Hoppa till innehåll

Invandring.


fishmaster

Rekommendera inlägg

  • Svar 787
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Xplit@ Är du ironisk eller va?

För jag var bara ärlig - skulle min mamma få jobb i polen, om vi nu hade bott där hade vi haft det rätt så bra.

MEN - nu ska jag hålla käften om mitt liv.

Va bara tvungen, peace.

Ja det var jag. Om det är så bra i Polen så kan jag ärligt talat inte förstå varför ni flyttade till Sverige. Jag skulle aldrig nedgradera.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att komma iväg från eran personliga debatt, vad tror ni kommer hända med SD i Riksdagsvalet 2010,

Kommer de in i riksdagen? (>4%)

Kommer de finna något parti att samarbeta med?

Kommer de att få upp ögonen på ännu fler om de negativa effekterna av dagens invandringspolitik?

 

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1692943/...-in-i-riksdagen

De sedvanliga hånen mot partiet forsätter, "Man blir mer och mer bekymrad över att det finns så många människor som attraheras av deras främlingsfientliga budskap"

Jaaaa.. man kan ju undra varför.

 

Stödet verkar vara större än någonsin dock.

 

EDIT:

Vill även rekommendera http://frianyheter.nu/

De har en intressant statistik-sida,

För 2007 var den totala socialbidragskostnaden för landets alla kommuner 8,858 miljarder kronor och av dessa kronor gick 5,490 miljarder kronor till utrikesfödda/flyktingar. Det motsvarar 62,0% av det totala bidragsutfallet. Fria Nyheter har inte hittat aktuella siffror på andelen utrikesfödda men jag har hittat siffror på 12-14% av befolkningen är utrikesfödd.

 

MALMÖ: 2007 var kostnaden 617 miljoner kronor och till gruppen utrikesfödda/flyktingar gick 468 miljoner kronor och det motsvarar 75,9% av det totala biståndet. Utrikesfödda i kommunen var 28,3%

 

Samma sak överallt.

 

http://img406.imageshack.us/img406/5407/anmalda2.png

Antalet anmälda våldtäkter. Tänk, man ser ett mönster.

Källa: BRÅ

 

http://img527.imageshack.us/img527/2429/asyl04081.png

 

http://img90.imageshack.us/img90/5920/asyl07.png

Wow.

 

Sammanlagt 25 724 asylsökande har fått uppehållstillstånd som flykting 1980-2008 enligt FN-konventionen. Det motsvarar drygt 7 procent av de asylsökande som fått asyl och 2 procent av samtliga uppehållstillstånd.

 

En flykting enligt FN-konventionen är en person som har välgrundad fruktan för förföljelse i sitt hemland på grund av:

# sin ras

# sin nationalitet

# sin religiösa eller politiska uppfattning

# att han eller hon tillhör en viss samhällsgrupp

 

Man måste vara helt jävla dum i huvudet om man försöker rättfärdiga allt detta.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Xplit@ Är du ironisk eller va?

För jag var bara ärlig - skulle min mamma få jobb i polen, om vi nu hade bott där hade vi haft det rätt så bra.

MEN - nu ska jag hålla käften om mitt liv.

Va bara tvungen, peace.

Ja det var jag. Om det är så bra i Polen så kan jag ärligt talat inte förstå varför ni flyttade till Sverige. Jag skulle aldrig nedgradera.

 

Men du har inget emot att finländare, norrmän och danskar som har det bra i deras land flyttar till Sverige?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Xplit@ Är du ironisk eller va?

För jag var bara ärlig - skulle min mamma få jobb i polen, om vi nu hade bott där hade vi haft det rätt så bra.

MEN - nu ska jag hålla käften om mitt liv.

Va bara tvungen, peace.

Ja det var jag. Om det är så bra i Polen så kan jag ärligt talat inte förstå varför ni flyttade till Sverige. Jag skulle aldrig nedgradera.

Men du har inget emot att finländare, norrmän och danskar som har det bra i deras land flyttar till Sverige?

 

Är det konstigt att många är mer öppna mot andra skandinavier än övriga världen? Tänker mig mest utanför Europa.

 

Kopplingar till etablerad media

Svensk media är mer tollerant mot vänsterextremister än när det gäller högerextremister. Detta visar sig ofta genom att man kallar vänsterextremister för ”aktivister” medan en högerextremist alltid är en extremist i rapporteringar. Förklaringen till detta kan man kanske hitta här nedan.

 

Från ett program på Axess Webb-tv som gick under titeln ”Alla lika goda kålsupare” berättar den föredetta expressenjournalisten Niklas Svensson om hans granskning av den vänsterextrema rörelsen i Sverige. Han säger följande:

-Jag fick ett uppdrag av vår dåvarande chefredaktör Joakim Berner att efter kravallerna i Göteborg göra en granskning som liknade den granskning som vi hade gjort två år tidigare. Då 99 så var ju högerextremisterna och nazisterna i fokus och då publicerades namn och bild på 62 högerextrema. Det fanns en del MC-killar också med i denna samlingen.

-Då två år senare, efter kravallerna i Göteborg, så kommer Joakim Berner till mig och frågar om jag vill göra en liknande granskning och vi sätter igång. För mig var det viktigt att det skulle vara under samma förutsättningar, att vi skulle publicera namn och bild även i det här fallet när vi hade identifierat ledarfigurerna i den autonoma eller vänsterextrema rörelsen.

Han berättar i programmet att dom arbetat i några veckor med granskningen och när dom bara är några timmar ifrån publicering får dom beskedet att ansvarig utgivare backar och vill inte publicera namn och bild.

-Jag tyckte att det var fullständigt sanslöst att vi inte skulle publicera namn och bild där. Det handlade om ett hot mot demokratin även i det här fallet.

-Vi hade tittat på människor som använde exakt samma metoder som högerextremisterna som vi hade granskat två år tidigare.

Han säger att det fanns personer som ägnade sig åt och var dömda för mycket allvarlig brottslighet. Även Säpo hade gjort samma bedömning:

-Att det här var personer som utgjorde ett hot mot den svenska demokratin.

När han i programmet får frågan om varför artiklarna stoppades svarar han:

-Vi har ju våra misstankar, vi som jobbade med det. Vi hittade, när vi granskade, obehagliga kopplingar mellan dom människor vi tittade på och människor som var medarbetare på min egen redaktion.

När han får frågan ”Det fanns kopplingar mellan vänsterextremister och Expressens redaktion alltså?” svarar han:

-Ja det menar vi.

Undanhållande av information och fakta. Icke-neutral media.

Korruption.

 

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att komma iväg från eran personliga debatt, vad tror ni kommer hända med SD i Riksdagsvalet 2010,

Kommer de in i riksdagen? (>4%)

Kommer de finna något parti att samarbeta med?

Kommer de att få upp ögonen på ännu fler om de negativa effekterna av dagens invandringspolitik?

 

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1692943/...-in-i-riksdagen

De sedvanliga hånen mot partiet forsätter, "Man blir mer och mer bekymrad över att det finns så många människor som attraheras av deras främlingsfientliga budskap"

Jaaaa.. man kan ju undra varför.

 

Stödet verkar vara större än någonsin dock.

 

EDIT:

Vill även rekommendera http://frianyheter.nu/

De har en intressant statistik-sida,

För 2007 var den totala socialbidragskostnaden för landets alla kommuner 8,858 miljarder kronor och av dessa kronor gick 5,490 miljarder kronor till utrikesfödda/flyktingar. Det motsvarar 62,0% av det totala bidragsutfallet. Fria Nyheter har inte hittat aktuella siffror på andelen utrikesfödda men jag har hittat siffror på 12-14% av befolkningen är utrikesfödd.

 

MALMÖ: 2007 var kostnaden 617 miljoner kronor och till gruppen utrikesfödda/flyktingar gick 468 miljoner kronor och det motsvarar 75,9% av det totala biståndet. Utrikesfödda i kommunen var 28,3%

 

Samma sak överallt.

 

http://img406.imageshack.us/img406/5407/anmalda2.png

Antalet anmälda våldtäkter. Tänk, man ser ett mönster.

Källa: BRÅ

 

http://img527.imageshack.us/img527/2429/asyl04081.png

 

http://img90.imageshack.us/img90/5920/asyl07.png

Wow.

 

Sammanlagt 25 724 asylsökande har fått uppehållstillstånd som flykting 1980-2008 enligt FN-konventionen. Det motsvarar drygt 7 procent av de asylsökande som fått asyl och 2 procent av samtliga uppehållstillstånd.

 

En flykting enligt FN-konventionen är en person som har välgrundad fruktan för förföljelse i sitt hemland på grund av:

# sin ras

# sin nationalitet

# sin religiösa eller politiska uppfattning

# att han eller hon tillhör en viss samhällsgrupp

 

Man måste vara helt jävla dum i huvudet om man försöker rättfärdiga allt detta.

 

Jag tror att Alliansen kommer att försöka locka SD väljare genom att öka kraven på invandrare och förbättra integrationen.

 

Ryssfemma: Jag hör ingen norrman, finne eller dansk som klagar på att svenskar är rasister och att de inte får nått jobb för att de kommer från att annat land.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Jag tror att Alliansen kommer att försöka locka SD väljare genom att öka kraven på invandrare och förbättra integrationen.

Samtidigt så ser alliansen invandringen som en ursäkt till att spendera mer pengar på det och därmed dra ned på annan välfärd.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sammanlagt 25 724 asylsökande har fått uppehållstillstånd som flykting 1980-2008 enligt FN-konventionen. Det motsvarar drygt 7 procent av de asylsökande som fått asyl och 2 procent av samtliga uppehållstillstånd.

 

En flykting enligt FN-konventionen är en person som har välgrundad fruktan för förföljelse i sitt hemland på grund av:

# sin ras

# sin nationalitet

# sin religiösa eller politiska uppfattning

# att han eller hon tillhör en viss samhällsgrupp

 

Man måste vara helt jävla dum i huvudet om man försöker rättfärdiga allt detta.

 

Jag tror att Alliansen kommer att försöka locka SD väljare genom att öka kraven på invandrare och förbättra integrationen.

 

Ryssfemma: Jag hör ingen norrman, finne eller dansk som klagar på att svenskar är rasister och att de inte får nått jobb för att de kommer från att annat land.

 

Vad är det du ser?

Det du ser med dina ögon och som ni pratar om är media det handlar om, jag bor på en jäkligt invandrartät förort,

Fittja, som vart omhärjad av gänget Fittja Boys som polisen gjorde en stor razzia på. Jag hör aldrig att folk skriker eller pratar illa om Sverige, jag gör inte det heller, jag är glad för att få bo i ett välutvecklat land men jag ska inte

gå ner på knä till arbetsgivarna för att dem ska ge mig jobb pga min bakgrund, aldrig i livet.

 

Angående våldtäkter, rån och misshandel.

USA är ett land som vi kan säga är bara invandrare, hela USA är invandrare om man räknar bort folk med Indianblod i sig där borta. Hur mycket brott utförs det i USA? Ska USA börja skicka ut varenda en som kommer in?

Nej, USA utför hårda straff istället, mördare får livstid, klart på saken och ska va fängslad i amerikansmark där brottet utfördes.

 

Sverige har utvecklats på sättet som den gör idag tack vare invandringen, ännu flera jobb, ännu flera företagare, smarta matematiker och ingenjörer kommer från t.ex mellanöstern där naturvetenskap är väldigt stor.

Begränsa invandringen på cirka 2000 varje år, för då kan vi fokusera på och hjälpa de som vi redan har

med jobben och boende så de kommer igång i det sociala samt arbetslivet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker vi inte borde släppa in fler..

det blir så många..

och dom flesta skaffar inge jobb och då måste skatten betala massa skit och allt, sen så ska ju dom såklart ofta göra brott och sånt, det är mest invandrare som gör brott, iaf vad jag har läst på någon webbsida.. ;/

Gillar inte alls dte här med invandring, flytta till danmark iställer, eller usa..

 

 

 

 

 

 

 

 

PS: JAG ÄR INTE RASIST!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker vi inte borde släppa in fler..

det blir så många..

och dom flesta skaffar inge jobb och då måste skatten betala massa skit och allt, sen så ska ju dom såklart ofta göra brott och sånt, det är mest invandrare som gör brott, iaf vad jag har läst på någon webbsida.. ;/

Gillar inte alls dte här med invandring, flytta till danmark iställer, eller usa..

 

PS: JAG ÄR INTE RASIST!

 

:

Än en gång så tror jag att nyckeln är som Ryssfemma sa: Hårdare straff. Ta inte in mindre invandrare, utan kör ut de som inte är nyttiga istället.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker vi inte borde släppa in fler..

det blir så många..

och dom flesta skaffar inge jobb och då måste skatten betala massa skit och allt, sen så ska ju dom såklart ofta göra brott och sånt, det är mest invandrare som gör brott, iaf vad jag har läst på någon webbsida.. ;/

Gillar inte alls dte här med invandring, flytta till danmark iställer, eller usa..

 

 

 

 

 

 

 

 

PS: JAG ÄR INTE RASIST!

Lär ju knappast bli bättre av att skicka dem till fascist Danmark.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...