krig mot dom när 80 procent av Sverige är arabiskt.

Jag kan inte hitta en lösning, men som det ser ut nu kommer jag inte på något bättre än att sänka intaget av invandrare till 1% av vad vi har nu, dvs ungefär ett kå per år. Det är lite, men snart kommer dom inte hit längre, för dom vet att dom inte får plats i den lilla delen som får Svensk medborgar status.

Även om jag inte håller med dig helt så kan jag förstå hur du tänker.

 

Man vill ju ha kvar Sverige och allt. Men jag tycker att det är överdrivet att sänka invandringen så mycket. Kanske en aning (eller mer), men inte så mycket att Sverige blir ett land för bara svenskar. Jag vet att det är så många tänker. Men inte jag, jag tycker att man ska ha invandrare, det är helt enkelt nyttigt att kunna prata med och leva med folk från olika kulturer som har upplevt annat och så. Jag är t.ex. inte född i Sverige. Men jag tycker ändå att det är kul att ha möjligheten att prata med folk från andra kulturer, däribland svenskar och andra.

Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SVENSKAR är en ETNISKT FOLKGRUPP, som den svennebanan jag gick jag till och med in på wikipedia för 1 gångs skull.

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Svenskar

 

Jag hoppas du läste lite längre än de fyra första orden.

 

"Svenskar är en etnisk folkgrupp som generellt karaktäriseras av svenska som modersmål, en gemensam kultur och – åtminstone historiskt – protestantism.[källa behövs]"

 

Källa behövs. Personen som skrev det har alltså inget som styrker vad han skriver.

 

 

 

Varför uppmärksammar media någon idiot som tagit hand om sin systers 5 ungar (vem vet hur länge) som sedan får avslag och då skriver dom snyft historier om hur de ska ge han asyl ändå istället för att skriva om förföljensen och folkmordet av vita i Syd-Afrika?

 

Därför att icke-vita förföljs mycket mer?

 

Vita får inte samma rättigheter där heller, vissa abonnemang/rabbater och jobb får inte vita ha...det framgår ganska tydligt i tidningar och enkäter även fast det var de VITA boerna som byggde hela sydafrika innan det fanns några negroider där.
Eh va? Holländarna kom dit på 1650-talet och tog landet (dvs kolonialiserade det) från ursprungsbefolkningen. "Hej hej nu kommer vi. Flytta på er."

 

F.ö så var portugiserna de första europeerna i sydafrika.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Jag hoppas du läste lite längre än de fyra första orden.

 

"Svenskar är en etnisk folkgrupp som generellt karaktäriseras av svenska som modersmål, en gemensam kultur och – åtminstone historiskt – protestantism.[källa behövs]"

 

Källa behövs. Personen som skrev det har alltså inget som styrker vad han skriver.

 

Så du säger att det är falskt alltså? För att det inte fanns någon bok/sida som sagt exakt samma sak?

 

"generellt karaktäriseras av svenska som modersmål" Kan ju KNAPPAST stämma.

"en gemensam kultur" ojoj.

"åtminstone historiskt" oohooo

"protestantism" japp.

 

Skulle dock hellre föredra att svenskar skulle höra till en västerländsk folkgrupp, vilket kanske är fallet.

 

Därför att icke-vita förföljs mycket mer?

 

Vore intressant annars, då vita utgör endast ca 10% av världens befolkning, tydligen.

 

Jag säger något nu som kanske låter omännskligt men jag bryr mig inte om en jävel kommer dö om han skickas tillbaka om han inte sköter sig i här. Jag skickar hellre hem än kriminell person till ett land med krig än en person som bara vill ha ett bättre liv och som jobbar till ett relativt fredligt land.

Har lite svårt att säga att jag inte bryr mig om att de dör, men jag har inte mycket sympati om en invandrare skickas ut ur landet och hamnar i ett land med "sämre" välfärd (hint, lägre bidrag) när de visat att de inte ens försöker.

Man bör ju helst inte skicka dom till ett riktigt konflikthärjat område, så.

 

Kort sagt, gör invandringen till en bra sak.
När/om en lägre tolerans skulle införas, tillsammans med att ta vara på dom som faktiskt försöker och inte utnyttjar systemen skulle invandringen bli en bra sak,

men att kritisera invandringspolitiken på något sätt är helt oacceptabelt för en politiker, för, som jag nämnt ett antal gånger, de har fått invandringskritisk att bli synonymt med rasist.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"

 

Källa behövs. Personen som skrev det har alltså inget som styrker vad han skriver.

 

Så du säger att det är falskt alltså? För att det inte fanns någon bok/sida som sagt exakt samma sak?

 

Nej, det har jag inte sagt. Sluta läs vad du vill att det skall stå och läs vad det står.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...