Hoppa till innehåll

Windows Vista


Legolasswe

Rekommendera inlägg

XP är iaf bättre, behövs inga argument

Nej, det är det inte enligt mig, därför behöver du argument.

 

i så fall är google mitt argument, sök på "vista is the best os ever" eller "vista owns" eller liknande, inga matchande resultat, sök på "vista sucks" och du får oändligt med resultat, jag hoppade till sida 22 för att kolla och det är fortfarande massa resultat med "vista sucks" som titel och om du vill ha mer detaljerad information så får du gå in och söka själv.

 

det där var nog det sämsta argumentet jag läst i hela mitt liv, man kan lika gärna använda google som argument till i stort sett vad som helst då :s
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Populära dagar

Ledande medlemmar i detta ämne

XP är iaf bättre, behövs inga argument

Nej, det är det inte enligt mig, därför behöver du argument.

i så fall är google mitt argument, sök på "vista is the best os ever" eller "vista owns" eller liknande, inga matchande resultat, sök på "vista sucks" och du får oändligt med resultat, jag hoppade till sida 22 för att kolla och det är fortfarande massa resultat med "vista sucks" som titel och om du vill ha mer detaljerad information så får du gå in och söka själv.

 

Det är samma sak när man söker på XP. Dessutom är det alltid såhär när det har lanserats ett nytt OS från Microsoft. Tror du inte att alla klagade när man skulle gå över till XP?

 

och kolla ratingen på den där youtube filmen som säger att vista är bättre än XP

 

Det är ändå ingen anledning till att Vista är dåligt, jag gissar på att du inte vet varför det skulle vara dåligt.

 

Visste inte att alla tyckte XP sög när det kom, men jag har som sagt haft vista i ett år och säger av egen erfarenhet och av andra jag pratat med, att det är ren skit^^ Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vista tar med prestanda, och man kan inte spela alla spel som man kan på XP.. Så om du inte har en toppad dator, och bara ska spela nya spel så kan man ha Vista, men om man då istället har XP så kan man spela fler spel, och använda sin dator till fler saker samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vista tar med prestanda, och man kan inte spela alla spel som man kan på XP.. Så om du inte har en toppad dator, och bara ska spela nya spel så kan man ha Vista, men om man då istället har XP så kan man spela fler spel, och använda sin dator till fler saker samtidigt.

Dessutom finns det ingen mening att ha Vista, vad är det man får som inte XP har? Dx10 finns ju till XP, och om man tycker skinnet är snyggt kan man skaffa det till XP.

 

Tror det kommer bli samma med Windows 7, folk nöjer sig med XP och ser ingen mening att skaffa en ny dator bara för att kunna hantera Mina Bilder bättre, vi får se hur mycket RAM Windows 7 tar när det är klart.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Har 2gb RAM :mellow: Går det bra ändå?

Om du har DDR2 så kan du lugnt köpa 2gb för en billig peng. Eller så kan man köpa 4gb snabbare RAM-minne.

För 4gb är att rekommendera för Vista

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

XP är iaf bättre, behövs inga argument

Nej, det är det inte enligt mig, därför behöver du argument.

 

i så fall är google mitt argument, sök på "vista is the best os ever" eller "vista owns" eller liknande, inga matchande resultat, sök på "vista sucks" och du får oändligt med resultat, jag hoppade till sida 22 för att kolla och det är fortfarande massa resultat med "vista sucks" som titel och om du vill ha mer detaljerad information så får du gå in och söka själv.

 

Har haft Vista ett tag nu och inte stött på ett endaste av de sagda 'vista problemen. Det enda som jag tycker är lite dåligt är sökfunktionen och att man bara kan spara filer till Skrivbordet och Hämtade Filer... Men det är ju småsaker för att kunna spela med DX10 och 4GB RAM.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

XP är iaf bättre, behövs inga argument

Nej, det är det inte enligt mig, därför behöver du argument.

i så fall är google mitt argument, sök på "vista is the best os ever" eller "vista owns" eller liknande, inga matchande resultat, sök på "vista sucks" och du får oändligt med resultat, jag hoppade till sida 22 för att kolla och det är fortfarande massa resultat med "vista sucks" som titel och om du vill ha mer detaljerad information så får du gå in och söka själv.

 

Det är samma sak när man söker på XP. Dessutom är det alltid såhär när det har lanserats ett nytt OS från Microsoft. Tror du inte att alla klagade när man skulle gå över till XP?

 

Det är ändå ingen anledning till att Vista är dåligt, jag gissar på att du inte vet varför det skulle vara dåligt.

 

Aircondition har rätt. När man gick över till Windows XP så klagade alla på det, då sa alla att Windows 98 eller 2000 var bäst...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ska gå över från vista till xp nu eftersom den käkar 50% ram minne när jag i princip inte gör något alls, har 2gb(ja vet, det är lite). Men jag ska gå över till xp eftersom det går snabbare, om man har 2gb ram iaf

ännu ett bra val, jag ska också fixa XP till min gamla dator som min bror har, han klagar rätt så mycket på det faktiskt^^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ska gå över från vista till xp nu eftersom den käkar 50% ram minne när jag i princip inte gör något alls, har 2gb(ja vet, det är lite). Men jag ska gå över till xp eftersom det går snabbare, om man har 2gb ram iaf

ännu ett bra val, jag ska också fixa XP till min gamla dator som min bror har, han klagar rätt så mycket på det faktiskt^^

 

:) den slukar 98% ram när jag kör GTA IV och typ 80% när jag kör wow :S, håller på att kopiera massa filer till en extern hårddisk just nu :) Redigerat av Planin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag var också helt emot Vista när det släpptes. Men jag lärde mig att tycka om det även om många saker inte är som det var i XP och att mycket inte fungar som det ska.

Om ni inte vill gå över till Vista helt så går det ju alltid att Dual Boota Vista 64-bit och XP 32-bit. Eller testa Vista virtuellt, ex. med VmWare. Det finns även gratisprogram som fungerar minst lika bra som VmWare.

Jag testar OpenSUSE 11.1 och Windows 7 (beta) nu. Jag ska försöka lära mig att tycka om Linux lika mycket som jag gör i praktiken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...