Hoppa till innehåll

Universum


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

jo jag har läst ditt inlägg,men jag har lite svårt att fatta citatet då ordet existera upprepas i stort sett varje mening. :P

 

men men vi kommer aldrig att förstå oss på universum,våra hjärnor är för små för att fatta.

 

 

Explosion,expansion(big bang snacker jag om) same shit.under big bang ögon blicket spreds så mycket strålning och energi att temperaturen blev oändligt hög sa dom på filmen.enligt mig låter det som en explosion,då hela universum bokstavligt talat måste ha brunnit.och på tal om det,hur kan det brinna i rymden om det inte finns någon luft?har stjärnorna atmosfär?

Redigerat av Thug4Life
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 56
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Explosion,expansion same shit.under big bang ögon blicket spreds så mycket strålning och energi att temperaturen blev oändligt hög sa dom på filmen.enligt mig låter det som en explosion,då hela universum bokstavligt talat måste ha brunnit.och på tal om det,hur kan det brinna i rymden om det inte finns någon luft?har sjtärnorna atmosfär?

Men så okunnig du är...

Ja, strålning och energi spreds, det vart varmt.

 

En explosion är när ett objekt eller massa innehåller för mycket energi eller för högt tryck, tills objektet inte kan kontrollera den längre och smäller, en expansion är när något utvidgas, vilket knappast är samma sak.

Det är som att säga att något som blir poröst och större i vatten exploderar. ("smäll")

 

Brunnit?

Det måste inte direkt vara eld (kräver syre) bara för att något är hett.

 

Och snälla, lär dig skriva ordentligt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Explosion,expansion same shit.under big bang ögon blicket spreds så mycket strålning och energi att temperaturen blev oändligt hög sa dom på filmen.enligt mig låter det som en explosion,då hela universum bokstavligt talat måste ha brunnit.och på tal om det,hur kan det brinna i rymden om det inte finns någon luft?har sjtärnorna atmosfär?

Men så okunnig du är...

Ja, strålning och energi spreds, det vart varmt.

 

En explosion är när ett objekt eller massa innehåller för mycket energi eller för högt tryck, tills objektet inte kan kontrollera den längre och smäller, en expansion är när något utvidgas, vilket knappast är samma sak.

Det är som att säga att något som blir poröst och större i vatten exploderar. ("smäll")

 

Brunnit?

Det måste inte direkt vara eld (kräver syre) bara för att något är hett.

 

Och snälla, lär dig skriva ordentligt!

 

brinner inte solen?

 

och ja jag ska öva på skrivningen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Explosion,expansion same shit.under big bang ögon blicket spreds så mycket strålning och energi att temperaturen blev oändligt hög sa dom på filmen.enligt mig låter det som en explosion,då hela universum bokstavligt talat måste ha brunnit.och på tal om det,hur kan det brinna i rymden om det inte finns någon luft?har sjtärnorna atmosfär?

 

Men så okunnig du är...

Ja, strålning och energi spreds, det vart varmt.

 

En explosion är när ett objekt eller massa innehåller för mycket energi eller för högt tryck, tills objektet inte kan kontrollera den längre och smäller, en expansion är när något utvidgas, vilket knappast är samma sak.

Det är som att säga att något som blir poröst och större i vatten exploderar. ("smäll")

 

Brunnit?

Det måste inte direkt vara eld (kräver syre) bara för att något är hett.

 

Och snälla, lär dig skriva ordentligt!

 

brinner inte solen?

 

 

Nej.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Darkshiver

förutsatt att universum har ett slut; hur tror ni det slutet ser ut/beter sig?

 

Ser nog ut som en rundad sväng, en stor j*vla sväng, som att universum är en stor oval.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Big bang skapade universum, och det hände genom en expansion av själva rummet så att avståndet mellan punkterna blir större.

Universum är oändligt stort, för det expanderar hela tiden, men dock Inte i hastigheter över ljusets hastighet, för då skulle inte tiden nå fram. Det jag menar med att tiden inte skulle nå fram är att information förflyttas med ljus, och därför ljusets hastighet, så något kan inte finnas fören informationen når stället.

Enligt mig så finns inget utanför universums gränser, det skulle bli som att försöka flyga utanför banan på CS när man är död...

Svarta hål är inte portar, dem är en massa materia som är samlad så tätt på ett litet utrymme att det inte kommar in något ljus, och dem absorberar allt ljus.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Universum är oändligt stort, för det expanderar hela tiden

det är praktiskt sätt oändligt, men nått oändligt kan inte expandera, så ditt påstående är väldigt motsägelsefullt.

 

Det expanderar, så det tar aldrig slut=oändligt.

 

Vet du ens vad en expansion är?

Om universum expanderar har den en gräns, inte oändligt.

Dock, för människor skulle universum kunna ses som oändligt för att vi aldrig kan förflytta oss lika snabbt som universum blir större, så vi skulle aldrig kunna nå gränsen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...