Hoppa till innehåll

Någon Som Provat Tabletter Eller Liknande För Att Gå Ner I Vikt?


DiRtY

Rekommendera inlägg

ok, men nån som vet några bra tabletter eller liknande att ta innan träningen för att öka fettförbränningen.

Alltså att de bara hjälper till lite:D

För att öka fettförbränningen ska du äta rätt, inte ta tabletter.

 

o försöker lägga på massa sallad och anna skit i skolan men saladen ser inte riktigt frisk ut där:D

 

Ät den hemma då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

ok, men det var en märklig sak på gymet idag.

Jag och 2 polare skulle tävla om vem som kunde ta mest på en grej där man tar i med armarna,benen och magen och de klarade inte ens 60kg men jag klarade 70kg ett par gånger, och båda de 2 har magruter och tar mer än mig i både armar och ben och ändå har inte jag magrutor utan massa (överdrivet!) fett där i stället, hur kan detta komma sig?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok, men det var en märklig sak på gymet idag.

Jag och 2 polare skulle tävla om vem som kunde ta mest på en grej där man tar i med armarna,benen och magen och de klarade inte ens 60kg men jag klarade 70kg ett par gånger, och båda de 2 har magruter och tar mer än mig i både armar och ben och ändå har inte jag magrutor utan massa (överdrivet!) fett där i stället, hur kan detta komma sig?

Du har större muskler, men de syns inte genom fettet? Om detta är fallet ska du äta rätt, så du förlorar det överblivna fettet. Att träna ökar din muskelmassa, men att äta rätt och se till att röra sig ofta är vad som tar bort fettet.

Plus att överviktiga personer är väldigt ofta starkare då de tvingats att bära på sin övervikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

beror på hur mkt fetare dom är.

vissa personer har lättare för att få muskler andra inte.

 

ränk på när du är på gymet att gör inte sakerna för snabbt, helst sakta. släpp inte vikterna bara utan gör så det blir motstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

beror på hur mkt fetare dom är.

vissa personer har lättare för att få muskler andra inte.

 

ränk på när du är på gymet att gör inte sakerna för snabbt, helst sakta. släpp inte vikterna bara utan gör så det blir motstånd.

Men om han kan lyfta mer så är han ju starkare /Har större muskler.

Grejen är ju att hans muskler inte syns lika bra, och då hjälper det ju inte att pumpa större muskler (Om du inte vill se ut som du gör nu fast med muskler istället för fett). Har man övervikt så ska man äta rätt och motionera för att bli av med den, inte träna. Träna gör du för att bygga muskler.

 

Tänk på att kroppen du bygger nu under tonåren är kroppen du kommer ha i vuxenlivet. När du blir äldre så blir det svårare att ändra kroppsbygden.

Redigerat av MovieMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

testa med att motionera då. gå/spring. för om du bara vill bli av med fläsket som är under huden så får du motionera, ut och gå etc. men räkna med att det inte händer över en månad (beroende på hur tjock du e). tänk också på att göra av med mer kolhydrater än vad du får i dig på en dag typ. ät rätt och lagom.

Redigerat av Fatal1tyPro
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

testa med att motionera då. gå/spring. för om du bara vill bli av med fläsket som är under huden så får du motionera, ut och gå etc. men räkna med att det inte händer över en månad (beroende på hur tjock du e). tänk också på att göra av med mer kolhydrater än vad du får i dig på en dag typ. ät rätt och lagom.

Precis. Ät rätt och motionera (Notera skilldnad mellan motion och träning).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok brukar gå runt 2-3km innan varje pass, samt ibland ett pass i eckan där det bara är motion (blir runt 10-30km). och tar alltid grönsaker till maten, runt 1/3 av tallriken. så det borde ju bli bra. läste även att om man bygger massa muskler så ökar ett förbränningen, stämmer det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok brukar gå runt 2-3km innan varje pass, samt ibland ett pass i eckan där det bara är motion (blir runt 10-30km). och tar alltid grönsaker till maten, runt 1/3 av tallriken. så det borde ju bli bra. läste även att om man bygger massa muskler så ökar ett förbränningen, stämmer det?

Nej. Att äta rätt ökar förbränningen av fett. En tjock person förlorar ju lättare ett kilo än en person med normal vikt.

Jag skulle rekommendera att verkligen försöka äta rätt. Sluta äta godis och sånt överhuvudtaget (Det är enklare än man tror), och börja hälsosamt (på riktigt, inte bara fyll lite grönsaker vid måltiderna). Ät frukt och grönsaker (Kanske en morot vid sidan om frukosten, ett äpple vid lunchen och en sallad vid middagen (Allt vid sidan om den riktiga maten förstås).

Se sedan till att gå mycket- Kroppens fettförbränningssystem går igång vid lugnare aktiviteter, så att bara vandra och hålla din kropp i lugn rörelse hjälper.

 

Sen kan jag komma med ett smygtips; Kaffe innehåller ett ämne som ökar kroppens förmåga att bygga muskler. Att dricka en kopp om dagen kan ju också hjälpa på fler områden.

 

 

(Skaffa en stegräknare. Du ska gå minst 10 000 steg per dag för att vara 'Hälsosam')

Redigerat av MovieMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

eller insakffar ni en maskin :D

http://www.tomelius.se/Blogg/crosstrainer.jpg

det är som att gå med stavar och 30 minuter räcker på en sån.

när man har kört ca 25min så ligger kaloriförbränningen på 165 per minut.

 

eller så tar du fram stavar och går. det finns mkt du kan göra, men det kommer ta mer än en månad om du vill se riktigt bra ut. så tappa inte intresset:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

eller insakffar ni en maskin :D

http://www.tomelius.se/Blogg/crosstrainer.jpg

det är som att gå med stavar och 30 minuter räcker på en sån.

när man har kört ca 25min så ligger kaloriförbränningen på 165 per minut.

 

eller så tar du fram stavar och går. det finns mkt du kan göra, men det kommer ta mer än en månad om du vill se riktigt bra ut. så tappa inte intresset:)

165 kalorier per minut?!

 

Då har man bränt över 4k på 25 min, låter lite väl krydd?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...