Hoppa till innehåll

Vad Gör Du Just Nu I Spelens Värld?


Rekommendera inlägg

Och två nätter senare är även NeverDead avklarat. Förmodlingen det sämsta 2012-släppta spelet jag lirat.

 

Okej så NeverDead säger sig själv. Man dör aldrig. Man är en någon slags deprimerad, rökande, misslyckad zombifierad snubbe vid namn Bryce som blivit cursed for life och inte kan dö. Ser man en bild på huvudkaraktären och hört snabbt om konceptet så är man inte den som är den och ger spelet en ärlig chans.

 

Eftersom Bryce inte kan dö slits istället huvud, armar och ben isär från hans kropp. Detta händer väldigt ofta och ditt jobb som rullande huvud blir att leta upp dom resterande kroppsdelarna. Eftersom fysiken i spelet är så oslipad fastnar man ofta i trånga ytor och man märker snabbt att hela spelets koncept är redan det som gör att NeverDead faller platt. Det är alltså inte kul att slitas till stycken och leta upp sin kropp, det är extremt frustrerande. Det finns mer dåliga saker. Fienderna är så oinspirerande, fula, repetativa och tråkiga. Vapen som smg's och dylikt finns till hands men det man finner sig själv endast använda är ett svärd och NeverDead blir massa tråkigt hack n' slashande på fula fiender. En story ska ju också tryckas in någonstans men denna blir aldrig intressant på något plan.

 

Denna krabat med flera dyker upp genom hela spelets gång. Från första banan till bossbanan. Är så trött på denna fule jäveln.

 

Sammanfattningsvis efter att ha spelat igenom och klarat den sista dryga bossjäveln, är NeverDead egentligen bara en plåga att sig igenom. Ett spel som har ett kul koncept men falller på att det inte är genomtänkt någonstans. Förhastade beslut och oslipad grafik och fysik gör NeverDead till ett av 2012's sämsta spel.

 

2/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Senaste dagarna ar jag växlat mellan TF2 och Super Monday Night Combat.

 

Lite trist att SMNC har ett så litet community som det har, men som tur är får man matcher rätt snabbt om man har snabb lina nog för att köra på NA servrar.

 

Just nu satsar jag på att köra Assassin och Artemis, är alltför aggresiv med andra sorters klasser så jag har svårt att hitta en taktik som passar dem.

 

Kom dock på en liten snygg taktik med Assassin, att först ta sig upp till 2 i attack, defence och sedan smokebomb och sedan ta sig till motståndarens botspawn och hindra några bots att lämna motståndarens spawn area helt och hållet. På så sätt kan ditt lag pusha en lane lättare eftersom de bara kommer att ha Pro's att oroa sig för.

 

 

I TF2 växlar man mellan Soldier och Spy. Med Soldier försöker man att bli bättre på rocketjumps medans med spy så trakasserar man det andra laget med dr.enforcicle, det för att man blivit inspirerad av taktikerna man använder med assassin i SMNC.

 

Dock känns tf2 lite dött numera då man mest hamnar på servrar med lag som har 9 snipers nån enstaka demoman/soldier och en massa scouts.

Lite drygt är det att man inte hittar servrar som passar ens tankesätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och så var Syndicate avklarat. Men det finns massor med godis kvar! Har ju endast kört igenom singleplayer delen.

 

Syndicate är "a breath of fresh air" till alla FPS-älskare. Sättet Syndicate inspirerats av andra spel syns tydligen, och det är bara positivt. Stolt blir man över svenska Startbreeze Studio sm bjuder på spännande story, snygg miljö, smart motstånd, sandlådekänslan att göra lite vad man vill med sina fiender. Man skulle kunna säga att Syndicate är en perfekt nedbantning av Deus Ex: HR med lite intensivare action. Rekommenderar verkligen Syndicate till alla. Deifinitivt ett av de bästa spelen jag spelat 2012.

 

Internskämt på Starbreeze Studio?

 

9/10!

 

Nu blir det dags för lite multiplayer! Over n out!

Redigerat av The Moose
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har under dom senaste dagarna lagt hela 10 timmar på Super Pokémon Rumble. Det är ca så lång tid det tar att klara av det.

 

Jag har nog den största Pokémonsamlingen på Loading. Jag har alltid samlat på spelen. Inte all annan skit. Därför var det nu dags att ta sig an Super Pokékon Rumble. För ungefär 1-2 år sedan släpptes nedladdningsbara Pokémon Rumble till Wii. Ett fighting brawlish typ av spel då man som Pokémon finner sig på olika banor och ska slå sig igenom till banans slut där en starkare boss Pokémon väntar. Simpelt. Vad Super Pokémon Rumble till 3DS även har gjort är att man slängt in en story. Spännande.

 

I Super Pokémon Rumble är man inte vanliga Pokémons utan s.k Toypokémons som bor i...*drumroll* TOYLAND! En ond Pokémon...eller rättare sagt en ond toypokémon vid namn Cobalion har bestämt sig för att orsaka kaos i toyland och yadadada ditt uppdrag är att hunta denna jäveln down för han försöker sno hela toylands glowdrops. Glowdrops är någonting som ger toypokémons styrka efter en fight. Typ som potion.

 

Super Pokémon Rumble är ganska enkelt. Vilket är bra för i min ålder är det svårt att ta detta spelet på allvar. Man behöver inte tänka i detta spelet. Inte heller prestera särskilt bra, det bara flyter på. Mata A och B-knappen, boss, ny stad, nya pokémons. Tills en viss punkt då man börjar mjölka skiten. I princip börjar samma banor dyka upp och hela slutet drygas ut något fruktänsvärt tills jag även börjar må illa av grafiken som jag till en början tyckte va lite lustig.

 

Super Pokémon Rumble är helt okej för att det är lättupptagligt och funkar att spela när man inte har något att göra. Vilket även gör det lite hjärndött. Godkänt.

 

5/10.

 

Redigerat av The Moose
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här sitter jag och njuter av Singularity! Googlade runt detta FPS-spel från 2010 för ett par dagar sedan och såg att det var hyllat till skyarna. Bl.a av min favorit speljournalist Jeff Gertsmann. Då var det ingen tvekan om att köpa det för 39:- på Gamestop. När jag höll spelet inne på butiken kom det fram en snubbe och påpekade att detta var ett grymt underskattat spel och han gratulerade mig till köpet. Allting bådade gott.

 

Och visst är det bra. Jag tog mig tiden för det. Utforskade. Sakta men säkert. I Singularity har du möjlighet att påverka historien, än så länge i Ryssland. Du kan alltså manipulera tiden med hjälp av din TMD fäst vid din arm och nyttja denna till din fördel mot fienden. Likt gravitygun i Half-Life. Det råder inget tvivel om att Singularitys miljöer inspirerats från Half-Life 2. Fiender finns det gott om. En del monster och en del ryska världskrigssoldater. Singularity flyter på så härligt och laddningstider existerar knappt. Brutalt är det också. Kroppsdelar flyger hejvilt och den där mörka härligt läskiga känslan kryper fram.

 

 

I början trodde jag inte så mycket om Singularity men när man väl kommit igång sprudlar kreativiteten och man börjar leka med sina vapen och fiender. Storyn är väldigt intressant också! Jag är långt ifrån halvvägs och än så länge är det två tummar upp för Singularity.

 

Resident Evil 6 demot är också testat. Ganska kort. Om jag förstår det hela rätt kan man spela ett kort uppdrag med 4 olika karaktärer. Jag spelade som den nye karaktären Jake Muller och blev positivt överraskad. Har aldrig varit ett stort fan av spelserien och har endast spelat igenom Resident Evil 5. Det kändes som kontrollen var finsplipad och att bristen på ammunition (som förvisso kännetecknar hela serien) är helt eliminerad, vilket jag tycker är bra. Ska ta och spendera lite mer tid med demot så vänta er en uppdatering om det.

 

Jake Muller

 

Nu önskar jag er alla en fortsatt trevlig kväll!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...