Hoppa till innehåll

Invandring.

fishmaster

Rekommendera inlägg

Det är ju rätt så uppenbart, jag känner att det är detta som har skapat denna överanvänding av ordet rasist.

De stora partierna tar inte upp problemet med invandringen. Folk (mestadels invandrare) är vana vid att "ledarna" inte talar om dessa problem. Ett annat parti säger att invandringen är ett problem till en viss utsträckning. Eftersom detta är den "värsta" invandrarsynen så ses dessa som rasister. En sak jag däremot vill tilllägga är att jag är väldigt osäker på sambandet mellan vad ett parti säger och vad ett parti gör. Som jag ser det så är t.ex. en av SDs större frågor frågan om invandrare. Även om de såklart inte säger att de är direkt emot invandare så tror jag att det finns många medlemmar som är det. Det är därför jag tvivlar på dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 787
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Insåg idag på skolan att jag blev riktigt jävla förbannad när en invandrare satt på sniskan med sin stol i matsalen så man fan itne kunde komma in och sätta sitt vita arsle på en stol, var sekunden ifrån att skrika "jag vetta fan hur man gör i ditt land, men här i Sverige så flyttar vi på oss när någon vill in", satt med slöja och allt, kunde fan inte mer än att tycka synd om fanskapet men äh, blev rå förbannad :P

Så du anser att hon gjorde detta för att hon var invandrare? och dessutom att det är relevant att hon bar sjal? Självklart vart det fel vad hon gjorde, man kan också bli förbannad. Däremot att blanda in personens hemland och religion...

var sekunderna ifrån att skriva att det inte tillförde något i diskussionen men det skrev jag inte ;p nej det kanske inte hade något med ens hemland eller religion att göra men hon var fett konstig, verkade som att hon hade sett saker man inte bör ha sett och därför inte vågade agera i rädsla att göra någon annan sur. sjukt random iaf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju rätt så uppenbart, jag känner att det är detta som har skapat denna överanvänding av ordet rasist.

De stora partierna tar inte upp problemet med invandringen. Folk (mestadels invandrare) är vana vid att "ledarna" inte talar om dessa problem. Ett annat parti säger att invandringen är ett problem till en viss utsträckning. Eftersom detta är den "värsta" invandrarsynen så ses dessa som rasister.

Rätt.

En sak jag däremot vill tilllägga är att jag är väldigt osäker på sambandet mellan vad ett parti säger och vad ett parti gör. Som jag ser det så är t.ex. en av SDs större frågor frågan om invandrare. Även om de såklart inte säger att de är direkt emot invandare så tror jag att det finns många medlemmar som är det. Det är därför jag tvivlar på dem.

Tyvärr lockas rasister (som röstare) till SD så det är det enda partiet som på något sätt driver en invandringspolitik som inte involverar att vi tar emot fler och fler och fler.

Inom partiet finns det säkert rasism. Skulle då aldrig kunna tro annat. De silas dock ut om det uppdagas...

Men med sådana sätt, att inte lita på ett parti för vad deras inre medlemmar tänker, så kan man ju säkert göra samma sak med andra partiet. überkommunister i V och religiösa fanatiker i KD. Blablabla.

Nej, låt partiets politik och metoder avgöra om man anser dom som vettiga eller inte, inte vad man misstänker att folket bakom har för tankar.

Jag har då inte mycket hopp om att SD skulle visa sig mångsidiga i riksdagen (alltså att de skulle fokusera lika mycket på skolgång, äldrevård, försvar etc som invandringsfrågan), utan ser en röst på dom som ett sätt att faktiskt visa riksdagspartierna att folket inte är så naiva om invandringen som de vill tro. SD hoppade alltså från ca 1% till 3.3% i EU parlamentet, en sådan ökning är rent otrolig egentligen. en ökning på ca 230%

Dock röstade jag inte på dom. Dels för att jag tycker att en ledamot i Eu Parlamentet är som att ha ett ensamt skrikande fan bland alla andra på en rockkonsert. Får se till Riksdagsvalet, där deras röster faktiskt skulle höras, om inte övriga partiet bestämmer sig för att följa deras anti-demokratiska planer på att ignorera och frysa ut SD t.o.m om de kom över 4% (demokrati? visst.)

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

År 2001 kom en undersökning från BRÅ om ungdomsrån i Malmö och Stockholm under år 1999. Den visade för Malmös del att:

* 69 procent av de misstänkta (det fanns inga uppgifter om dem som blivit dömda) gärningsmännen var födda i utlandet.

* 21 procent av de misstänkta gärningsmännen var födda i Sverige av minst en utlandsfödd förälder.

* 10 procent var födda i Sverige av två svenskfödda föräldrar

När det gäller offren var:

* 71 procent födda i Sverige av två svenskfödda föräldrar.

* 22 procent var födda i Sverige av minst en utlandsfödd förälder.

* 5 procent var födda utomlands.

Ser bra ut.

Undrar hur det ser ut idag

Undersökningar och undersökningar, media och svensk media.

Jag känner en snubbe som är från Armenien, han räddade en 17 årig tjej och bli våldtagen, vem var det som låg bakom det? Jo, tre svenska män inne i Södermalm låg och slog henne på ansiktet medans dem slet av kläderna.

På DN stog det, kvinna våldtagen, gärningsmän misstänkts vara psykisktstörda eller alkoholpåverkade,

men de skrev ingenting om att han räddade henne, media är rädda för och ge invandrare en bra bild.

Jag själv umgås med flest Svenskar nuförtiden, det var en gång i Skanstull jag var med 4 polare, och i Skanstull är det

ständigt med människor hela tiden. Uppe på parken imellan Skanstull och medborgarplatsen är det en tjej som skriker hjälp, jag och mina polare springer dit. Så ser vi att 6 killar har omringat en stor buske och en av dem ligger

ner och håller på medans hon skriker, och gissa vad? Det är cirka 17 människor på parken som sitter och ingen bryr

sig, vad hade de för utseende? Jo, alla hade ett skandinavisktutseende. Mina polare springer, men jag tänkte inte

springa ifrån utan stå kvar för det är ett liv som står på spel, det kostade mig ett brutet nyckelben

och jag fick dra till Soss för att jag langade en smäll mot en av dem så att han blödde, jag räknades

som att ha gjort mer skada än vad han gjorde. Visst, han stog och kolla på, men eftersom han hade

ett svenskutseende så fick jag ta mer av skulden än honom. Som tur var jag inte straffmyndig, men sen dess

har jag hatat rättväsendet i Sverige.

Jag tror själv att utlänningar tar lagen mycket lättare i egna händer om det är någons liv som står på spel,

än vad ursprunliga svenskar gör.

Redigerat av Ryssfemma
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

media är rädda för och ge invandrare en bra bild.

Herregud. Du sa precis emot varenda artikel som publicerats sedan 1987.

http://rakryggad.blogspot.com/2009/07/sa-s...r-fulmedia.html

Jag själv umgås med flest Svenskar nuförtiden, det var en gång i Skanstull jag var med 4 polare, och i Skanstull är det

ständigt med människor hela tiden. Uppe på parken imellan Skanstull och medborgarplatsen är det en tjej som skriker hjälp, jag och mina polare springer dit. Så ser vi att 6 killar har omringat en stor buske och en av dem ligger

ner och håller på medans hon skriker, och gissa vad? Det är cirka 17 människor på parken som sitter och ingen bryr

sig, vad hade de för utseende? Jo, alla hade ett skandinavisktutseende. Mina polare springer, men jag tänkte inte

springa ifrån utan stå kvar för det är ett liv som står på spel, det kostade mig ett brutet nyckelben

och jag fick dra till Soss för att jag langade en smäll mot en av dem så att han blödde, jag räknades

som att ha gjort mer skada än vad han gjorde. Visst, han stog och kolla på, men eftersom han hade

ett svenskutseende så fick jag ta mer av skulden än honom. Som tur var jag inte straffmyndig, men sen dess

har jag hatat rättväsendet i Sverige.

Kan inte kommentera. Vet inga detaljer.

Jag tror själv att utlänningar tar lagen mycket lättare i egna händer om det är någons liv som står på spel,

Måste vara för att om brottslingen är utländsk så vill de inte bli stämplade som rasister för att de gick på brottslingen för att hjälpa offret.

Nej, jag överdriver. Jag vet inget om folks benägenhet att hjälpa andra i sådana situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste vara för att om brottslingen är utländsk så vill de inte bli stämplade som rasister för att de gick på brottslingen för att hjälpa offret.

Nej, jag överdriver. Jag vet inget om folks benägenhet att hjälpa andra i sådana situationer.

Media tillǻter inte att folk uttalar sig hur som helst, hur skulle det gå för aftonbladet

om det stog på första sidan ''UT MED INVANDRARNA'', jo många läsare skulle rasa

och de skulle förlora siffror. Men vad media inte gör är att de inte skriver något

bra när invandrare gör bra handlingar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Media tillǻter inte att folk uttalar sig hur som helst, hur skulle det gå för aftonbladet

och de skulle förlora siffror. Men vad media inte gör är att de inte skriver något

Har för mig att det t.ex. brukar stå bra saker om Zlatan ganska ofta...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gör Zlatan mål kallas han för supersvensken, har han måltorka kallas han för Ibrahimovic/Ibra eller Zlatan på

rubrikerna. Och att du använder Zlatan som ett exempel är lite väl ogenomtänkt...

Zlatan skickas runt till olika lag med summor på flera miljoner, folk förväntar sig och höra något bra

om honom därför skriver aftonbladet om honom, inte förstått? Media vill ha siffror..!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gör Zlatan mål kallas han för supersvensken, har han måltorka kallas han för Ibrahimovic/Ibra eller Zlatan på

rubrikerna. Och att du använder Zlatan som ett exempel är lite väl ogenomtänkt...

Zlatan skickas runt till olika lag med summor på flera miljoner, folk förväntar sig och höra något bra

om honom därför skriver aftonbladet om honom, inte förstått? Media vill ha siffror..!

Matteläraren Stavros från "Klass 9A" på SVT 1 då? Och jag har flera gånger sett på TV någon vuxen invandrare i en förort som har startat ett projekt för att få ungdomar att studera och jobba istället för att råna och driva runt.

Och inte varenda svensk för bra publicitet hela tiden, media skriver mer dåliga saker om svenskar än dåliga saker om invandrare. Nämn en invandrare som du tycker inte fått tillräckligt med rubriker?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Matteläraren Stavros från "Klass 9A" på SVT 1 då? Och jag har flera gånger sett på TV någon vuxen invandrare i en förort som har startat ett projekt för att få ungdomar att studera och jobba istället för att råna och driva runt.

Och inte varenda svensk för bra publicitet hela tiden, media skriver mer dåliga saker om svenskar än dåliga saker om invandrare. Nämn en invandrare som du tycker inte fått tillräckligt med rubriker?

Bismilah arahman, salam alekom.

Det är sant det du säger, som tillexempel UNG08 där det var många invandrare som ställde upp för projektet för att lära ungar om saker och ting.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...