Hoppa till innehåll

Mobbare


NuTc4sE
 Dela

Rekommendera inlägg

Du får stå på dig, knäck näsan på han som är värst, tro mig, de andra kommer inte att göra något, dom kommer bara stå och stirra på dig när du spöar skiten ur han. Det är så mobbare reagerar på att offret, till deras förvåning, inte är svagt. Låt mig använda mig av en liknelse....

 

Fem vargar jagar en flock med kossor(Duh?). Vargarna riktar in sig på en svag kalv som håller till lite utanför resten av flocken. Vargarna kommer fram och ska hugga den i strupen, men då visar det sig att det är en tjur dom har gett sig på och den dödar deras ledare. Alla sticker därifrån och söker sig inte längre dit.

 

Ta den på allvar eller ej, men så går det till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 52
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

hmm, svårt sitts.

SJälv har jag varit mobbad i ca 3 år nu..om inte mer.

Jag har blivit misshandlad.

Svårt slagen.

Och varje dag får jag höra MAnshora och bög. Bara för att jag bryr mig hur mitt hår ser ut, och vilka kläder jag har.

Samt för att jag lyssnar på annorlunda musik. som kanske mer tjejer lyssnar på.

 

Igår Blev jag kallad Baxtrix Boyz BÖG ( Stavning) O lite andra saker.

Fast jag behandlar dem som luft, eller så äger jag ut dem verbalt när jag väl h ar chansen.

 

Om du ahr möjlighet att prata med en lärare gör det.

Prata med den lärare du tror MEST på den du tycker om o litar på.

 

=) Om inte de hjälper , be din mor ringa deras föräldrar.

 

Tro mig du vill inte komma så långt så att du blir dasdöpt/Kastad i soptunnan verbalt på hopp. osv som jag e

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm, svårt sitts.

SJälv har jag varit mobbad i ca 3 år nu..om inte mer.

Jag har blivit misshandlad.

Svårt slagen.

Och varje dag får jag höra MAnshora och bög. Bara för att jag bryr mig hur mitt hår ser ut, och vilka kläder jag har.

Samt för att jag lyssnar på annorlunda musik. som kanske mer tjejer lyssnar på.

 

Igår Blev jag kallad Baxtrix Boyz BÖG ( Stavning) O lite andra saker.

Fast jag behandlar dem som luft, eller så äger jag ut dem verbalt när jag väl h ar chansen.

 

Om du ahr möjlighet att prata med en lärare gör det.

Prata med den lärare du tror MEST på den du tycker om o litar på.

 

=) Om inte de hjälper , be din mor ringa deras föräldrar.

 

Tro mig du vill inte komma så långt så att du blir dasdöpt/Kastad i soptunnan verbalt på hopp. osv som jag e

Fortsätt säger jag bara, om något år när alla har mognat så kan jag lova dig att alla kommer tänka på hur dom ser ut.

Sen angående bli kallad manhora, jag skulle va stolt ja.. Det betyder att du får massa brudar inte sant? : >

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du får slå tillbaka, visa att du inte tar sånt och att de inte kan sätta sig över dig. Att prata med en lärare kommer antagligen inte att funka, du får helt enkelt stå på dig mot mobbarna, försöker de med någonting så ger du tillbaks ännu hårdare. När de fattar att dem inte kan ge sig på dig eller förnedra dig kommer mobbningen att sluta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med dom flesta här om att du måste börja ge igen.... de ända skälet till att dom mobbar dej är för att dom tror inte att du vågar säga ifrån.... du måste bevisa motsatsen.... tro mej det funkar jag var mobbad i 3 år tills jag äntligen vågade ge igen. sedan dess har ingen varit på mej mer. ;) lyd mitt råd och du kommer verkligen få respekt å ingen kommer våga ge sig på dej.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Även om man ibland måste ta med nävarna för att få resultat, kan det visa sig bli ännu värre. Detta beroende på vilka det är som mobbar. Vissa mobbare håller på tills det visar sig att det inte går längre, men vissa kan istället bli triggade till att göra något värre.

Så om mobbarna t.ex har äldre kontakter utan något mellan öronen kan det visa sig vara det dåligaste du kunnat gjort i situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Även om man ibland måste ta med nävarna för att få resultat, kan det visa sig bli ännu värre. Detta beroende på vilka det är som mobbar. Vissa mobbare håller på tills det visar sig att det inte går längre, men vissa kan istället bli triggade till att göra något värre.

Så om mobbarna t.ex har äldre kontakter utan något mellan öronen kan det visa sig vara det dåligaste du kunnat gjort i situationen.

 

 

jo det är sant.... men annars så kan man ju ta upp det med nån sorts anti mobbnings grupp alla skolor har en....och om inte det funkar så får du mata på hos rektorn eller lärare

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Slå inte mobbarna om de har äldre kompisar/brorsor... Just dont do it :S

 

Lättast är det väl bara att säga "sluta nu, det där är så j*vla omoget... är du 12 eller?", helst inför tjejer. Om de forstsätter så tala till lärarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...