Hoppa till innehåll

Funktion Att Medlemmarna Själva Kan Låsa Trådarna


Gäst Member

Rekommendera inlägg

Gäst Member

Det finns ingen funktion att medlemmarna själva kan låsa sina egna trådar. Det är ganska jobbigt att anmäla sig fram innan de blir låsta. Och alla blir ju inte heller låsta. Så, jag tycker det bör komma en funktion där man kan låsa sina egna trådar.

 

Men man ska inte låsa varenda tråd, man låser bara de trådarna som fått sitt svar, eller om de nu blir spam-trådar. För denna funktion bör faktiskt invigas.

Redigerat av Member
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Member

Bra förslag. Kan även vara bra om man kan ta bort sina inlägg också, typ t.ex. om man skriver nåt samtidigt eller inte ser att det finns 2 sidor.

 

Sant. Det är en bra funktion det med, att ta bort sina inlägg vill man också vilja göra. Om man nu skrivit onödigt inlägg eller bara ett spam-inlägg skulle man vilja ta bort detta inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra förslag. Kan även vara bra om man kan ta bort sina inlägg också, typ t.ex. om man skriver nåt samtidigt eller inte ser att det finns 2 sidor.

Förra månaden så diskuterade jag med admin om man kunde ta bort sina inlägg man har gjort.

Fick svar om att om kunde ta bort sina inlägg, så kunde man ta bort ens inlägg om det hade blivit anmält.. Så att man kan ta bort sina inlägg kommer aldrig inträffa på fuska.se.

 

Att låsa sina egna trådar lär ju bra, men jag tror nog att denna fråga har dykt upp förut och blivit ej godkänt. Men annars så tycker jag att det skulle vara en ganska bra funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Member

Jag får tacka för svaret Raptomex. Men det lär vara bra om man fick ta bort sina egna inlägg, man kanske tycker dem är onödiga eller något annat dylikt.

 

Att låsa trådar ska jag diskutera med Admin om. Ska nog PM:A honom om denna sak. Så att han kan läsa denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag får tacka för svaret Raptomex. Men det lär vara bra om man fick ta bort sina egna inlägg, man kanske tycker dem är onödiga eller något annat dylikt.

 

Att låsa trådar ska jag diskutera med Admin om. Ska nog PM:A honom om denna sak. Så att han kan läsa denna tråd.

 

Tänk på §2.

Dvs att man ska tänka före man postar så att det inte blir ett onödigt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har diskuterats innan och svaret är som då: Ingen sådan funktion kommer att komma.

 

Anledningen: Den är ej nödvändig. Har en tråd fått sitt svar så blir ofta efterföljande inlägg onödiga och därmed skall de anmälas. Dock så kan de hända att trådskaparen har en följdfråga och då skall den ställas i samma tråd.

 

Trådar som blir låsta, blir det för att de bryter mot reglerna och det är på så sätt som ni medlemmar kan se vad som är tillåtet och inte tillåtet i viss utsträckning. Skulle en sådan här funktion funnits så är risken överhängande att det sistnämnda syftet förstörs samt att forum hade varit överösta med låsta trådar och hur hade det sett ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Admin: Det kan ju hända att man "råkar" bryta mot reglerna och så upptäcker man det. Då skulle det vara perfekt med en lås eller ta bort funktion.

Fortfarande regel §2.

Om du upptäcker att du "råkat" brutit mot en regel så anmäler du ditt inlägg, så kanske moderatorn skonar dig ifrån varning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Admin: Det kan ju hända att man "råkar" bryta mot reglerna och så upptäcker man det. Då skulle det vara perfekt med en lås eller ta bort funktion.

Fortfarande regel §2.

Om du upptäcker att du "råkat" brutit mot en regel så anmäler du ditt inlägg, så kanske moderatorn skonar dig ifrån varning.

 

precis, om du gjort nåt fel så anmäl ditt inlägg så är det stor chans att man slipper en varning, eller så ändrar man bara sitt inlägg
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra förslag. Kan även vara bra om man kan ta bort sina inlägg också, typ t.ex. om man skriver nåt samtidigt eller inte ser att det finns 2 sidor.

Förra månaden så diskuterade jag med admin om man kunde ta bort sina inlägg man har gjort.

Fick svar om att om kunde ta bort sina inlägg, så kunde man ta bort ens inlägg om det hade blivit anmält.. Så att man kan ta bort sina inlägg kommer aldrig inträffa på fuska.se.

 

 

man kan ju iofs fråga sig vad som är viktigast, att forumet är fritt från regelbrott eller att folk blir varnade, hade man haft möjlighet att ta bort sitt eget inlägg om man bröt mot en regel så hade man ju själv insett att man gjorde fel och saken är ur vägen och man slipper bli varnad. det viktiga är väl ändå inte att folk blir straffade för regelbrott, utan att de inte GÖR regelbrott? Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...