Gäst Ubuntu Skrivet 21 December 2008 Rapport Dela Skrivet 21 December 2008 Jag skulle då vilja att de årliga 240+ miljarder kronorna som går till invandring skulle användas till något vettigare.Håller med, och speciellt då till äldreomsorg. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 22 December 2008 Rapport Dela Skrivet 22 December 2008 (redigerat) Jag skulle då vilja att de årliga 240+ miljarder kronorna som går till invandring skulle användas till något vettigare.Håller med, och speciellt då till äldreomsorg. Hörru, du vet inte ett dugg om vad du snackar om, Sverige har utvecklats bra av invandringen, och länder utanför oss ser det på oss. Länder ser upp för oss på sättet vi tar in människor och tar hand om dem, på så sätt att de får jobb och skapar ett bättre land. Lägga mer pengar på äldreomsorg? Visst, 30-40 talisterna har hjälpt till och bygga samhället, men pengarna som går till äldreomsorg är tillräckliga. Jag ser att de flesta här är wannabe Sverigedemokraternas Jimmie Åkessons som inte kan ett dugg om politik och hur invandring påverkar samhället. Det ända folk lyssnar på är media som bara vill ha läsare och använder rubriker som Kravallerna i Rosengård och böjer hela situationen så man kan gemföra det med kriget i Burma. Jag såg vad kravallpoliser höll på med, eftersom jag var där, folk som passerar förbi och försöker ta sig ifrån stället blir nerkastade av polisen. Redigerat 22 December 2008 av Doctor Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Ubuntu Skrivet 22 December 2008 Rapport Dela Skrivet 22 December 2008 Jag skulle då vilja att de årliga 240+ miljarder kronorna som går till invandring skulle användas till något vettigare. Håller med, och speciellt då till äldreomsorg. Hörru, du vet inte ett dugg om vad du snackar om, Sverige har utvecklats bra av invandringen, och länder utanför oss ser det på oss. Det är på både gott och ont, det finns invandrare som vill stanna kvar här och göra något av livet, men sedan finns det de som bara vill få bidrag och ligga hemma i soffan och pilla sig i naveln, den sortens invandrare är hemska och är bara sådana som ska utnyttja systemet. Så har kriminaliteten ökat drastiskt p.g.a invandringen också, och du menar alltså på att detta är bra? Vi importerar helt enkelt kriminalitet. De får ett privilegium att vara här, men istället begår de brott? Sverige har gått mer till det dåliga än till det bra p.g.a denna massinvandring, man måste släppa in några få åt gången för att det ska lyckas. För att hålla med Fishmaster för en gång skull så är det faktiskt sant att de andra länderna bara skrattar åt oss. T.o.m jag som vänster har insett hur dåligt Sverige ligger till just nu och hur den bittra sanningen är. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 22 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 22 December 2008 Hörru, du vet inte ett dugg om vad du snackar om, Sverige har utvecklats bra av invandringen, och länder utanför oss ser det på oss. Och det gör du? I allmänt har landets statistik över arbetslöshet, bidragstagare och brott blivit sämre sen vi utpekade oss själva till Europas första arabland. Länder ser upp för oss på sättet vi tar in människor och tar hand om dem, på så sätt att de får jobb och skapar ett bättre land. Lägga mer pengar på äldreomsorg? Visst, 30-40 talisterna har hjälpt till och bygga samhället, men pengarna som går till äldreomsorg är tillräckliga. De tycker säkert vi är bra som tar hand om folk, sen påpekar de att vi är dumma i huvudet för att vi tar in fler än vi kan hantera. Angående äldreomsorg så har det sagts i ett antal år nu att pengarna inte räcker, och att äldre inte får den vård de behöver. Jag ser att de flesta här är wannabe Sverigedemokraternas Jimmie Åkessons som inte kan ett dugg om politik och hur invandring påverkar samhället. Jimmie Åkeson kan iallafall debattera vad jag sett. Hur invandring påverkar samhället? Högre brottslighet, segration, bidrag och arbetslöshet. Go mångkultur. Men visst, finns ju positiva saker.. vi behöver aldrig leta efter en korvkiosk igen. Det ända folk lyssnar på är media som bara vill ha läsare och använder rubriker som Kravallerna i Rosengård och böjer hela situationen så man kan gemföra det med kriget i Burma. Uhm, media är antagligen nummer ett på massinvandringens sida. De döljer ju etnicitet och allting. Eller som en dansk tidning skrev om en rånare "En person med annan härkomst än dansk" JAHA. Jag såg vad kravallpoliser höll på med, eftersom jag var där, folk som passerar förbi och försöker ta sig ifrån stället blir nerkastade av polisen. Tillsammans med de som annars skulle fly och skapa bråk någon annanstans. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 23 December 2008 Rapport Dela Skrivet 23 December 2008 Den ända mänskliga lösningen i dagens samhälle är att hjälpa dem att bli mindre brottsliga (om nu de är mer brottsliga, jag vet inte själv) och inte genom att utvisa dem eller neka dem, då blir deras liv bara sämre och det blir ännu mer brott. Om alla har samma standard så kommer det bli mindre brott, ingen avundsjuka etc. Det mänskliga och realistiska vore att inte låta Sverige bli en station för hälften av världens arabimmigration och få dom att sprida ut sig i Europa, och inte bara sticka hit för att vi har världens mest idiotiska invandringspolitik och bidragspolicy. Så det är fel att hjälpa andra? Det är fel att ta emot dem ingen annan vill ha? Låter shyst... Är det inte bättre att hjälpa? Varför tror folk att motsatsen till våran invandringspolitik är att stänga gränserna helt? ja, det är bra att hjälpa andra, förklara bara varför vi ska göra det i en sån stor utsträckning att vi offrar oss själva medans 26 länder sitter och skrattar åt oss? Jag suckar åt dem snarare. De är mindre progressiva och de är dem som ska bättra sig. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vixxec Skrivet 23 December 2008 Rapport Dela Skrivet 23 December 2008 Vem f*n bryr sig igenkligen? Mänskligheten är att j*vla råthål. Ifall det beblandas med mörka och ljusa råtter vem bryr sig? Fuck the world. ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 23 December 2008 Rapport Dela Skrivet 23 December 2008 Vem f*n bryr sig igenkligen? Mänskligheten är att j*vla råthål. Ifall det beblandas med mörka och ljusa råtter vem bryr sig? Fuck the world. ;) Det är folk med en sån här inställning som skulle få världen att gå åt h*lvete. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Ubuntu Skrivet 23 December 2008 Rapport Dela Skrivet 23 December 2008 Den ända mänskliga lösningen i dagens samhälle är att hjälpa dem att bli mindre brottsliga (om nu de är mer brottsliga, jag vet inte själv) och inte genom att utvisa dem eller neka dem, då blir deras liv bara sämre och det blir ännu mer brott. Om alla har samma standard så kommer det bli mindre brott, ingen avundsjuka etc. Det mänskliga och realistiska vore att inte låta Sverige bli en station för hälften av världens arabimmigration och få dom att sprida ut sig i Europa, och inte bara sticka hit för att vi har världens mest idiotiska invandringspolitik och bidragspolicy. Så det är fel att hjälpa andra? Det är fel att ta emot dem ingen annan vill ha? Låter shyst... Är det inte bättre att hjälpa? Varför tror folk att motsatsen till våran invandringspolitik är att stänga gränserna helt? ja, det är bra att hjälpa andra, förklara bara varför vi ska göra det i en sån stor utsträckning att vi offrar oss själva medans 26 länder sitter och skrattar åt oss? Jag suckar åt dem snarare. De är mindre progressiva och de är dem som ska bättra sig. Ja, men det är svårt för dem att förbättra sig om vi ger dem alternativet att bara sitta och skratta åt oss. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jote Skrivet 31 December 2008 Rapport Dela Skrivet 31 December 2008 Herregud Raptomex, ja jag vet att det inte bara är invandrare som kaxxar. Det jag menar är att dom utan anledning kan attackera en eller ringa in en och skrika "j*vla svenne jävel" "rasist", osv. Har råkat ut för det själv och skrattar bara åt dom, det jag menar är att om dom nu är invandrare i VÅRAT land så borde dom åtminstånde visa lite tacksamhet. Och på vilket sätt gör jag mig till åtlöje? Här i Sverige har jag blivit kallad "Blatte jävel", "Muslim jävel", "j*vla arab" etc. Och rasister måste inte vara svenskar utan även invandrare kan vara rasister och därför är det inte så konstigt att sånt här händer, det är bara att strunta i såna här kränkningar. Men dem säger om sånt här är mest barn och tonåringar som gör så för att leka "coola" och det dem säger är inget man bör ta personligt. Klart att invandrare måste följa lagen och uppföra sig ordentligt men dåligt uppförande och brottslighet går inte bara att skylla på invandrare då även vissa svenskar gör sånt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NeedforSpeed Skrivet 31 December 2008 Rapport Dela Skrivet 31 December 2008 hur f*n skulle de se ut om de bara fanns svenskar i sverige? och Sverige Demokraterna bomba dom j*vlarna, dom borde förbjudas, och de e så j*vla piss av svenska polisen att låta razister/nazister demostrera på gatorna! Och alla som har emot invandring dra åt h*lvete! så mesiga regler vi har här i sverige. och som de hände med min pappa han blev rånad här i sverige och han ropa hjälp men ingen kom och hjälpte honom, ja lovar skulle de vara i i andra länder typ serbien och dom länderna, ropa du hjälp alla skulle komma fram och slå sönder rånaren! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst caru Skrivet 31 December 2008 Rapport Dela Skrivet 31 December 2008 (redigerat) jag hörde nånstans ifrån att dom där allah gubbarna planerar att ta över världen om en snar framtid. prisa allah, annars DÖ! förresten NeedforSpeed: tycker du har rätt i att sverige är ett väldigt mesigt land, med sjuka regler Redigerat 31 December 2008 av caru Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jote Skrivet 1 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2009 jag hörde nånstans ifrån att dom där allah gubbarna planerar att ta över världen om en snar framtid. prisa allah, annars DÖ! förresten NeedforSpeed: tycker du har rätt i att sverige är ett väldigt mesigt land, med sjuka regler Vad snackar du om? Visa källa är du snäll? Lol, ta över världen? Vad skulle man tjäna på att ta över världen? Har inte hört ett ord om att alla arabiska länder tänker ta över jorden. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg