Hoppa till innehåll

Konspirationsteorier


Median
 Dela

Rekommendera inlägg

Enligt mig är konsperations teorier ganska overkliga. Jag säger som min lärare "Usa har alltid haft en massa konsperations teorier så fort någon världsnyhet kommer fram." ,Ta t.e.x Mordet på John. F. Kennedy. Många vardagliga amrekanare tror att han mördades av maffian eller av CIA och att det fanns flera mördare som sköt från olika vinklar. Det är bevisat att Mördaren bara kunde varit ensam och atthan sköt från en vinkel.

 

Sedan har vi den att Bush visste om terror attacken mot Word Trade Center och att han då skickade någon för att placera ut en bomb. Men det är en konsperations teori som inte kunnats bevisas. Andledningen till att George Bush skulle placera ut en bomb var att han då skulle kunna starta krig mot Al Quida. Usa har en av världens största armeer och det bästa sättet att försörja en amre är att som bekant gå ut i krig.

 

Alla kan ha fel och om det visar sig att jag har fel är jag öppen för massor av kritik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Enligt mig är konsperations teorier ganska overkliga. Jag säger som min lärare "Usa har alltid haft en massa konsperations teorier så fort någon världsnyhet kommer fram." ,Ta t.e.x Mordet på John. F. Kennedy. Många vardagliga amrekanare tror att han mördades av maffian eller av CIA och att det fanns flera mördare som sköt från olika vinklar. Det är bevisat att Mördaren bara kunde varit ensam och atthan sköt från en vinkel.

 

Sedan har vi den att Bush visste om terror attacken mot Word Trade Center och att han då skickade någon för att placera ut en bomb. Men det är en konsperations teori som inte kunnats bevisas. Andledningen till att George Bush skulle placera ut en bomb var att han då skulle kunna starta krig mot Al Quida. Usa har en av världens största armeer och det bästa sättet att försörja en amre är att som bekant gå ut i krig.

 

Alla kan ha fel och om det visar sig att jag har fel är jag öppen för massor av kritik.

9/11 kanske inte var precis en konspirationsteori, men jag lovar dig, ett insider jobb var det nog, även om jag inte kan komma med några specifika källor så tror jag det var ett insider jobb.

 

Mordet på John. F. Kennedy är ingen konspirationsteori precis, det är bevisat att det var en person, och att han sköt från ett husfönster en bit bort från gatan, men vem mördaren var vet man dock inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enligt mig är konsperations teorier ganska overkliga. Jag säger som min lärare "Usa har alltid haft en massa konsperations teorier så fort någon världsnyhet kommer fram." ,Ta t.e.x Mordet på John. F. Kennedy. Många vardagliga amrekanare tror att han mördades av maffian eller av CIA och att det fanns flera mördare som sköt från olika vinklar. Det är bevisat att Mördaren bara kunde varit ensam och atthan sköt från en vinkel.

 

Sedan har vi den att Bush visste om terror attacken mot Word Trade Center och att han då skickade någon för att placera ut en bomb. Men det är en konsperations teori som inte kunnats bevisas. Andledningen till att George Bush skulle placera ut en bomb var att han då skulle kunna starta krig mot Al Quida. Usa har en av världens största armeer och det bästa sättet att försörja en amre är att som bekant gå ut i krig.

 

Alla kan ha fel och om det visar sig att jag har fel är jag öppen för massor av kritik.

Mordet på John. F. Kennedy är ingen konspirationsteori precis, det är bevisat att det var en person, och att han sköt från ett husfönster en bit bort från gatan, men vem mördaren var vet man dock inte.

 

Men om det var en konspiration kan det väl vara falska bevis, lönnmördare etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enligt mig är konsperations teorier ganska overkliga. Jag säger som min lärare "Usa har alltid haft en massa konsperations teorier så fort någon världsnyhet kommer fram." ,Ta t.e.x Mordet på John. F. Kennedy. Många vardagliga amrekanare tror att han mördades av maffian eller av CIA och att det fanns flera mördare som sköt från olika vinklar. Det är bevisat att Mördaren bara kunde varit ensam och atthan sköt från en vinkel.

 

Sedan har vi den att Bush visste om terror attacken mot Word Trade Center och att han då skickade någon för att placera ut en bomb. Men det är en konsperations teori som inte kunnats bevisas. Andledningen till att George Bush skulle placera ut en bomb var att han då skulle kunna starta krig mot Al Quida. Usa har en av världens största armeer och det bästa sättet att försörja en amre är att som bekant gå ut i krig.

 

Alla kan ha fel och om det visar sig att jag har fel är jag öppen för massor av kritik.

 

Mordet på John. F. Kennedy är ingen konspirationsteori precis, det är bevisat att det var en person, och att han sköt från ett husfönster en bit bort från gatan, men vem mördaren var vet man dock inte.

 

Men om det var en konspiration kan det väl vara falska bevis, lönnmördare etc.

 

tja, kan ju ha varit så att mördaren var anlitad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enligt mig är konsperations teorier ganska overkliga. Jag säger som min lärare "Usa har alltid haft en massa konsperations teorier så fort någon världsnyhet kommer fram." ,Ta t.e.x Mordet på John. F. Kennedy. Många vardagliga amrekanare tror att han mördades av maffian eller av CIA och att det fanns flera mördare som sköt från olika vinklar. Det är bevisat att Mördaren bara kunde varit ensam och atthan sköt från en vinkel.

 

Sedan har vi den att Bush visste om terror attacken mot Word Trade Center och att han då skickade någon för att placera ut en bomb. Men det är en konsperations teori som inte kunnats bevisas. Andledningen till att George Bush skulle placera ut en bomb var att han då skulle kunna starta krig mot Al Quida. Usa har en av världens största armeer och det bästa sättet att försörja en amre är att som bekant gå ut i krig.

 

Alla kan ha fel och om det visar sig att jag har fel är jag öppen för massor av kritik.

 

Mordet på John. F. Kennedy är ingen konspirationsteori precis, det är bevisat att det var en person, och att han sköt från ett husfönster en bit bort från gatan, men vem mördaren var vet man dock inte.

 

Men om det var en konspiration kan det väl vara falska bevis, lönnmördare etc.

 

 

I så fall skulle det enligt min mening vara antingen CIA; amerekanska maffian eller FBI som "köpte" mördaren. Man grep ju en mördare vid namn Lee Harvey Oswald men han sköts innan han kom till domstolen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zeitgeist (http://video.google.com/videoplay?docid=55...amp;q=zeitgeist) lägger då fram rätt mycket på att det var lite konspiration vid 9/11, de nämner även att Hitler gjorde samma sak, men skyllde på judarna... så det är knappast en omöjlighet att 9/11 var likadan, men istället skulle vreden riktas mot mellanöstern.

 

Kan ju tycka att det är rätt intressant hur vissa balkar såg ut som när de river byggnader, en diagonal skärning... att vittnen säger att de hörde flera explosioner, att tornen föll ihop precis som en planerad sprängning, att flygvapnet passande nog hade övning för samma situation just den dagen, eller att de flesta just den dagen var lediga.

 

Även fast det är lite fånigt att peka på USAs regering o säga att de rev WTC för att skapa hat mot araber, så lär det ju sägas att det är lite mer än bara båg. Insiderjobb? Antagligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Håller med dig helt för en gångs skull Fishmaster.

 

Vi diskuterade detta i skolan idag och mina klasskamrater kom fram till att det inte var en konspiration eftersom "Högt uppsatta folk har dementerat sådana påståenden."

Det måste väl ändå ta priset som dumaste argument någonsin.

 

Många högt uppsatta hävadade på sin tid att jorden var platt och alla höll med, men ack så fel dom hade. (Lite of-topic men ändå.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående mordet på JFK så betraktar jag mig själv som något av en amatör-expert på ämnet.

 

Att Lee Harvey Oswald sköt kan man vara nästan säker på. Med största sannorlikhet sköt han ur ett fönster från Texas School book depository och befann sig bakom Kennedy när mordet inträffade.

 

Dock finns det en rad saker som talar emot att Oswald var ensam.

 

1) Oswald tjänstgjorde som soldat under en tid och var bland de sämsta i skytte. Om han inte kunde träffa en stillastående måltavla rakt framifrån med ett av militärens gevär, hur kunde han då träffa en måltavla i rörelse, snett framför honom med ett gevär han hade köpt får några dollar på postorder?

 

2) Om jag inte minns fel så avfyrades tre skott. Ett missade helt och träffade gatan. Ett träffade Kennedy i huvudet och dödade honom, och en (den andra kulan i ordningen) gjorde följande:

 

http://www.nachtkabarett.com/ihvh/img/nkkennedy_magicbullet.jpg

 

1. In i Kennedys rygg

2. Ut genom halsen

3. In I Connallys rygg, nära armhålan

4. Träffar Connallys femte revben

5. Kommer ut strax under Connallys högra bröstvårta

6. Träffar Connallys högra handled

7. Stannar slutligen i hans vänstra lår.

 

Kulan återfinns inte i Connally, eller på brottsplatsen utan hittas långt senare på Connallys bår. Då såg kulan ut såhär:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/03/CE399side.jpg

 

Det vill säga i princip helt oskadad. Rent logiskt så borde kulan ha varit fullständigt demolerad, om den gjorde det som Warrenkommisionen påstår. Vilket är en smärre omöjlighet i sig, då det innebär att kulan tvärt bytte bana i luften flera gånger. Connally satt snett framför Kennedy. Alltså gick kulan ut genom Kennedys hals, svängde i luften och fortsatte in genom Connallys rygg.

 

Det dödande skottet kom visserligen bakifrån, men de andra är betydligt mer oklart. På Zapruders film kan man se att två motorcykelpoliser tittar mot "The Grassy Knoll" (en kulle utmed färdvägen, där fler skyttar skall ha befunnit sig) precis efter att det första skottet avlossas. Det finns även ögonvittnen som vittnar om att de både såg skyttar där, och hörde skott komma från den riktiningen.

 

Sök på Zapruder film på youtube om ni är intresserade av att se hur det gick till. Zapruder var en åskådare som filmade cortegén, och hans film är den bästa som finns av mordet. Varning för känsliga tittare. Kennedy får huvudet avblåst trots allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte för att jag är någon expert på mordet på Kennedy och hur kulor reagerar i olika "områden", men det är väl ett faktum att kulor byter riktning när de penetrerar och åker igenom något, i detta fall mänskligt kött?

Tvivlar ju på att kulan skulle byta riktning i fri luft om man säger så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte för att jag är någon expert på mordet på Kennedy och hur kulor reagerar i olika "områden", men det är väl ett faktum att kulor byter riktning när de penetrerar och åker igenom något, i detta fall mänskligt kött?

Tvivlar ju på att kulan skulle byta riktning i fri luft om man säger så.

Luftgrop kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte för att jag är någon expert på mordet på Kennedy och hur kulor reagerar i olika "områden", men det är väl ett faktum att kulor byter riktning när de penetrerar och åker igenom något, i detta fall mänskligt kött?

Tvivlar ju på att kulan skulle byta riktning i fri luft om man säger så.

 

Visst, men att hoppa från höger handled till vänster lår?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte för att jag är någon expert på mordet på Kennedy och hur kulor reagerar i olika "områden", men det är väl ett faktum att kulor byter riktning när de penetrerar och åker igenom något, i detta fall mänskligt kött?

Tvivlar ju på att kulan skulle byta riktning i fri luft om man säger så.

 

Visst, men att hoppa från höger handled till vänster lår?

 

Så dem menar att en kula åkte rakt igenom Kennedy och sedan vidare in i en annan kropp och byter riktningar? Kulan skulle redan ha stannats efter att den lämnat Kennedys kropp.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...