Hoppa till innehåll

Vad Gör Du Just Nu I Spelens Värld?


Rekommendera inlägg

Tillbaka till min mysiga Playstation 2 hörna då jag idag spelat igenom Twisted Metal Black. Något Twisted Metal fan här? Jag tillhör inte direkt dom, bytte till mig spelet utan någon entusiasm och spelade igenom det på cirka 2 timmar. Ett spel som jag tror släpptes i samband med Playstation 2 realesen. Det höll säkerligen klass då (eller?) men lyckas inte underhålla mig till fem öre u dagens läge. Svårt att dömma ett spel med ca 10 år på nacken så det ska jag inte göra mer detaljerat.

 

Mitt karaktärsväl blev Outlaw

 

www.TMalliance.com

 

Tror däremot jag runt bana 8/10 lyckats knappa in en cheatcode av slump och därmed klarat de sista banorna busenkelt. Så någon större skill hade jag förmodlingen inte då jag kan tänka mig att bättrel hade man behövt vara i slutet samtidigt hade det nog inte bara tagit 2 timmar att spela igenom story-läget. Yallighan out!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rogue Galaxy ända in i en nyfödd dag som vi kallar för Onsdag. Jag hade sak att uträtta så fort jag satt igång Rogue Galaxy idag och det var att så fort som möjligt klara av bossen vid namn Jupis Tooki. En fiskliknande figur som gått berserk i planeten Zerards största fabrik. Till utseende inte mycket att vara rädd. Men icke att dömma!

 

Jupis Tooki en av spelets bossar

 

Naturligtvis hade Jupis Tooki något att komma med och sätter sig i en robot efter ett antal cutscenes och blir alltmer starkare. Men så svår vill jag inte påstå att han var. Själv hade jag rustat upp med en hel del revives och potions. Hade dessutom varit såpass generös och gett mina teammates ett par boosters. Jo mina vänner, här blev jag taktiskt och så fort Jupis Tooki inte var på sin gard gav jag alla en attackboost och strödde på med lite special abilities och efter ett par sådanna läckra manövrar var Jupis Tooki (fan va många gånger jag ska behöva skriva det där fåniga bossnamnet) historia. Knappt några Revives hade gått till spillo dessutom.

 

Utan någon koppling till texten dyker här upp en bild på Kisala, som jag endast spelat med en gång. Kanske joinar hon till nästa planet. Man får väll hoppas men den här förföriska blicken. Ey? :)

 

Mot nya äventyr i Rogue Galaxy. Fortsättning följer!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har nu klarat alla uppdrag i Brink inklusive "What if" uppdragen. Summering. Brink är dåligt. Brink är inte ett bra spel. Jag ska utveckla det lite mer kanske.

 

För det första känns Brinks kontroller oslipade och oprecisa. Och om man ska göra ett spel som i princip är gjort för att spela online gå det inte med en halvknackig kontroll som denna. Men det är inte det enda som är dåligt med Brink. Brink är rent för komplicerat för mainstream publiken så folk kommer aldrig spela det seriöst. Det är först efter hela kampanjen som jag förstår hur allting som händer runt omkring fungerar. Hur man hackar, hur man uppgraderar sina vapen och helt enkelt vad man ska göra för att vinna. Det går inte att hoppa in online som nybörjare i Brink för man hade inte fattat ett skit av vad som hänt. För att förstå Brink ska man helst ta sig igenom kampanjen och spela med idiotiska AI's som inte gör ett skit för dig och som ställer turrents precis efter dom spawnat är bara ett exempel på deras idioti.

 

 

Brink är ett taktiskt multiplayer-spel som ska omsätta ett helt community med klaner och saker som gör att spelet lever vidare. Jag anser att utvecklarna borde gjort Brink hälften så enklare att förstå. Då hade folk lockats lite av Brink. Istället är det sällsynt att en server i Brink består av människor, nej, istället är det hälften bottar med namn som "Roy" och "Adam" man ska skjuta ner eller teamas upp med.

 

Det enda som jag tyckte var bra med Brink är karaktärsdesignen man kan pilla med. Punkt.

 

3/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...