Hoppa till innehåll

Vad Gör Du Just Nu I Spelens Värld?


Rekommendera inlägg

Och där är även Singularity avklarat. Och vilken resa det har varit. Definitivt topp 5 till Xbox 360 utan överdrift. Ni som ej ännu inte upplevt denna diamant till spel, köp det! Billigt är det också.

 

Kasimov Sniper var det vapen jag fann mig själv använda mest, 128 kills genom storyn för att vara exakt.

 

WOW alltså! Vilket äventyr jag precis tagit mig igenom. Vapenmöjligheterna, miljön, kreativiteten, kontrollen, skräcken, fienden, känslan och story, allt är går hand i hand med varandra och Activision bjuder på en mörk och blodig historia. Tänker inte gå in på för mycket om vad spelet handlar om för det är ni ett eller två musklick ifrån att ta reda på själv. Singularity är helt fantastiskt! Dom sista timmarna i spelet var jag som ett med Singularity, sällan jag dras till ett spel på detta sättet. Och slutet...vilket slut! Hur kan Singularity vara så okänt som det är idag? Kommer definitivt spela igenom detta igen. Och en tvåa är ju definitivt på sin plats!

 

10/10!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej så Max Payne 3 tas an. Har alltid varit ett stort fan av denna serien så att det var värt 299:- på Gamestop var självklart!

 

Jag älskar vara tillbaka som Max Payne. Jag älskar att döda badguys snyggt. Finner mig själv med ett stort flin på munnen efter en perfekt uträttad kill. Kan erkänna att jag dött en hel del men jag tycker inte det gör någonting. För det som är så kul i Max Payne 3 är att varje kill är unik. Så om jag dör och får spela om ett par steg tillbaka är detta inget problem då jag passar på att träna på mina slowmotionkills om och om igen. Cutscenes fyller spelet också och jag tycker det glider väl in i när man väl börjar spela, det flyter på. Det är dock något störigt flimmer man lagt in som jag inte är en big fan of. Det märks att Rockstar tagit över. Känner mig direkt bekant med kroppsfysiken på fienderna exempelvis, detta är riktigt bra och snyggt!

 

Botten upp!

 

En del sköna repliker har jag snappat upp också. Ganska tidigt i spelet röjer Max runt i en fotbollsarena och lägger kaxigt raden "I heard theese soccerplayers were'nt good with pain." Och även efter att Max blivit skjuten i armen "I had a whole in my second favourite drinking arm."

 

Max Payne är definitivt spelvärldens skönaste alkis! Kommer njuta mig igenom resten av Max Payne 3. Slutbetyget lär vi nog se i slutet av den kommande veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

The Moose, har du någon sida där du recenserar spel, eller något? För du gör det riktigt bra.

http://loading.se/blogg.php?user_id=10691

 

;)

 

Och där är Max Payne 3 avklarat! Fantastiskt spel, ingen Max Payne fanatiker kommer bli besviken, tro mig! Max Payne 3 är snyggt på alla nivåer. Fysiken är skrämmande verklig. Grafiken är i mitt tycke mycket välpolerad och snygg. Storyn höll mig intresserad genom hela spelet med bra voiceacting och roliga repliker. Musiken får vi definitivt inte glömma. Max Payne 3 har ett soundtrack som går ut riktigt hårt, feta låtar framförallt denna.

 

http://www.youtube.com/watch?v=YRLmPvsYngI

 

Valuta för pengarna. Detta är ingen shooter man klarar av på 2 timmar. På något sätt upplever jag frustration på det bästa sättet i Max Payne 3. Med det menar jag att även fast man dör mycket är det bara att köra om och om igen. Det är aldrig tråkigt att göra om en sekvens med tanke på att det alltid slutar på ett unikt sätt.

 

Älskar man denna typ av brutalt mördande i slowmotion är det ingen tvekan om att Max Payne 3 borde vara på din spelhylla. Achievements är dock ganska svåra att få tag i. Så nu blir det att achievementhunta lite och sedan är Halo Anniversary på tur som jag fick för otroliga 150:- på GAME idag.

 

Not to fucks with.

 

Anyways, Max Payne 3 får 10/10. Två tior på raken här alltså, Singularity och nu Max Payne 3. Kanske är jag för snäll med tanke på att jag spelat igenom mycket sämre spel innan detta exempelvis Neverdead.

 

Ha en fortsatt trevlig helg allihopa!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och på ca 7 timmar passade jag på att klara av psyktestet Poképark. Och med det menar jag testet för en 23 åring att spela ut ett barnspel från 3 år. Tidigt in i spelet insåg jag att musiken gick mig redan på nerverna och Poképark är nog det enda spelet jag klarat av helt mutat, med egen vald spotifymusik spelandes.

 

I Poképark blir man bl.a vänner genom att slåss mot varandra. Pokélogic.

 

Varför gör jag då detta? Lägger 7 timmar på att plåga mig igenom grafik, pussel och minigames som är avsedd för småbarn. Jo, är sedan över 10 år tillbaka ett sort pokémonfan och har samlat på alla spelen till alla format, och har som tendens/mål att klara av dessa också. Jag följer inte animén eller samlar på korten. Jag är 23. Den tiden är förbi. Men jag spelar spelen för det är intressant att se vad Gamefreak/Pokémon Company har hittat på med varumärket under alla dessa åren. Alla spinoffspel äger jag och har en väldigt stor samling som jag ska fotografera inom kort. Poképark är ett exempel på bottenskrapet av alla dessa spinoffspel. Likaså Pokémon Channel som släpptes till Gamecube för några år sedan.

 

Poképark kan inte betygsättas av mig. Eftersom jag är.....vuxen.

 

Skivan läggs nu tillbaka i spelfodralet för att förenas med resten av samlingen och öppnas förmodligen inte på flera flera år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

FIFA13 har äntligen inkasserats och det är den tiden på året då jag överfavoriserar ett spel på min hylla. FIFA13 är faktiskt bättre än sin föregångare. Det kan man inte bevisa bara genom att testa demot. Utan det är efter att utforskat alla spellägen och finesser EA har att komma med till bordet. Ett exempel. Det finns ett läge då man ska lyckas med det Sverige gjorde mot Tyskland. Kvittera från 0-4 underläge. Man ställs i samma läge och från den 60:e minuten skall du göra fler. Fantastisk idé.

 

Här bjuder jag på ett skönt bicicleta mål jag fick in i en Xbox Live match. Matchen slutade 7-0.

 

http://www.ea.com/soccer/videos/ugc/139861942

 

Sen har det varit Resident Evil 4 i någon timme på Ps2:an och jag plöjer mig igenom denna mörka zombieklassikern med glädje. Ökar min shootratio efter varje kapitel och tänker taktiskt efter varje steg. Har precis återfunnit presidentens dotter och det är nu dags att ta henne till safety. Resident Evil 4 är sannerligen den bästa uppevelsen i serien.

 

 

Nu blir det Amazing Spiderman. En remake på en remake från en remake?

 

Önskar er en fortsatt trevlig helg!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och så även jag har äntligen tagit mig igenom denna klassikern. 19 timmar, 4 minuter och 15 sekunder tog det. Resident Evil 4 är fantastiskt. Här har vi ett spel som har åldrats väl. Sitter nu till eftertexterna och minns tillbaka dom maffiga bossarna, dom läskiga momenten då man önskat man haft ögon i nacken.

 

 

Efter att eliminerat tusentals zombies kan jag lugnt säga att Resident Evil 4 är en rejäl nagelbitare som får dig glömma bort timmarna. För dig som aldrig vågat dig på Resident Evil serien fungerar 4:an utmärkt att börja på. Storyn är också intressant och en del pusselbitar faller på plats om man även spelat 5:an. Möjligtvis i fel ordning men så är det med. Om man kan tro att man kan andas ut när det visas cutscenes tar man fel då man ständigt måste vara redo på quicktime events som Resident Evil 4 uträttar elegant.

 

Musiken och ljudeffekterna har klingat underbart i mina öron genom resan. Framförallt den här snutten.

 

 

Frustration är också en del av Resident Evil 4, men inte i någon negativ bemärkning utan snarare naturlig. Man måste lära sig att dö. Man måste lära sig att klara sig på lite ammunition, annars ska man spela något annat. You know the drill. Men nu är det avklarat och ställs på hyllan. 5:an är som sagt avklarad och 6:an har jag hört en del om....I framtiden, vem vet!

 

Resident Evil 4 får 9/10.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...